Vraag konijnen castreren/steraliseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:22

Manou schreef:
Ik heb het destijds ook laten doen bij mijn konijn nadat ze een paar keer schijnzwanger was geworden. Bij de operatie bleek dat het al niet goed was met de baarmoeder, dus ik ben erg blij dat ik het toen heb laten doen. Die vier jaar die ze daarna nog geleefd heeft had ze niet gehaald als ze niet geopereerd was.
En tussen haar en haar maatje is het erna ook nog beter gegaan dan voor de operatie.

Schijnzwangerschap kan het teken zijn dat er kanker aan het ontstaan is... dus zéker bij schijnzwangerschap hoor je een voedster te laten helpen... :j

@pinto: Dat mensen er moeite mee hebben een kerngezonde voedster te laten opereren kan ik me wel voorstellen... bij mijn voedster was er heel veel nazorg nodig, dwangvoeren, extra pijnstilling en later voeren vanaf een lepeltje omdat "bukken", dus voer vanaf de grond eten, al te pijnlijk was, ik moest haar zelfs penicilline injecties geven, en ik denk dat de aanwezigheid van haar maatje haar er doorheen gesleept heeft. Dit heeft dágen geduurd, dus ik sta persoonlijk niet te springen om èlke kerngezonde jonge voedster dit aan te doen, eerlijk gezegd... en ja, ik heb een konijnkundige dierenarts...

Tibamar

Re: Vraag konijnen castreren/steraliseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 15:29

Bedankt voor de reacties ik twijfel toch nog want ze is nog te jong om te oordelen lijkt geen bitch gedrag te vertonen. We zullen goed erover denken!