Hond sloopt huis als hij alleen is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Hond sloopt huis als hij alleen is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:20

Een hondenren is ook geen slecht idee, mits de tuin groot genoeg is natuurlijk. Een goede ren met goed binnenhok kan veel betekenen. De hond heeft zijn bewegingsvrijheid en jij hoeft niet ongerust te zijn dat hij alles sloopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:23

Waarom in een bench als het enige dat hoeft te gebeuren is die deur fatsoenlijk dicht/op slot te houden?

Ik lees tenminste dat de bijkeuken geen problemen geeft, maar dat het mis gaat als hij daar uit kan? Of is de bijkeuken op zich al een probleem?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:26

Leonoor schreef:
Shanna schreef:
Het klinkt alsof hij zich verveelt. De kruising klinkt mij in de oren als een werkhond, die mentaal meer uitgedaagd moet worden. Heb je dat al overwogen? Om hem aan het werk te zetten?

Ja zeker :j Zijn moeder heeft enorm veel talent in het drijven. Hij echter totaal niet. Een schaap doet hem werkelijk 0,0 niets.
Binnenkort is de bedoeling dat hij begint met agility, maar ik ben met (steeds dikker wordende) buik niet 100% mobiel.

Je kan natuurlijk ook op zoek naar een andersoortige training. Ik heb met mijn aussie meer gedaan met ABC training. Daarbij moest hij veel nadenken. Van agility komen ze vaak juist hoog in energie te staan terwijl ze van balans en coördinatie oefeningen juist mentaal heerlijk moe worden. Daarnaast is het voor jezelf ook minder vermoeiend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:30

Los van het vervelende probleem, waar ik ook wel een beetje om kan lachen ook trouwens, kan me het koppie voorstellen als hij bezig is met alles onderzoeken. Onze eerste witte herder was er ook zo een. Heel veel beweging, veel uitdaging, genoeg ruimte relatief weinig alleen en dan nog met twee andere honden. Maar toch deuren openmaken en de kastjes opentrekken. Post lezen, tapijttegels herschikken of meenemen naar boven. Zijn record 6 kilo parkieten eivoer opeten en daarvan heel,erg aan de race gaan. -O-

Hebben we uiteindelijk opgelost door deels de klinken vervangen door een ronde draaiknop en deels klink omhoog doen. De ronde knop kreeg hij niet open.

Andere optie is zorgen dat hij echt nog meer bezig gehouden wordt als jullie weggaan. Uitlaatservice, bordjes met denk aan de hond voor je dochter. Ballen eraf en hond en partner meer laten doen nog. Sliep de hond naast je op bed voor je wederhelft er was?

Iris82

Re: Hond sloopt huis als hij alleen is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:34

Ik zou echt kijken naar een manier waarop de hond meer mentaal uitgedaagd wordt.

Oplossingen als een hondenren en een bench zijn meer symptoombestrijdingen dan het feitelijk aanpakken van het achterliggende probleem.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:46

Ik zou eerst zorgen dat hij het niet meer kan doen: het is nu een zeer zelfbelonende actie geworden. Dus: deurklinken omdraaien zodat je ze omhoog moet duwen ipv naar beneden, ze vervangen voor ronde deurknoppen en/of een drammer op de deur zodat ze veel moeilijker open gaan.

Verder zorgen voor uitdaging voordat hij alleen gelaten wordt/als hij alleen is. Zodra hij moe is en slaapt, of een andere uitdaging heeft, is er waarschijnlijk oom minder de neiging om te proberen te ontsnappen.

Daarnaast zou ik werken aan het alleen zijn in de rest van het huis. Dat gewoon weer heel voorzichtig opbouwen. Eerst goed veel uitdaging geven en dan 10 minuutjes alleen, gaat dat goed: 15 minuten. Etc, etc. Zorg dat hij net bij de dingen kan die hij het leukst vindt. Boeken opruimen, keukenkastjes dichtplakken etc. Hij moet gewoon weer even leren wat wel de bedoeling is.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 11:56

Amaris schreef:
Waarom in een bench als het enige dat hoeft te gebeuren is die deur fatsoenlijk dicht/op slot te houden?

Ik lees tenminste dat de bijkeuken geen problemen geeft, maar dat het mis gaat als hij daar uit kan? Of is de bijkeuken op zich al een probleem?

Nee hoor, de bijkeuken is een prima plek voor hem :j Hij ligt daar ook graag, hij is immers geboren en getogen in dit huishouden. De deur naar de tuin is 24/7 open, dus hij kan altijd in/uit. Ook van de winter lag hij liever in de bijkeuken dan in huis, dat vond hij echt te warm.

De tuin is 180 m2, niet enorm groot, maar hij kan wel zijn ding doen. Aanslaan doet hij nauwelijks, misschien 1x per week.

Mijn wederhelft heeft over een tijdje vakantie, dan gaat hij eerst die deurknop aanpassen van de achterdeur, dat als hij niet op slot staat, hij er alsnog niet in kan. Tevens kan hij dan wat qualitytime nemen met hem.

Uitdaging ga ik aan werken, even denken hoe en wat :j Normaliter zou een zwangerschap niet echt een belemmering zijn, maar in dit geval is het wat gecompliceerder, waardoor ik eigenlijk de prioriteiten een beetje heb verschoven. Zo ook zijn de paarden momenteel minder belangrijk dan anders.

Bedankt voor de tips, ik ga eens denken en doen :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:14

Zoals ik het begrijp gebeurt het alleen als je dochter vergeet de deur te sluiten?
Dan zou ik je dochter er toch dringend op wijzen om daar op te letten.
En als alleen het op het hart drukken dat te doen niet helpt dan zou ze mogen helpen de troep op te ruimen. Dan denkt ze er de volgende keer vast een stuk beter om.
Je hond heeft waarschijnlijk meer beweging dan menig andere hond.
Hij krijgt aandacht en alles wat hij nodig heeft, maar ziet het nu als een heel leuk spelletje om te ontsnappen. Volgens mij ga je dit niet verhelpen met nog meer aandacht, uitdagingen en beweging.
Dus mijn tip: ga met je dochter aan de slag. Zorg dat zij doet wat ze doen moet als ze de verantwoording heeft.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 12:25

mirim schreef:
Zoals ik het begrijp gebeurt het alleen als je dochter vergeet de deur te sluiten?
Dan zou ik je dochter er toch dringend op wijzen om daar op te letten.
En als alleen het op het hart drukken dat te doen niet helpt dan zou ze mogen helpen de troep op te ruimen. Dan denkt ze er de volgende keer vast een stuk beter om.
Je hond heeft waarschijnlijk meer beweging dan menig andere hond.
Hij krijgt aandacht en alles wat hij nodig heeft, maar ziet het nu als een heel leuk spelletje om te ontsnappen. Volgens mij ga je dit niet verhelpen met nog meer aandacht, uitdagingen en beweging.
Dus mijn tip: ga met je dochter aan de slag. Zorg dat zij doet wat ze doen moet als ze de verantwoording heeft.

Met dochterlief zijn we ook hard aan de slag! En ik noem ze wel een puber hoor, maar ze moet nog 11 worden. Het is echt een stukje concentratie etc.
De troep helpen opruimen, dat helpt nou weer net niet, helaas :')