Pup van 5dagen extreme buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: Pup van 5dagen extreme buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:16

nafkedemi helemaal eens, maar misschien is Desiree juist sarcastisch? :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:19

Wat een aannames weer...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:20

Het schreeuwen word al minder, ze ligt op een kruik onder de warmtelamp. Een DA kan hier niks aan doen, pup was onderkoeld en warmt weer op nu. Tword minder. Vind het prima dat jullie zeggen naar da maat sommige reacties een beetje extreem. Het was biet mijn bedoeling om zon opschudding te veroorzaken maar meer of er mensen zijn die weten wat dit is en kan zijn. Maar dat weten we nu dus. Dankjewel

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:21

Fijn dat het beter gaat! Hopen dat ze het haalt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:22

Als je niet naar de DA bent geweest kan je niet zeggen of een DA er wel of niet wat aan kan doen. Punt is dat pups heel kwetsbaar zijn en je daarmee nooit moet wachten. Liever een keer te vaak naar de DA dan te weinig. Nu beter opletten en andere maatregelen nemen om te voorkomen dat de pup onderkoeld raken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:22

Francieen schreef:
Het schreeuwen word al minder, ze ligt op een kruik onder de warmtelamp. Een DA kan hier niks aan doen, pup was onderkoeld en warmt weer op nu. Tword minder. Vind het prima dat jullie zeggen naar da maat sommige reacties een beetje extreem. Het was biet mijn bedoeling om zon opschudding te veroorzaken maar meer of er mensen zijn die weten wat dit is en kan zijn. Maar dat weten we nu dus. Dankjewel

dat weet je als je een topic opent hier :+ ;)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:23

we hebben da gebeld en die zij dat hij er ook niet zo veel aan kan doen

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:23

Polly schreef:
Francieen schreef:

dat weet je als je een topic opent hier :+ ;)

Tja opzich is het bokt hahaha

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:24

xniieeenke schreef:

Zou ook kunnen idd

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:28

nafkedemi schreef:
xniieeenke schreef:

Zou ook kunnen idd

Ze is denk ik biet sarcastisch. Als je beesten hebt moet je ervoor zorgen tot een bepaalde hoogte. Bv: een kat van ons had zn bovenbeen overmidden en daar moesten pinnen in voor 2000 euro en toen hebben we ervoor gekozen ON het beestje niet verder te laten lijden. We doen ons best met het pupje, maar als het teveel pijn word vior de kleine is het gewoon over, zoals het er nu naar uitziet word het beter.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:29

Francieen je kunt altijd langs de dierenarts gaan.
Bellen voor advies, langsgaan als je het niet zeker weet.
Ook al is het niet zeker dat er iets is, beter eens te veel dan te weinig.
Iedereen heeft periodes waarin het financieel minder is maar heb het voor je dier over.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:33

xniieeenke schreef:
Francieen je kunt altijd langs de dierenarts gaan.
Bellen voor advies, langsgaan als je het niet zeker weet.
Ook al is het niet zeker dat er iets is, beter eens te veel dan te weinig.
Iedereen heeft periodes waarin het financieel minder is maar heb het voor je dier over.

Kun je ajb ff lezen, we hebben da om advies gevraagd

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:35

Ik vind het toch gek dat de DA zegt niks te kunnen doen.
Bellen voor advies was evne een algemeen iets, niet doelgericht naar jou want ik weet dat je dat hebt gedaan.
Dat je zelf iets hebt geprobeerd vind ik nog best gek, aan je verhaal te zien was dat VOOR het bellen naar de da.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:35

Ik kan mij niet voorstellen dat een DA door de telefoon, zonder de pup bekeken te hebben zegt, oh ik kan daar niks aan doen. Hoe heb je de pups zitten? Zitten die warm genoeg?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:40

Francieen schreef:
Als je beesten hebt moet je ervoor zorgen tot een bepaalde hoogte. Bv: een kat van ons had zn bovenbeen overmidden en daar moesten pinnen in voor 2000 euro en toen hebben we ervoor gekozen ON het beestje niet verder te laten lijden. We doen ons best met het pupje, maar als het teveel pijn word vior de kleine is het gewoon over, zoals het er nu naar uitziet word het beter.

Wow dus dit diertje is het niet waard om de da ervoor te laten komen? Je laat om je een banketstaaf bezoekje te besparen (kijk dat je geen operaties en duizenden euros wilt investeren kan ik inkomen maar kom op een da bezoekje van een paar tientjes??) dit diertje gewoon doodgaan als het niet uit zichzelf beter wordt.

Dan ben jij, met alle respect, niet een toegewijde fokker..

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:41

Misschien is het een DA die niet zoveel specifieke kennis heeft over geboorte en pups en dat het dus niet nodig vind?

Ik zou ook goed gewicht in de gaten houden, zorgen dat ie warm blijft en desnoods even flesvoeding geven zodat je zeker weet dat hij genoeg binnen krijgt en niet weggedrukt wordt door de rest. Beetje masseren kan helpen met krampjes, moeder hond laten likken aan de kont zodat de darmen ook op gang komen
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 20-03-16 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:43

xniieeenke schreef:

;)

Kun jij een andere reden bedenken waarom de dierenarts nog niet gebeld is?

Een dierenarts kan door de telefoon niet zeggen wat er aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-03-16 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:43

MD >> BB

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:51

troi schreef:
Francieen schreef:
Als je beesten hebt moet je ervoor zorgen tot een bepaalde hoogte. Bv: een kat van ons had zn bovenbeen overmidden en daar moesten pinnen in voor 2000 euro en toen hebben we ervoor gekozen ON het beestje niet verder te laten lijden. We doen ons best met het pupje, maar als het teveel pijn word vior de kleine is het gewoon over, zoals het er nu naar uitziet word het beter.

Wow dus dit diertje is het niet waard om de da ervoor te laten komen? Je laat om je een banketstaaf bezoekje te besparen (kijk dat je geen operaties en duizenden euros wilt investeren kan ik inkomen maar kom op een da bezoekje van een paar tientjes??) dit diertje gewoon doodgaan als het niet uit zichzelf beter wordt.

Dan ben jij, met alle respect, niet een toegewijde fokker..

Van een paar tientjes? In het weekend?

Wat een reacties hier zeg, vreselijk... Sonde is niet goed, terwijl niemand TS waarschijnlijk kent. Misschien doet ze dit wel dagelijks?

Dat ze om advies vraagt zegt al dat ze om de pup heeft. Reacties van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt heeft de TS tenminste iets aan, om zo iets voor de pup te kunnen doen. Of ze naar de dierenarts gaat is haar keus. Daar hebben wij thuis achter onze computer geen invloed op. Probeer de pup dan tenminste helpen met goede adviezen en ervaringen dan heeft de TS en pup er tenminste wat aan.

Daarnaast denk ik dan de meeste bokkers hier geen dierenartsen zijn dus vooral niet kunnen oordelen of het beestje ''lijdt' of dat het iets onschuldigs is. Aangezien volgens sommigen de DA zonder de pup bekeken te hebben geen diagnoses kan stellen, knap dat heel bokt dat van achter de computer wel weer kan :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:53

Nee wij kunnen dat ook niet, daarom zegt iedereen ga naar een DA. Pups zijn heel kwetsbaar en daar kun je niet mee wachten. Die moeten bekeken worden door een DA. Ze raken onderkoeld met een reden. Dus of de huisvesting is niet goed, of er is iets niet goed met de pup en dat laatste kan alleen door een DA die pup bekeken heeft beoordeeld worden.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:58

Amandavd schreef:
Nee wij kunnen dat ook niet, daarom zegt iedereen ga naar een DA. Pups zijn heel kwetsbaar en daar kun je niet mee wachten. Die moeten bekeken worden door een DA. Ze raken onderkoeld met een reden. Dus of de huisvesting is niet goed, of er is iets niet goed met de pup en dat laatste kan alleen door een DA die pup bekeken heeft beoordeeld worden.

Daarom is bokt zo'n mooi forum. Op ieder gebied kan je advies geven en inwinnen en daardoor elkaar en elkaars dieren helpen. Maar denk jij, dat op de manier hoe in dit topic tegen TS wordt gepraat, ze nog vaker advies gaat inwinnen?

Het is nou eenmaal niet je eigen dier maar je helpt hem en TS meer door op een rustige respectvolle manier advies te geven. Daarnaast verdwijnen de reacties met goed advies onder alle reacties waar twintig keer wordt herhaald dat ze naar de dierenarts moet gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:01

Pistasche schreef:
Amandavd schreef:

Daarom is bokt zo'n mooi forum. Op ieder gebied kan je advies geven en inwinnen en daardoor elkaar en elkaars dieren helpen. Maar denk jij, dat op de manier hoe in dit topic tegen TS wordt gepraat, ze nog vaker advies gaat inwinnen?

Het is nou eenmaal niet je eigen dier maar je helpt hem en TS meer door op een rustige respectvolle manier advies te geven. Daarnaast verdwijnen de reacties met goed advies onder alle reacties waar twintig keer wordt herhaald dat ze naar de dierenarts moet gaan.

Ieder normaal denkend mens met hersens weet dat je geen advies op internet moet zoeken met zulke dringende zaken, zoals je zelf al zei kunnen wij niet beoordelen wat er met de pup aan de hand is achter ons computer scherm. Dus waarom dan advies zoeken op internet?

Met pups kun je niet effe op bokt gaan kijken wat de bokkers zeggen, met pups kan het heel snel gaan en daarom zegt iedereen naar de DA gaan. Die zijn daarvoor opgeleid, niet de mensen op bokt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:07

Ja maar ik zeg toch ook helemaal niet dat TS niet naar de DA moet gaan? Dat zou mijn advies ook zijn en ben het eens met jullie punt. Maar het gaat mij om de manier waarop en hoevaak het herhaald wordt waardoor behulpzame vriendelijke adviezen onder sneeuwen.

Misschien zijn er bokkers die haar wel kunnen helpen door een soortgelijke ervaring. En kiest ze er dan voor niet maar de DA te gaan heeft die bokker de pup tenminste nog kunnen helpen. Volgende keer zal dat niet meer kunnen, omdat TS geen eens zin heeft om überhaupt een topic te openen aangezien de aanval meteen wordt ingezet. Gelukkig zijn wij allemaal geen dierenartsen, die zouden eens zo belachelijk moeten reageren als je 'te laat' langs komt. Die zijn er om je te helpen en dat zouden wij bokkers ook voor elkaar kunnen betekenen.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 20-03-16 12:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:07

Pistasche schreef:
Daarnaast denk ik dan de meeste bokkers hier geen dierenartsen zijn dus vooral niet kunnen oordelen of het beestje ''lijdt' of dat het iets onschuldigs is. Aangezien volgens sommigen de DA zonder de pup bekeken te hebben geen diagnoses kan stellen, knap dat heel bokt dat van achter de computer wel weer kan :+

Precies dat is dus het punt, daar zijn we het dan over eens ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:15

Als dat ding schreeuwt is het een teken dat ie ongemak voelt, anders schreeuwt ie niet. Als TS zo'n ervaren fokker is begrijp ik niet waarom ze op een paardenforum advies moet vragen en al helemaal niet dat ze er nu pa achter komt dat pups "blijkbaar schreeuwen" als ze onderkoelt raken. :+

Ik vrees ook dat het gewoon een staaltje broodfok is. En dan zijn die pups de kosten niet waard want dan brengen ze geen winst meer op.