Onsloopbaar speelgoed, wie kan mij helpen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Onsloopbaar speelgoed, wie kan mij helpen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:48

Ongevulde knuffels (zie mijn link) blijven het langste leven. Bunny ligt nu in 2 delen maar desondanks nog wel beide delen heel na 5 weken. :+

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:51

En jolly speel bal voor paarden :D

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:56

Je zou Bionic inderdaad kunnen proberen. Wel even opletten dat je de juiste kiest voor het gewicht van je hond.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:02

Laat je je hond ook alleen met het speelgoed?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:04

Voor onze sloopgrage Engelse Stafford hebben we sokken.. Alles wat botten/kluiven betreft is binnen no-time weg en dingen die niet kapot te krijgen zijn zijn niet leuk volgens haar.
Oude sokken sparen we dus op, knoop er in en ze kan naar hartelust spelen en slopen. Familie spaart ook de sokken op, zo zitten we nooit zonder :+ Nadeel: 't Geeft wel een bende!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:14

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:19

Leeftijd hoeft niet uit te maken, onze 11 jarige Jack Russel weet ook nog alles te slopen :o Vooral balletjes zijn de pineut maar ook rubberen piepspeeltjes, touw en ga zo maar door.

Staan wel goede tips in dit topic!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:46

Even voor de goede orde: geen enkel speeltje is onverwoestbaar. Alles kan kapot :)

Over honden die piepers uit pluche speelgoed slopen, daar weet ik nog wel wat voor.

Edit: Te snel op enter gedrukt :')

Dit is een puzzel waarbij je hond de piepers uit de knuffel moet halen: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Honde ... ndenpuzzel

En hier kan je een flesje instoppen. Zodra het flesje kapot is, doe je er gewoon weer een nieuwe in: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Knuff ... r--Doggles

En bij deze kan je hond in elke pieper 3 gaten bijten, voor de pieper kapot is: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Knuff ... ood,-96-cm

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:03

De makkelijkste manier is om gewoon het huisje te slopen, dan zijn de vogeltjes er immers ook uit en je kunt beter meteen het beestje en het flesje slopen. :)*
Hopelijk werkt het voor TS beter! :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:09

misschien dat een jollybal voor paarden helpt? Veel dikker en steviger. Als je het wilt proberen, ik heb er nog 1 waar mijn paard bang van heeft. Het is wel een roze :p

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:18

magda_90 schreef:
De makkelijkste manier is om gewoon het huisje te slopen, dan zijn de vogeltjes er immers ook uit en je kunt beter meteen het beestje en het flesje slopen. :)*
Hopelijk werkt het voor TS beter! :)

Dan denk ik dat het meer zin heeft om je hond eerst te trainen op (meer) zelfbeheersing. Mijn eigen hond is heel erg ongeduldig, maar als ik puzzelspelletjes met haar doe, moet ze toch echt leren andere technieken te gebruiken dan grofweg slopen. Als baasje heb je er ook een groot aandeel in hoe een hond met het speelgoed omgaat.

Zo'n huisje is een puzzel en dat doe je samen met je hond, om gedrag om te gaan buigen en je hond geestelijk uit te dagen. Bionic is om op te kauwen, dus daar kan je hond naar hartenlust op los gaan. Ook krijgen we vaak te horen dat bepaald speelgoed, zoals bijvoorbeeld een hondvriendelijke tennisbal, helemaal niet sterk is. Als ik dan vraag wat er mee gebeurt is, krijg je te horen dat er buiten tijdens het spelen nog niets aan de hand was, maar zodra de hond in de tuin lekker gaat liggen en begint te kluiven, dat de bal dan met 10 minuten kapot is. Tsja, dat klopt ook wel, want een bal is geen kauwspeelgoed. Klaar met spelen? Bal opbergen en iets geven waar je hond wel op mag kauwen.

Tuurlijk, er zijn uitzonderingen! Die van ons hoeft bijvoorbeeld maar 1x op tennisbal te kauwen met apporteren en hij splijt doormidden, dus daarom hebben we nu foamballen en die gaan zeker een jaar mee (als ik ze niet per ongeluk in de sloot of boom gooi :') ).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:20

Daar zijn we mee bezig indeed, nog een lange weg te gaan.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:07

kohtje schreef:

Hoe bedoel je dit?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:08

Just_Natural schreef:
wat naar mijn weten een onverwoestbaar kauwspeeltje is, is de nylabone galileo.
http://www.nylabone.com/product-finder/ ... o-bone.htm
ze zijn er in twee maten, ik heb zowel de kleinere als de grote maat,
beide gaan ze zeker al een jaar mee en zijn nog lang niet stuk/op.

Spoiler:
Nogal een vreemde vorm lol

Zal zeker even kijken of de maat goed zal zijn
Laatst bijgewerkt door sanso op 21-03-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:09

sanso schreef:
kohtje schreef:

Hoe bedoel je dit?

Ik bedoel kan die er ook bij als er niemand bij hem is?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:10

joyce2 schreef:
Even voor de goede orde: geen enkel speeltje is onverwoestbaar. Alles kan kapot :)

Over honden die piepers uit pluche speelgoed slopen, daar weet ik nog wel wat voor.

Edit: Te snel op enter gedrukt :')

Dit is een puzzel waarbij je hond de piepers uit de knuffel moet halen: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Honde ... ndenpuzzel

En hier kan je een flesje instoppen. Zodra het flesje kapot is, doe je er gewoon weer een nieuwe in: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Knuff ... r--Doggles

En bij deze kan je hond in elke pieper 3 gaten bijten, voor de pieper kapot is: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Knuff ... ood,-96-cm

Piepers komen er niet in bij ons hahaha, Knor is doof en heeft dus niet door hoe irritant het soms is. 1 keer de fout gemaakt, nooit meer :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:11

Zoe_97 schreef:
misschien dat een jollybal voor paarden helpt? Veel dikker en steviger. Als je het wilt proberen, ik heb er nog 1 waar mijn paard bang van heeft. Het is wel een roze :p

Dit zou misschien wel eens een optie kunnen zijn ja! Roze is juist leuk hehe. Kun je misschien een pb'tje sturen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:12

kohtje schreef:
sanso schreef:

Hoe bedoel je dit?

Ik bedoel kan die er ook bij als er niemand bij hem is?

Ja meestal wel, maar vaak liggen zijn speeltjes onder de bank/tafel/verwarming en daar kan hij niet bij dan

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:16

Het enige wat hier onverwoestbaar is, is een kong. Zowel de jolly bal als de onverwoestbare egg waren zo kapot. De kong heeft die al 3 jaar, en word elke dag mee gespeeld.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:17

Zo'n leuke hond heb ik ook.. mijn tante heeft hem een jolly egg gegeven, maar mijn hond vind het niet interessant genoeg omdat hij hem niet op kan pakken haha, weet niet hoe dat zit met jou hond?

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:18

Mijn hond is gek op die hertengewei stukken. Zij is ook een sloper maar zo'n stuk gewei knaagt ze een paar maanden op. Als ze hem niet lekker meer vindt leg ik hem in koud of heet water en daarna wil ze hem weer graag!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:21

Afbeelding
Dit was onze jolly egg na 5 minuten spelen. De advertentie zei onverwoestbaar :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:21

Djoopie schreef:
Mijn hond is gek op die hertengewei stukken. Zij is ook een sloper maar zo'n stuk gewei knaagt ze een paar maanden op. Als ze hem niet lekker meer vindt leg ik hem in koud of heet water en daarna wil ze hem weer graag!

Ik vind die dingen doodeng. :\
Bij mijn hond is er een stuk naar binnen geschoten wat echt verkeerd had kunnen aflopen doordat het zo scherp was.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:24

magda_90 schreef:
Djoopie schreef:

Ik vind die dingen doodeng. :\
Bij mijn hond is er een stuk naar binnen geschoten wat echt verkeerd had kunnen aflopen doordat het zo scherp was.

Ohw..... :oo dat is niet echt ok.....en ik vond het nog wel zo prettig voor haar. -O-

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:29

Dat kan met heel veel speeltjes gebeuren, een gewone kauwbot kunnen ze ook afbreken en daar de stukjes van opvreten wat vast kan komen te zitten in de slokdarm of darmen. Ik hoop maar altijd dat het niet gebeurd maar helaas kun je ze niet altijd voor alles beschermen...