Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimbers schreef:Dan hebben jullie toch iets gruwelijk fout gedaan in de opvoeding. Nooit er over nagedacht om het probleem op te lossen? Bijzondere instelling iig om je hond in angst te laten leven.
Yenni schreef:Machie schreef:Wat denk je zelf dat de oplossing is?
Ik vind dit alleen maar zielig. Hond durft niet eens te lopen in huis en mag ook nog eens niks...
Hoezo zou de hond niks mogen?
Yenni schreef:Ik heb het misschien wat fout verwoord.
Hond is als pup bij ons gekomen, durfde vanaf het begin niet over een houtenvloer. En vond vanaf het begin oppakken ook al eng.
Zinzi_jewel schreef:Die moeder van jou had nooit zo,n vies beest in huis moeten nemen !!!
Sorry hoor , maar wel een dier kopen maar vervolgens alles vies en vervelend vinden
Tig tips worden aangedragen maar je moeder wil niets
Beetje jammer van jouw moeite die je in dit topic steekt en voor de hond
Bralindy schreef:Ik vermoed een niet verwerkt trauma die hij/zij opgelopen heeft als pup in het nest. Helaas na 9 jaar al te laat. Tips en tricks zijn al genoemd en ik hoop ten zeerste dat de hond uiteindelijk een fijn leven krijgt.
shoes schreef:Even in de bres springen wat betreft de angst voor gladde vloeren.
Mijn vorige hond die wij van pup af aan hadden, had ook een enorme angst voor gladde vloeren. Er was niks wat aanleiding kon geven waardoor hij hiervoor bang was. Thuis hadden we gelukkig een prima vloer. Wij hebben heel zijn leven frequent geoefend met hem om van zijn angst af te komen, helaas zonder succes. Soms zit het er echt in en krijg je dit er niet uit bij gevoelige honden. Wel ben ik van mening dat jullie huis een thuis moet zijn voor hem. Wanneer je bijv. panisch bent van spinnen en heel je vloer is er dag en nacht mee bezaaid, dat trek je zelf ook niet.
Ik hoop dat jullie hem kunnen helpen en dat het opgelost word. Succes en sterkte.
Yenni schreef:Ik wil er toch wat aan doen?! Ik kan niet zomaar iemand bellen om te vragen of hij/zij komt. Mijn moeder moet het er mee eens zijn.