Carliijn schreef:Danique schreef:Wat ontzettend naar TS... Heel veel sterkte.
Persoonlijk zou ik me afvragen of de Rottweiler wel een leuk leven kan leiden als zij continue zo gestrest raakt van andere honden. Die kom je namelijk nogal tegen, en als je nog meer honden hebt lopen en zij er nu 1 heeft gegrepen... Volgende keer is het misschien wel een kindje of een loslopende kat van iemand anders.
Dat is exact onze angst.. wat als ze een keer loskomt en het buurjongetje grijpt. Met zoiets kan ik niet leven.
Met onze eigen honden heeft ze eigenlijk nooit mot gehad. Onderling gemompel kwam wel eens voor, maar nooit iets extreems. Het is zo onwerkelijk..
Met alle respect voor je verlies en je verdriet.Maar dat grijpen van een kind is zo'n flauwekul.Je zegt zelf al dat de hond de schurft heeft aan andere honden dus dat ze het kleine hondje thuis gegrepen heeft is niet zo gek.Dat het hondje zo klein was ,kon zei niks aan doen,was dat hondje van haar eigen formaat geweest dan had het wat naai wonden opgeleverd en verder niks aan de hand.
Ik lees eigenlijk eigenlijk al best wat fouten bij de hond opvoeden dat is eigenlijk julie schuld niet de hond.Het zelfde als teven bijéén zetten dat is vragen om ellende en zeker als er onderling een dominantie probleempje gaat spelen.De kleine hoe schattig het er ook uit gezien zal hebben,is best een hondje wat ook een pittig ras is en die zal best niet altijd heel braaf zijn alleen hebben julie die signalen gezien?
Ik snap best dat het heel pijnlijk is om te verwerken,want je eigen lieveling die zoiets wreed doet is verschrikkelijk.Maar aan de andere kant ze is hond ,heeft haar instinken gevolgd.Ik zou haar hiervoor niet in slaap laten doen ,alleen extra voorzichtig zijn met andere honden.
ze waren gewoon geen partij voor elkaar en je weet gewoon niet wat er gebeurd is..