[VOLG] hond heeft hangtepels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Re: hond heeft hangtepels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 13:31

Maak maandag gelijk even een afspraak om.het na te kijken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:31

Het zou mij niets verbazen als ze drachtig is...en dat ze daarom wegmoest.De vorige eigenaar was allergisch voor puppies.Ik zou even met haar naar de da gaan,echo laten maken.En vooral niet de natuur zijn gang laten gaan...dan zit je binnen twee jaar met 70 honden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:37

Mijn hond heeft ook wel wat gevulde melklijsten als ze schijnzwnger is maar niet zo erg als deze hond. Het kan wel.. Maar ik zou eerst uitsluiten dat ze niet drachtig is.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 13:38

Heb net ook even een berichje gestuurd naar vorige baasje
Die zegt dat dit na haar 1ste loopsheid is gekomen en dat ze daar nog nooit schijnzwanger is geweest en nog nooit pups heeft gehad

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 13:47

geerke schreef:
Het zou mij niets verbazen als ze drachtig is...en dat ze daarom wegmoest.De vorige eigenaar was allergisch voor puppies.Ik zou even met haar naar de da gaan,echo laten maken.En vooral niet de natuur zijn gang laten gaan...dan zit je binnen twee jaar met 70 honden.

Zo dacht ik ook en ze was zelf ook zwanger dus ze zat vast niet te wachten op pups
Maar zeg t dan eerlijk dan weet ik wat me te wachten staat
Binekort maar even echo maken weet ik t zeker

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:50

Bralindy schreef:
Ik zou niet steriliseren. Zo een narcose is alleen maar narigheid en de operatie kan ook incontinentie geven voor de rest van hun leven. Dat gedoe met tumor vorming is een hele kleine kans. Wij hebben zelf ongesteriliseerde teven. Nog nooit problemen gehad.

Laat de natuur voor wat het is

Wat een onzin dit. Ooit gehoord van pyometra? Pus in de baarmoeder?
Wil je niet fokken, ga dan in elk geval advies vragen bij je dierenarts. Die kan je alles vertellen over steriliseren en welke risico's reëel zijn en welke niet.

Je hond lijkt inderdaad ook wat te dik.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:52

Maarja geen pups gehad... betekent natuurlijk niet direct dat ze nu niet drachtig is.

Ik zou ook even echoën.
En zeker wanneer kan steriliseren.
Ja dat is financieel even n hap.

Maar inderdaad zestig procent kans op baarmoederontsteking op latere leeftijd bij niet laten helpen.
En die kosten zijn hoger.
Plus dat een baarmoederontsteking ontzettend rot is voor de teef en ze er goed ziek van worden en bij niet helpen zelfs dood kunnen gaan.

Ook een melkkliertumor is ontzettend vervelend en kan ook in de kosten op lopen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:55

Bralindy.
Van de 3 teven die wij hebben gehad hebben er 2 baarmoeder ontsteking gehad en 1 een melkklier tumor.

Dus de teef die wij nu hebben gaat binnenkort ook onder het mes.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:00

maralyn schreef:
Maarja geen pups gehad... betekent natuurlijk niet direct dat ze nu niet drachtig is.

Ik zou ook even echoën.
En zeker wanneer kan steriliseren.
Ja dat is financieel even n hap.

Maar inderdaad zestig procent kans op baarmoederontsteking op latere leeftijd bij niet laten helpen.
En die kosten zijn hoger.
Plus dat een baarmoederontsteking ontzettend rot is voor de teef en ze er goed ziek van worden en bij niet helpen zelfs dood kunnen gaan.

Ook een melkkliertumor is ontzettend vervelend en kan ook in de kosten op lopen.

Ga maandag even bellen voor echo
Hoe duur zal dit zijn

Als ze niet drachtig is zal ik haar laten steriliseren

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:01

De impact van melkkliertumoren moer ook zeker niet onderschat worden.
Ik heb hier een foto na de operatie van mijn hond.
http://oi33.tinypic.com/29nhruf.jpg
In een link want het is geen fraai gezicht.
Zij is fokteef geweest en na haar laatste nest gecastreerd.

Mijn andere hond heeft nooit pups gehad en op 10 jarige leeftijd kreeg zij een baarmoederontsteking.
Eveneens geen pretje om een hond op die leeftijd deze operatie te laten ondergaan.

Het zal mij trouwens niet verbazen als deze hond daadwerkelijk drachtig blijkt te zijn.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:12

Wij zijn woensdag voor een echo geweest. 1 dag na haar loopsheid sprong er een hond op en ze kreeg na een week ook groeiende tepeltjes, gelukkig geen puppy's. Kosten: 80 euro, over 2 maandjes maar meteen onder het mes dat dit niet meer gebeuren kan. Leuk honden die loslopen op een plaats waar je het totaal niet verwacht, eigenlijk niet mogen :( .

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:17

Ik hoop niet dat ze drachtig is maar zo wel dan zal.ik er natuurlijk goed voor zorgen

Ze heeft een vlooienband om.nu moet ik die afhalen of kan dat geen kwaad
Tot ik.zeker weet of ze.drachtig is of niet

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:18

Niezel schreef:
Drachtig of schijndrachtig, om het eerste uit te sluiten zou ik er sowieso een dierenarts naar laten kijken.

Als ze nu al zo schijndrachtig is zal ze dat hoogstwaarschijnlijk iedere loopsheid hebben wat de kans op ontstekingen en tumoren vanwege alle hormonen alleen maar verhoogt.

Op het moment dat er sprake is van tumoren of een fikse baarmoederontsteking (wat in het geval van een intacte teef uiteindelijk bijna 100% is, of het 1 of het ander) zit je meestal aan een spoedoperatie van zeker een 1000 euro, een operatie van twee tot vier uur en de bijbehorende narcose en risico's.

Het is maar net welk risico je wil nemen.

Wow, dat vind ik behoorlijk veel. Onze teef van 60 kilo had een paar maanden geleden baarmoederontsteking, de operatie kostte ons 560 euro.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:30

Diablo schreef:
Niezel schreef:
Drachtig of schijndrachtig, om het eerste uit te sluiten zou ik er sowieso een dierenarts naar laten kijken.

Als ze nu al zo schijndrachtig is zal ze dat hoogstwaarschijnlijk iedere loopsheid hebben wat de kans op ontstekingen en tumoren vanwege alle hormonen alleen maar verhoogt.

Op het moment dat er sprake is van tumoren of een fikse baarmoederontsteking (wat in het geval van een intacte teef uiteindelijk bijna 100% is, of het 1 of het ander) zit je meestal aan een spoedoperatie van zeker een 1000 euro, een operatie van twee tot vier uur en de bijbehorende narcose en risico's.

Het is maar net welk risico je wil nemen.

Wow, dat vind ik behoorlijk veel. Onze teef van 60 kilo had een paar maanden geleden baarmoederontsteking, de operatie kostte ons 560 euro.

Teef van 65 kilo, bijna 9 jaar. Gasnarcose, hartbewaking, assistente extra en 4 halve liters vocht.
De dierenarts zelf is drie uur bezig geweest met een baarmoeder van bijna 3 kilo.
En ik kreeg korting omdat ik vaste klant ben :')
Tel ik er nog niet eens bij op dat ik twee weken vrij heb moeten nemen vanwege een ernstig zieke hond die de eerste vier dagen na de operatie bijna niets kon van de pijn. (Behalve veel plassen dan)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:30

Ik heb nog nooit een teef gezien die schijnzwanger was met zo'n gevulde tepels...
Dit is niet zomaar vel dat er overtollig hangt.
DA, echo laten maken dan weet je het zeker.

Betreft castreren/steriliseren van een teef, ik ben er als de dood voor!
Veel honden langs mij gezien die complicaties kregen of de dood tot gevolg en dat zelfs bij goed erkende DA's...

Hier in de sport moeten ze intact zijn! Zowel teven als reuen en ik heb nog nooit iemand gehoord waarvan ze problemen hebben gekregen van hun melkklieren, loopsheid, ....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:36

Helaas hier ervaring met schijndrachtige teven. Inclusief melk geven ook en complete gedragsveranderingen en er helemaal naar van zijn. Daar is dus meteen het mes ingegaan. Bij oude russel wel balen omdat de fokker graag een nest met haar had gehad. Maar tweede loopsheid meteen weer schijndrachtig met alle narigheid van dien. Dus alles eruit.

Kleine rat nu is door een prik heen loops geworden en is verdandert in een erg agressieve niet benaderbare dame die we weken lang slleen met dikke jas en handschoenen konden aanlijnen. Ze verzon steeds weer nieuwe "pups" waar we en de andere honden niet in de buurt konden komen. Ook daar hupla alles eruit.

Maar dikke tepels kan met schijndracht al zou een echte dracht me niks verbazen. En desnoods vandaag even de da bellen. Die van ons heeft gewoon spreekuur op zaterdag.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:36

Kan ik de pups ook zelf voelen of niet
En mag zij de vlooien.band nog omhouden nu of is dat gevaarlijk

Maandag even bellen.voor echo

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:40

_Alarm_wlkp schreef:
Hier in de sport moeten ze intact zijn! Zowel teven als reuen en ik heb nog nooit iemand gehoord waarvan ze problemen hebben gekregen van hun melkklieren, loopsheid, ....

Er zijn genoeg honden die geen problemen hebben met hormonen, maar helaas ook erg veel die er wel last van hebben. In de tijd dat ik bij de dierenarts werkte heb ik het genoeg gezien,het vervelende is dat een dergelijke operatie vaak 's avonds of in het weekend is omdat de hond in eens heel erg ziek er van kan worden, wat het nog extra duur maakt. Plus als een baarmoederontsteking in een ver gevorderd stadium is is het risico voor de teef extra groot. Heb het nooit mee gemaakt maar het kan maar zo gebeuren dat de baarmoeder knapt terwijl je deze er net uit aan het halen ben en dan is het vaak wel einde hond.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:45

Onze amerikaanse Bulldog heeft het ook nu na haar 1e loopsheid.

Onze vorige Amerikaanse Bulldog had het ook.
Ook gekregen na haar 1e loopsheid en daarna ook gecastreerd.

Beide nooit pups gehad en ook niet schijnzwanger.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:49

sabrinagirl schreef:
Kan ik de pups ook zelf voelen of niet
En mag zij de vlooien.band nog omhouden nu of is dat gevaarlijk

Maandag even bellen.voor echo

Vlooienband kan je even het merk zoeken en bijsluiter op het net.
Daar staat t wel in.

Maandag even overleggen met wat als wel dracht. Waarmee ontvlooien en ontwormen en wanneer.

Dan doe je t veilig hoor...

Heel goed dat je vraagt hoor!!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:54

Oke dankjewel ben heel erg benieuwd of ze nou echt drachtig is of schijnzwanger

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:59

Een dierenarts kan de voelen als ze een bepaald aantal dagen oud zijn, het zijn dan hele kleine worstjes die dan nog met tussenruimte in de baarmoeder zitten, na dat bepaalde aantal dagen voel je dat niet meer dan is het een grote worst zeg maar. Dan geeft een echo weer een goede betrouwbare uitslag.
Succes maandag, hou ons op de hoogte!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:00

Hier ook een staffie teef die bmo had en schijnzwanger was, arm dier liet niets merken en wij waren blij dat ze eindelijk eens wat voller werd. Ze is met spoed geopereerd toen ze plotseling ziek werd ze bleek ook nog kanker te hebben. Gelukkig waren we er op tijd bij en mag ze dit haar alweer 8 jaar worden.
Ze kreeg ook flinke tepels, haar buikje ging gangen en ookal was ze eerst prima te doen werd ze plotseling erg ziek, koorts overgeven etc. Dit is een ras wat erg hard is voor zich zelf en zal niet snel iets laten blijken.

In welke sport moeten honden intact zijn?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:51

Seven schreef:
In welke sport moeten honden intact zijn?

Africhting. En jacht ook dacht ik. Al is een teef natuurlijk niet te controleren :)

Ik zou trouwens niet zomaar castreren. Er zijn ook nadelen aan het wel castreren van je hond.
http://www.eenhoornleijn.nl/stabij.main.htm

Daar staan alle voor en nadelen mooi op een rijtje. (links kiezen voor Castratie en sterilisatie )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:10

_Alarm_wlkp schreef:
Ik heb nog nooit een teef gezien die schijnzwanger was met zo'n gevulde tepels...
Dit is niet zomaar vel dat er overtollig hangt.
DA, echo laten maken dan weet je het zeker.

Betreft castreren/steriliseren van een teef, ik ben er als de dood voor!
Veel honden langs mij gezien die complicaties kregen of de dood tot gevolg en dat zelfs bij goed erkende DA's...

Waarom zouden ze in de sport intact moeten zijn? Hebben hier ook gesport met een gecastreerde teef en binnenkort nog 1 daar deze niet voor de fok geschikt is. Hier worden alle teven geholpen waar ik niet (meer) mee fok. Juist om ellende te voorkomen. Mijn 3 eerste teven hadden alle 3 een Pyometra en de 4e heeft extreme schijnzwangerschap.