Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
akishino schreef:Mijn honden mogen waken, dus blaffen als er iemand aan de bel is of een vreemde achterom komt. Verder geen geblaf. Nu heb ik akita's en dat zijn al niet zo'n blaffers, dus nooit een probleem geweest.
Commando "luid" en "zwijg" aangeleerd bij mijn honden en dat werkt perfect, misschien is dat een idee voor je?
Palmera schreef:akishino schreef:Mijn honden mogen waken, dus blaffen als er iemand aan de bel is of een vreemde achterom komt. Verder geen geblaf. Nu heb ik akita's en dat zijn al niet zo'n blaffers, dus nooit een probleem geweest.
Commando "luid" en "zwijg" aangeleerd bij mijn honden en dat werkt perfect, misschien is dat een idee voor je?
En hoe heb je "luid" aangeleerd?
Gentlegiant schreef:Honden die overdag niet tot amper blaffen en savonds wel doen dit omdat ze iets onbekends zien omdat het donker is zien ze voornamelijk "schimmen"
Na mijn mening want ik zie ook niet veel meer
Een hond weet wel t verschil tussen avond en dag lijkt mij avond kan voor een grotere bedreiging zorgen dan overdag oa door t niet zo veel zien
Jij bent savonds in het donker toch ook meer op je hoede omdat je onbekende tegen kunt komen die je niet kan identificeren als die en die persoon
Een hond reageerd op lichaamstaal in t donker kan een hond niet zien of die "schim" een bedreiging is ik merk t hier wel als wij anders doen/staan whatever schieten ze sneller in de verdediging/speel modus dan dat we normaal kijken/staan