Hond blaft en jankt 's nachts!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Hond blaft en jankt 's nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 16:01

Ik snap dat jullie mij willen helpen maar ik heb nu eenmaal niet alles voor het zeggen we gaan het proberen met een radio. Dank voor alle reacties.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:14

Het is 1 april, neem aan dat dit een 1 april grap is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:58

Ik hóóp dat dit een 1 april grap is. Liever ik en andere met deze hond meelevende bokkers die erin stinken dan een hond die het hier door TS beschreven leven leidt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 18:59

Jullie doen alsof ik hem mishandel!
Ik kijk wel wat we doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:04

Dit is toch ook geen leven voor zo'n beestje :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:42

Ik heb het misschien wat fout verwoord.
Hond is als pup bij ons gekomen, durfde vanaf het begin niet over een houtenvloer. En vond vanaf het begin oppakken ook al eng.

Nu zijn we verhuist en de eerste 5 maanden is er niks aan de hand geweest. Ja ze durft nog steeds niet te lopen maar als wij (mijn moeder, ik) liggen dan durft ze wel naar ons toe te komen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:46

Dan hebben jullie toch iets gruwelijk fout gedaan in de opvoeding. Nooit er over nagedacht om het probleem op te lossen? Bijzondere instelling iig om je hond in angst te laten leven.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:48

Wat denk je zelf dat de oplossing is?
Ik vind dit alleen maar zielig. Hond durft niet eens te lopen in huis en mag ook nog eens niks...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:49

Kimbers schreef:
Dan hebben jullie toch iets gruwelijk fout gedaan in de opvoeding. Nooit er over nagedacht om het probleem op te lossen? Bijzondere instelling iig om je hond in angst te laten leven.

tja...dat zit ik ook net te denken...hoe kan dat nou?
Wat is er mis gegaan?Of kan het ook aan het karakter liggen van de hond?
Misschien een idee om je moeder te herplaatsen? :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:49

Ik wil er toch wat aan doen?! Ik kan niet zomaar iemand bellen om te vragen of hij/zij komt. Mijn moeder moet het er mee eens zijn.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:49

Machie schreef:
Ik vind dit alleen maar zielig. Hond durft niet eens te lopen in huis en mag ook nog eens niks...

Hoezo zou de hond niks mogen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:51

Yenni schreef:
Machie schreef:

Hoezo zou de hond niks mogen?

Hij mag niet op tapijt komen want dat is niet fris. Dus hij moet over laminaat of hout lopen wat ie doodeng vind. Die hond leeft al jaren in angst. Het huis is geen veilige plek en dat zou het wel moeten zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:52

Die moeder van jou had nooit zo,n vies beest in huis moeten nemen !!!
Sorry hoor , maar wel een dier kopen maar vervolgens alles vies en vervelend vinden
Tig tips worden aangedragen maar je moeder wil niets
Beetje jammer van jouw moeite die je in dit topic steekt en voor de hond

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:52

Yenni schreef:
Ik heb het misschien wat fout verwoord.
Hond is als pup bij ons gekomen, durfde vanaf het begin niet over een houtenvloer. En vond vanaf het begin oppakken ook al eng.

Maar doe je er toch iets aan als het dier nog een pup is, dan wacht je toch niet 9 jaar lang?
Echt, ik heb hier gewoonweg geen begrip voor. Jullie weten dat de hond bang is en het interesseert kennelijk niemand wat, want hij moet al 9 jaar in angst leven. Tof.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:53

Zinzi_jewel schreef:
Die moeder van jou had nooit zo,n vies beest in huis moeten nemen !!!
Sorry hoor , maar wel een dier kopen maar vervolgens alles vies en vervelend vinden
Tig tips worden aangedragen maar je moeder wil niets
Beetje jammer van jouw moeite die je in dit topic steekt en voor de hond

Je hebt wel gelijk maar TS kan hier natuurlijk niets aan doen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:55

Ik ga kijken of ik mijn moeder over kan halen om iemand te laten komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:55

wat is het voor hond?Vind je moeder hem verder wel lief?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:57

We wonen in een huurhuis. Dus als er weet ik wat op het tapijt komt is de huurbaas niet blij. Hopelijk snappen jullie dit een beetje.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:57

Ik vermoed een niet verwerkt trauma die hij/zij opgelopen heeft als pup in het nest. Helaas na 9 jaar al te laat. Tips en tricks zijn al genoemd en ik hoop ten zeerste dat de hond uiteindelijk een fijn leven krijgt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:58

Mij lijkt het neerleggen van paar lopertjes of coupons van bv de leenbakker voor de hond al een enorme wereld verbetering, chique, nee...
Maar in geval van deze hond allicht wel noodzakelijk.

Hier voor mijn vorige hond die oud werd ook 2 vloerkleden gekocht en neergelegd. Ooit bij mijn ouders thuis coupons met looppaden in huis gehad toen er laminaat was gekomen en de hond het eng vond.
Mijn hond sliep altijd in de kamer tot hij oud werd.. toen is hij mee verhuisd naar boven, aangezien ik liever 's nachts keer vaker de hond uitliet dan 's morgens dweilde (nierfalen). Ondertussen nieuwe hond, slaapt weer in woonkamer en kleden zijn weg...
Het hebben van een hond vergt aanpassing van de baas aan de hond en ja ook wel van de hond aan de baas, maar je kan het een hond heel moeilijk maken en jezelf ook of je kiest voor een praktische oplossing.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:59

geerke schreef:
wat is het voor hond?Vind je moeder hem verder wel lief?

Het is een border terrier. Verder is ze harstikke lief. Als we op de bank liggen of zitten dan komt ze altijd een knuffel halen. En mijn moeder vind haar ook nog steeds lief.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:00

Bralindy schreef:
Ik vermoed een niet verwerkt trauma die hij/zij opgelopen heeft als pup in het nest. Helaas na 9 jaar al te laat. Tips en tricks zijn al genoemd en ik hoop ten zeerste dat de hond uiteindelijk een fijn leven krijgt.

Dachten wij ook al aan. Maar dat kunnen we natuurlijk nooit bewijzen

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:07

Even in de bres springen wat betreft de angst voor gladde vloeren.

Mijn vorige hond die wij van pup af aan hadden, had ook een enorme angst voor gladde vloeren. Er was niks wat aanleiding kon geven waardoor hij hiervoor bang was. Thuis hadden we gelukkig een prima vloer. Wij hebben heel zijn leven frequent geoefend met hem om van zijn angst af te komen, helaas zonder succes. Soms zit het er echt in en krijg je dit er niet uit bij gevoelige honden. Wel ben ik van mening dat jullie huis een thuis moet zijn voor hem. Wanneer je bijv. panisch bent van spinnen en heel je vloer is er dag en nacht mee bezaaid, dat trek je zelf ook niet.

Ik hoop dat jullie hem kunnen helpen en dat het opgelost word. Succes en sterkte.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:44

shoes schreef:
Even in de bres springen wat betreft de angst voor gladde vloeren.

Mijn vorige hond die wij van pup af aan hadden, had ook een enorme angst voor gladde vloeren. Er was niks wat aanleiding kon geven waardoor hij hiervoor bang was. Thuis hadden we gelukkig een prima vloer. Wij hebben heel zijn leven frequent geoefend met hem om van zijn angst af te komen, helaas zonder succes. Soms zit het er echt in en krijg je dit er niet uit bij gevoelige honden. Wel ben ik van mening dat jullie huis een thuis moet zijn voor hem. Wanneer je bijv. panisch bent van spinnen en heel je vloer is er dag en nacht mee bezaaid, dat trek je zelf ook niet.

Ik hoop dat jullie hem kunnen helpen en dat het opgelost word. Succes en sterkte.

Ik heb een hond met angst voor bepaalde ondergrond. Daar laat ik hem dus, als het even kan, nooit over lopen. Een hond die in huis altijd bang is voor de vloer vind ik heel zielig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:10

Yenni schreef:
Ik wil er toch wat aan doen?! Ik kan niet zomaar iemand bellen om te vragen of hij/zij komt. Mijn moeder moet het er mee eens zijn.

Ik zal mezelf herhalen dan maar, want ik vind dat ik he twee best redelijke suggesties heb gegeven waar je niet op reageerd:
1: hond een dagdeel in de tuin zodat hij vrij kan bewegen.
2: proberen zijn angst voor het laminaat af te leren met veel geduld en lekkers