Paniek, hond kwijt op de hei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:02

Bel 112 en vraag naar de brandweer. De brandweer heeft gisteren bij mij uit de buurt nog een kat uit een boom gehaald en wie weet willen ze ook in deze situatie helpen. Moet er trouwens niet aandenken dat mijn hond in een hol zit en ik hem daar achterlaat en dan nog een keer |(

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:02

venivedivici schreef:
Wow. Ik krijg nu al heel bokt over me heen. Paar jaar geleden heeft ie dit ook gedaan maar toen in de sneeuw. Toen konde we ook niet uitgraven. We hebben al zaklampen ect meegenomen en iets geprobeerd. Poging tot er zelf inkomen is niet gelukt. Hij kan er wel uit maar hij wil niet. We zien heel vaak zn achterpoten uit het hol komen maar kunnen hem dan niet pakken.

Ik heb zelf een whiplash en me oor is zwaar ontstoken ect.

Het is ook midden op de hei super zachte grond en makkelijk kans op instorten. Jullie doen net of ik helemaal niks probeer en ik stom bezig ben.

Vervelend dat je hem zelf niet kan pakken! Maar de brandweer ondersteunt je graag.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:03

Ik krijg plaatsvervangende claustrofobie, arm beest. Mag hopen dat dit een grap is of dat jullie nu aan t graven zijn? En je ouders vinden t ook normaal om hem een nacht te laten zitten? :n

Edit; nav vorige post. Je kan toch aarde boven t hol weggraven als je zn poot kan zien? Dan weet je toch waar hij moet zitten? Lijkt me niet onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 21-03-16 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Evercreek

Even rustig allemaal, TS heeft ondertussen alweer geupdate. Lezen voor je reageert aub.

_AB_

Belachelijk, ts! Je laat dat dier daar toch niet zitten?! Welke hei ben je gaan wandelen? Want de terreinbeheerder zal je vast wel willen helpen!

_xManadisx_

De eerste keer weggaan had ik al niet gedaan.
Ik zou inderdaad de brandweer bellen, die kunnen je het beste helpen in deze situatie.
Direct teruggaan en hondje uitgraven, maar wel met hulp van de brandweer er niet zelf gaan prutsen.

Tinkertje89

venivedivici schreef:
Het is ook midden op de hei super zachte grond en makkelijk kans op instorten. Jullie doen net of ik helemaal niks probeer en ik stom bezig ben.

Als je hem vannacht gewoon laat zitten ben je inderdaad stom bezig (vind ik).

Je zei zelf dat hij zat te piepen toen jullien hem riepen, dat doet hij vast niet omdat hij het daar zo gezellig heeft.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:04

venivedivici schreef:
Wow. Ik krijg nu al heel bokt over me heen. Paar jaar geleden heeft ie dit ook gedaan maar toen in de sneeuw. Toen konde we ook niet uitgraven. We hebben al zaklampen ect meegenomen en iets geprobeerd. Poging tot er zelf inkomen is niet gelukt. Hij kan er wel uit maar hij wil niet. We zien heel vaak zn achterpoten uit het hol komen maar kunnen hem dan niet pakken.

Ik heb zelf een whiplash en me oor is zwaar ontstoken ect.

Je laat je hond daar toch niet achter? Vervelend dat je ziek bent, maar dat is toch geen reden je hond een nacht in een hol te laten zitten?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:04

Het is nog zo koud aan de grond snachts :brr:

Ik hoop mee op een goede afloop ocharme..

Geen 112 bellen, die zijn hier niet voor natuurlijk.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 23:04

Ik zit nu volgens bokt achter de pc te niksen?
Dieren ambulance helpt niet.
Ik ben dingen aan t uitzieken. Ik kan mezelf amper aan of uit kleden dus graven kan ik niet. Ik ben ook niet in de gelegenheid dat mijn ouders dat doen door prive omstandigheden.

venivedivici

Re: Paniek, hond kwijt op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 23:05

Ik heb zelf 1.5 uur op de grond gelegen met lampen en hem proberen te roepen ofiets. Het is niet dat ik dit leuk vind. Het is al 8 jaar me beste vriend en hij slaapt altijd op me kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:05

Als je zusje in een put valt en het te donker is en je er zo 1, 2, 3 niet bij kan ga je toch ook niet naar huis? :)

Anoniem

venivedivici schreef:
Hij kan er wel uit maar hij wil niet. We zien heel vaak zn achterpoten uit het hol komen maar kunnen hem dan niet pakken.

Als hij nu al zo vaak met de achterpoten eruit komt, waarom kan de een hem dan niet vastpakken terwijl de ander het hol groter maakt?
Als hij nu al met zijn achterpoten uit het hol kan komen, kun je ook nu al de ingang een halve meter uitdiepen, want als hij er dan de volgende keer uitkomt kan hij er volgens dit verhaal meteen helemaal uit.

Mazida

venivedivici schreef:
Ik ben dingen aan t uitzieken. Ik kan mezelf amper aan of uit kleden dus graven kan ik niet. Ik ben ook niet in de gelegenheid dat mijn ouders dat doen door prive omstandigheden.

Bel dan de brandweer. Kom op zeg. Wat wil je dan dat we zeggen? Laat hem gerust een nachtje zitten :')

Anoniem

Dan bel je 112. Zo simpel is het.

Wat als je hond morgen pleitte is of erger? Dan ben je nog verder van huis.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:06

venivedivici schreef:

Brandweer gebeld?

Vriendinnen, buren, familie...

Pistasche

venivedivici schreef:

Maar heb je de mogelijkheid om de brandweer te bellen? Dan zou ik dacht echt doen. Ik snap dat het heftig klinkt maar het gebeurt echt vaker. Ze hebben liever dat je een keer te vaak belt dan te weinig.

maximuss

Veel Doe je niet en ja je bent dom bezig... Heel simpel. Sneeuw en grond zijn heel erg verschillende dingen. Wat zit je eigenlijk nog achter je computer te doen????

Je kon ermee gaan wandelen, dan kun je hem nu ook gaan uitgraven. Nu niet miepen dat je o zo ziek bent.

Evercreek

Kan je niet andere familieleden of vrienden bellen die je kunnen helpen?
En anders 112 bellen, die zijn er ook niet voor niks.

_xManadisx_

Waar woon je?
Brandweer bellen is echt de beste optie.

MarJon

En de vriendinnen die met je mee waren dan TS? Kunnen die je niet helpen? Ik zou toch echt proberen hem zo snel mogelijk uit dat hol te krijgen. Misschien een domme opmerking, maar kan de politie niet iets doen?

Chrlooott

Zitten er geen bokkers in de buurt die je kunnen komen helpen? Waarom bel je de brandweer niet zoals hier al voorgesteld?

Saskia9

Is er nu iemand bij? Heb je mensen geregeld om in jouw plaats iets te doen? Of zit ie daar nu alleen?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:07

Dan bel je iemand anders, familie, vrienden. Of de brandweer, die maken vastzittende dieren wel vaker mee. Als je al zelf zegt dat de grond zacht is laat je je hond toch niet daar zitten, de hele nacht? En morgen wil je terug zeg je, wat ga je dan doen wat je nu niet kunt doen? Hopen dat hij zichzelf heeft bevrijd?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:07

Neem verdorie verantwoordelijkheid voor je dier en als je hem zelf niet kunt uitgraven, laat iemand anders dat dan doen. Haal dat beest eruit.
Of niet, maar dan moet je morgen ook niet huilen als je hondje het niet gered heeft.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 21-03-16 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt