Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leonoor schreef:Shanna schreef:Het klinkt alsof hij zich verveelt. De kruising klinkt mij in de oren als een werkhond, die mentaal meer uitgedaagd moet worden. Heb je dat al overwogen? Om hem aan het werk te zetten?
Ja zekerZijn moeder heeft enorm veel talent in het drijven. Hij echter totaal niet. Een schaap doet hem werkelijk 0,0 niets.
Binnenkort is de bedoeling dat hij begint met agility, maar ik ben met (steeds dikker wordende) buik niet 100% mobiel.
Amaris schreef:Waarom in een bench als het enige dat hoeft te gebeuren is die deur fatsoenlijk dicht/op slot te houden?
Ik lees tenminste dat de bijkeuken geen problemen geeft, maar dat het mis gaat als hij daar uit kan? Of is de bijkeuken op zich al een probleem?
mirim schreef:Zoals ik het begrijp gebeurt het alleen als je dochter vergeet de deur te sluiten?
Dan zou ik je dochter er toch dringend op wijzen om daar op te letten.
En als alleen het op het hart drukken dat te doen niet helpt dan zou ze mogen helpen de troep op te ruimen. Dan denkt ze er de volgende keer vast een stuk beter om.
Je hond heeft waarschijnlijk meer beweging dan menig andere hond.
Hij krijgt aandacht en alles wat hij nodig heeft, maar ziet het nu als een heel leuk spelletje om te ontsnappen. Volgens mij ga je dit niet verhelpen met nog meer aandacht, uitdagingen en beweging.
Dus mijn tip: ga met je dochter aan de slag. Zorg dat zij doet wat ze doen moet als ze de verantwoording heeft.