Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:Het zou mij niets verbazen als ze drachtig is...en dat ze daarom wegmoest.De vorige eigenaar was allergisch voor puppies.Ik zou even met haar naar de da gaan,echo laten maken.En vooral niet de natuur zijn gang laten gaan...dan zit je binnen twee jaar met 70 honden.
Bralindy schreef:Ik zou niet steriliseren. Zo een narcose is alleen maar narigheid en de operatie kan ook incontinentie geven voor de rest van hun leven. Dat gedoe met tumor vorming is een hele kleine kans. Wij hebben zelf ongesteriliseerde teven. Nog nooit problemen gehad.
Laat de natuur voor wat het is
maralyn schreef:Maarja geen pups gehad... betekent natuurlijk niet direct dat ze nu niet drachtig is.
Ik zou ook even echoën.
En zeker wanneer kan steriliseren.
Ja dat is financieel even n hap.
Maar inderdaad zestig procent kans op baarmoederontsteking op latere leeftijd bij niet laten helpen.
En die kosten zijn hoger.
Plus dat een baarmoederontsteking ontzettend rot is voor de teef en ze er goed ziek van worden en bij niet helpen zelfs dood kunnen gaan.
Ook een melkkliertumor is ontzettend vervelend en kan ook in de kosten op lopen.
Niezel schreef:Drachtig of schijndrachtig, om het eerste uit te sluiten zou ik er sowieso een dierenarts naar laten kijken.
Als ze nu al zo schijndrachtig is zal ze dat hoogstwaarschijnlijk iedere loopsheid hebben wat de kans op ontstekingen en tumoren vanwege alle hormonen alleen maar verhoogt.
Op het moment dat er sprake is van tumoren of een fikse baarmoederontsteking (wat in het geval van een intacte teef uiteindelijk bijna 100% is, of het 1 of het ander) zit je meestal aan een spoedoperatie van zeker een 1000 euro, een operatie van twee tot vier uur en de bijbehorende narcose en risico's.
Het is maar net welk risico je wil nemen.
Diablo schreef:Niezel schreef:Drachtig of schijndrachtig, om het eerste uit te sluiten zou ik er sowieso een dierenarts naar laten kijken.
Als ze nu al zo schijndrachtig is zal ze dat hoogstwaarschijnlijk iedere loopsheid hebben wat de kans op ontstekingen en tumoren vanwege alle hormonen alleen maar verhoogt.
Op het moment dat er sprake is van tumoren of een fikse baarmoederontsteking (wat in het geval van een intacte teef uiteindelijk bijna 100% is, of het 1 of het ander) zit je meestal aan een spoedoperatie van zeker een 1000 euro, een operatie van twee tot vier uur en de bijbehorende narcose en risico's.
Het is maar net welk risico je wil nemen.
Wow, dat vind ik behoorlijk veel. Onze teef van 60 kilo had een paar maanden geleden baarmoederontsteking, de operatie kostte ons 560 euro.
_Alarm_wlkp schreef:Hier in de sport moeten ze intact zijn! Zowel teven als reuen en ik heb nog nooit iemand gehoord waarvan ze problemen hebben gekregen van hun melkklieren, loopsheid, ....
sabrinagirl schreef:Kan ik de pups ook zelf voelen of niet
En mag zij de vlooien.band nog omhouden nu of is dat gevaarlijk
Maandag even bellen.voor echo
Seven schreef:In welke sport moeten honden intact zijn?
_Alarm_wlkp schreef:Ik heb nog nooit een teef gezien die schijnzwanger was met zo'n gevulde tepels...
Dit is niet zomaar vel dat er overtollig hangt.
DA, echo laten maken dan weet je het zeker.
Betreft castreren/steriliseren van een teef, ik ben er als de dood voor!
Veel honden langs mij gezien die complicaties kregen of de dood tot gevolg en dat zelfs bij goed erkende DA's...
Hier in de sport moeten ze intact zijn! Zowel teven als reuen en ik heb nog nooit iemand gehoord waarvan ze problemen hebben gekregen van hun melkklieren, loopsheid, ....