Konijn wordt mager?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Konijn wordt mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:35

Heel handig! Echt ideaal. Voor 's zomers heb je ook een icepod

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:37

Als Willem wat aan moet komen zou je hem junior brokjes kunnen geven. En oud droog brood is ook een dikmaker.

EC , het zou kunnen. Is zijn lichaamstemperatuur wel goed. Ec konijnen hebben moeite zichzelf warm te houden en worden daarom naar binnen gehaald.

Volgens mij kan je aan het gebit niet opmaken wat de leeftijd is.

Zaagsel is een ongezonde bodemdekker. Het bevat giftige stoffen.

Succes

Faniek

Re: Konijn wordt mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:55

Aan het gebit is inderdaad de leeftijd niet te zien. Het gebit kan bijv. minder mooi zijn doordat het alleen al een hangoor is, zijn toch een beetje door gefokt en door die bolle kopjes zie je wel eens niet de mooiste gebitjes. Het kan ook zijn doordat hij bijv. in het verleden altijd gemengd voer kreeg en alleen de lekkere dingen op at en de rest niet. Daardoor krijg je dan te korten en dat kan gevolgen hebben voor het gebit. Al is het met een gevonden konijn ook totaal niet te zeggen hoe oud ze zijn en heel veel mensen die afstand doen weten het ook niet eens echt.. Dus misschien een opa, misschien een jonge blom :))

Als verder alles goed was zou ik inderdaad ook in ieder geval richting EC gaan denken en dat behandelen. Afvallen ondanks goed eten is wel een symptoom, ander ding kan ook wormen zijn, het komt vaker voor dat deze niet worden aangetoond bij ontlastingsonderzoek. Gelukkig de Fenbendrops of Panacur die je krijgt voor EC behandeld dit ook meteen mee.
Verder kan het zijn dat hij bijv. trager eet dan je denkt, wellicht is het dan verstandig om iets meer te voeren en over porties te eten. Soms moeten ze ook een balans vinden tussen meer beweging etc.

Ik hoop dat hij snel de oude weer is :)