Hond koorts, stijve nek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

Re: Hond koorts, stijve nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:17

Als de temp. Rond de 38 blijft geven de da inderdaad aan geen koorts. Onze Loekie had wel 41,9 op een gegeven moment.

@karuna: hoelang heeft jullie hond prednison gehad? En in welke zin is hij veranderd door de medicatie?

Hopelijk knapt jullie hond snel op different1

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 19:01

Hij is verbetert in de zin dat hij normaal loopt, z'n kop niet meer laat hangen maar recht draagt, en geen koorts meer heeft.
We zijn pas net begonnen met 1e dosis tramadol.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 10:54

Er zit een vochtzak onder de kaak van de hond, niet warm of pijnlijk en makkelijk in te drukken.
Nog steeds geen koorts gelukkig, hoofd kan hij al iets meer optillen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:57

Spaikey schreef:
Als de temp. Rond de 38 blijft geven de da inderdaad aan geen koorts. Onze Loekie had wel 41,9 op een gegeven moment.

@karuna: hoelang heeft jullie hond prednison gehad? En in welke zin is hij veranderd door de medicatie?

Hopelijk knapt jullie hond snel op different1

Ts fijn dat hij ietsjebeter is al. Hopelijk blijft dat zo.

Spaikey hij heeft voor zover ik nog weet ruim een maand prednison gehad, ruim twee weken nog iets extras om zwelling af telaten nemen en drie weken ab. Voor die tijd was hij gewoon er hyper kruising bordercollie. Daarna was het volgens de da een heel extreem hyper bordercollie kruising met adhd. :')

Daarna kon hij zichzelf niet meer vermaken alleen. Verlatingsangst heel erg verergerd (alleen in de auto ging alleen thuis helemaal niet meer dus 16 jaar altijd moeten meeslepen, trainen hielp niet was echt blinde paniek en zichzelf bijna verwonden om maar buiten te komen) maar vooral van een niet blaffer naar een extreme overprikkelde blaffer gegaan. -O-

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:31

karuna: wat een vervelende gedrag verandering zeg. Hoop dat mijn beagle niet zo iets extreem overhoud van de medicatie. Ze staat al vanaf juli op prednison...

Different1: fijn dat het iets beter gaat met jullie hond!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:51

@karuna, een beetje offtopic misschien, maar jij had een kruizing? of een raszuivere bordercollie.
Dit "bordercollie" gedrag komt mij wel bekend voor, zijn "interessante" honden om het zo maar te zeggen.

Ts ik hoop dat je hond snel opknapt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:29

Kruising bordercolle greyhound en ja gedrag is bekend bij bc s maar niet zo extreem. We wilden daarom nooit een bc maar ja via asiel kwam hij op ons pad en pas later bleek wie zijn papa was. Was echt na de hersenvliesontsteking en dierenarts heeft dit ook rechtstreeks gekoppeld. Een van zijn assistentes is gedrags therapeut voor honden ook dat is erg handig.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:27

Hoe gaat het inmiddels met de hond, weer opgeknapt?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 07:02

Met de hond gaat het goed!
Hij is weer zo goed als zichzelf, heeft nog wel iets verdikking rond z'n keel maar het meeste vocht is al weg.
Heeft ook geen koorts meer gehad en eet nog steeds goed.
Hij speelt ook weer met een balletje, maar dit motiveren we zeker niet, hij mag zelf beslissen wat hij doet en als het te wild word pakken we z'n speeltje af, we gaan er niet bewust mee gooien enz.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij nog wel medicijnen krijgt, ab-kuur moet sowieso afgemaakt worden natuurlijk.
Dus het blijft toch nog wel een beetje spannend.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:03

Fijn, we duimen nog even verder!