madamX schreef:Animal schreef:In principe geeft hij aan dat je je moet verdiepen in het voeren van vers vlees voordat je eraan begint omdat er anders problemen kunnen ontstaan. En dat wanneer je dat niet wilt doen, je beter een brok kunt voeren (ongeacht welke) omdat je daar minder snel grove fouten mee kunt maken.
Zijn boodschap is vooral; Niet experimenteren als je er geen verstand van hebt waar je mee bezig bent. Zijn verhaal is om duidelijk te maken dat vers vlees voeren niet voor iedereen geschikt is en je dat niet zomaar moet gaan doen als leek omdat het een trend is, maar je moet laten adviseren. Daar ben ik het 100% mee eens. Vers vlees voeren is niet slecht op zichzelf, maar kan wel slecht zijn voor je dier als je niet weet wat je doet.
Helemaal mee eens.
Ik zie het zo vaak misgaan bij paarden; "even de scheve verhoudingen rechttrekken..." en men mengt het ene na het andere met elkaar terwijl men totaal niet weet wat men doet. Ik kan het niet erger benadrukken: mengvoeders maken/ voedingsleer is een studie apart waar vele jaren in gaan zitten (ja, zelfs dierenartsen krijgen hiervan te weinig mee, en ik spreek uit eigen ervaring...) en dat is niet weggelegd voor 'burgers' zonder gerichte opleiding. Datzelfde geldt ook voor verkopers van voeders; en die nodige kennis kan men ook niet van een simpel internetcursusje oppikken.....
Pas als men écht weet wat men doet (dus over de nodige kennis beschikt) dan is men goed bezig en is het zo natuurlijk mogelijk voeren van een dier juist het beste dat er is.
Maar dat is dus het gevaar, iedereen plukt tegenwoordig de info/kennis van internet en meent het zelf wel te weten
Ook neemt men het als zoete koek aan wat er allemaal op internet staat, niet wetende of dat wel de juiste info is.
Kuddegedrag kan dan gevaarlijk zijn....

wonderen gebeuren daar...
... Honden en katten eten hier gewoon met ons mee (groenten, fruit en vlees)... En af en toe eens wat brokken...