Nimfee schreef:fleurtjeuh schreef:Tja het is misschien niet wat je wilt horen, en het is misschien wat vroeg dat ik het zeg, maar hoe lang wil je doorgaan met deze hond?
Ik snap dat hij jong is, en nog zo veel leven voor zich zou moeten hebben, maar het leven is niet eerlijk.
Artrose is iets wat alleen maar erger word
Je geeft aan dat hij er nu al pijn aan heeft. Je ziet het sinds 2 maanden, wat betekend dat hij sinds die tijd al ongemakkelijk tot pijnlijk is.
Maar het gaat alleen maar erger worden. Je kan ervoor kiezen om hem de rest van zn leven pijnstillers te geven. Of alleen op slechte dagen. Maar die dagen worden steeds meer, totdat hij alsnog dagelijks krijgt.
Waar trek je de grens?
Je hond kan niet aangeven dat het genoeg is. Hij gaat steeds slechter lopen, en steeds meer en vaker pijn krijgen.
Denk er goed over na. Je kan nooit te vroeg inslapen. Wel te laat.
Je kan je hond nu laten gaan, nu hij zich nog goed voelt. Je kan een week alle leuke dingen doen, en hem helemaal verwennen en hem dan laten gaan.
Bedenk eens wat voor mooi leven hij heeft gehad, bijna zonder pijn.
Als je kiest om hem op slechte dagen pijnstilling te geven, moet je ook bedenken dat hij dus eerst genoeg pijn moet hebben dat jij het kan zien om te beslissen dat het een slechte dag is, en hem dus pijnstiller gaat geven.
Sorry voor de lap tekst..
Maar denk er goed over na wat voor leven je voor je hond wilt.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat.
Mijn hond is nu bijna 10 jaar en heeft artrose. Inmiddels in alle vier de poten. Een aantal maanden geleden wilde ze steeds minder naar buiten dus dat was voor mij wel een indicatie dat ze er last van begon te krijgen. Ze heeft het al drie jaar namelijk. Ze had eigenlijk nooit pijnstillers nodig, alleen als het heel regenachtig was, dan kon ze best stijf zijn.
Sinds een maand geef ik novacam en ze is echt flink opgebeurd zeg maar. Ze is weer vrolijk, actief en blij zoals ze eigenlijk altijd was voordat de ellende begon met die operaties (kruisbanden, daar heeft ze nu artrose aan overgehouden). Ik gaf als supplement ook nog DoilsJoint maar ik wil overstappen op iets anders.
Met de pijnstillers kan ze makkelijk 1,5 uur wandelen en staat ze na 3 uur weer te springenhet wandelen stelt trouwens niet zo veel voor, ze is al wat ouder, dus het is gewoon lekker in het bos rondsjokken. Rennen achter een bal oid doet ze allang niet meer. Gewoon hier en daar snuffelen.
Wat super dat dit bij jou hond werkt !
Geef je hem gewoon novacam voor paarden ? Metacam heb ik nog staan en is hetzelfde in principe.
Maar ik wil zoals jij hebt gedaan eerst aan de supplementen. Mocht hij ondanks de supplementen nog last krijgen dan pas over gaan op de pijnstillers.
Waar is dat supplement te verkrijgen en is dit ook betaalbaar ? En hoeveel geef je je hond ?