Dagje Blijdorp fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 22:10

NathalietjeB schreef:
leuke foto's moet ook maar weer eens naar blijdorp

Als je in de buurt van Schiedam woont, maybe meeten? :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:11

Ik zie dat je wederom je best hebt gedaan om er wat moois van te maken, maar met zo'n camera moet je niet verwachten dat je allemaal ahs en oehs als reactie krijgt. Zoals anderen ook al zeggen: het zijn leuke kiekjes en het is fijn om die tijger zo lekker te zien relaxen, maar fototechnieks kun je nog groeien.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 22:15

Jolien87 schreef:
Ik zie dat je wederom je best hebt gedaan om er wat moois van te maken, maar met zo'n camera moet je niet verwachten dat je allemaal ahs en oehs als reactie krijgt. Zoals anderen ook al zeggen: het zijn leuke kiekjes en het is fijn om die tijger zo lekker te zien relaxen, maar fototechnieks kun je nog groeien.

Heb niets anders qua fototoestellen... (ja, mobiel maar da's pas echt bagger...) dus roeien met de riemen die ik heb... :)

Citaat:
Welkom op [BB-ITP] Beestenboel In The Picture.

Motivatie en toelichting op het forum
BB-ITP is bedoeld voor alle leuke, mooie, lieve en wilde foto's van je beestenboel. Op dit fotoforum krijg je alle ruimte om je dieren te laten zien aan de hand van foto's en filmpjes, terwijl je op [BB] Beestenboel terecht kunt voor alle serieuze vragen en discussies rondom dieren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:22

Daarom vind ik het leuk om te zien dat je toch veel plezier hebt in het fotograferen, ondanks dat je geen luxe fotocamera hebt.
Maar wat had je dan verwacht toen je vroeg wat Bokt ervan vindt? Dan kan het voorkomen dat iemand een reactie plaatst waar jij het niet mee eens bent. Het belangrijkste is dat jij er plezier in blijft houden en daar heb je andermans meningen helemaal niet voor nodig.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:36

Wat leuk om foto's van onze dieren in Blijdorp te zien! Ik werk in Blijdorp dus vind het altijd leuk om te zien dat iemand zo veel plezier beleefd in de Dierentuin!
Veel plezier met je abonnement HorseyDude en blijf maar leuke foto's maken!! :D Die van die tijger is gaaf!

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:43

Ik vind foto 11 heel mooi! Daar is het dier (is het een eend haha) toch mooi scherp op?
Maar zal wel aan mij liggen ik heb geen verstand van fotografie hihi.

Ik vind het zelf wel heel erg leuk om zulke foto's te bekijken, wordt tijd dat ik weer eens een dierentuin bezoek!

Saskia9

Re: Dagje Blijdorp fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:45

Fijn dat je zelf zoveel plezier hebt in het foto's maken,dat is toch het belangrijkste!
Verder vind ik persoonlijk de foto's kwalitatief gezien niet bijzonder,ook met een gewone camera kun je mooie foto's maken maar dat zijn deze niet. Niet richting pro bedoel ik daarmee. Ga gewoon lekker door met foto's maken als je er plezier in hebt!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 08:22

kimberleyepe schreef:
Ik vind foto 11 heel mooi! Daar is het dier (is het een eend haha) toch mooi scherp op?
Maar zal wel aan mij liggen ik heb geen verstand van fotografie hihi.

Ik vind het zelf wel heel erg leuk om zulke foto's te bekijken, wordt tijd dat ik weer eens een dierentuin bezoek!

Yep dat is zeker te weten een eend, een Mandarijneend (Aix galericulata)

Ennuh, mensen op Bokt moeten maar eens genieten van de foto's en niet gelijk op de scherpte-bandwagon springen.. :o

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:39

Maar ik snap de bokkers wel die er over vallen :j
Voor mij is scherpte een onderdeel van fijn kijken naar een foto, en daar zal ik waarschijnlijk niet de enige in zijn :)

Fijn om te zien dat je zo'n plezier hebt gehad daar. Begint toch te kriebelen om daar binnenkort ook eens langs te gaan. Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er leuk uit! :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:59

Ik zou als ik jou was investeren in een goede camera, het is jammer dat je geen mooi resultaat krijgt terwijl je het zo leuk vind.

Ik vind de foto's namelijk ook niet echt mooi, de compositie is goed maar de kleur en scherpte is gewoon bagger.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:46

HorseyDude schreef:
Ennuh, mensen op Bokt moeten maar eens genieten van de foto's en niet gelijk op de scherpte-bandwagon springen.. :o

Ik kan heel erg geniet van dierenfoto's, maar ik kan nog meer genieten als deze ook scherp zijn. Dat kijkt namelijk fijner.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:46

het zijn leuke plaatjes, maar door je eigen vraag wat we er van vonden roept dat reacties op..
maar als je dat niet wilt horen ze ik gewoon Mooi :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 19:26

Goof schreef:
HorseyDude schreef:

Ik kan heel erg geniet van dierenfoto's, maar ik kan nog meer genieten als deze ook scherp zijn. Dat kijkt namelijk fijner.

Een ding snap ik niet, en het is ook echt geen slap excuus of wat, maar echt, als ik de foto's bekijk in Windows photo editor (of hoe dat ook heet) zijn ze wél scherp en als ik ze upload naar Bokt gaan de scherpe randjes er van af. Hoe raar is dat?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 20:39

mie123gie schreef:
Ik zou als ik jou was investeren in een goede camera, het is jammer dat je geen mooi resultaat krijgt terwijl je het zo leuk vind.

Ik vind de foto's namelijk ook niet echt mooi, de compositie is goed maar de kleur en scherpte is gewoon bagger.

Tja, dat jullie vaak met een ultradure camera met een dikke vette telescoopzoomlens van weet ik veel hoeveel pixels erop hebben zitten, kan ik toch niets aan doen?

Net wat ik zeg, roeien met de riemen die ik heb...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:42

Ik vind de foto's anders niet verkeerd, en ik schiet toch wel regelmatig wat plaatjes...!

Ontzettend leuk TS, lekker blijven oefenen!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:49

Ik vind het hele leuke foto's vooral die vis en de tijger.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:59

Leuk! En zeker verder blijven fotograferen. Ik geniet alvast van je foto's! De vogels vind in allebei heel leuk :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:02

HorseyDude schreef:
Goof schreef:

Een ding snap ik niet, en het is ook echt geen slap excuus of wat, maar echt, als ik de foto's bekijk in Windows photo editor (of hoe dat ook heet) zijn ze wél scherp en als ik ze upload naar Bokt gaan de scherpe randjes er van af. Hoe raar is dat?

Dat is niet heel gek. Het komt omdat de foto's hoogstwaarschijnlijk bij het uploaden worden verkleind omdat ze anders te groot zijn om te plaatsen. Dit gaat ten koste van de kwaliteit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:25

Ts ik vind het leuke foto's. Ik heb totaal geen verstand van fotograferen dus daar ga ik ook niks van zeggen. Ik vind ze leuk om naar te kijken.

Maar... Hier zijn bokkers die jou proberen te helpen en tips proberen te geven. Die brand je nu meteen af.. dat is ook niet echt aardig toch? Je kan twee dingen doen. Zeggen bedankt voor de tips, en je gaat er wat mee doen of je gaat er niks mee doen en gaat lekker op je eigen houtje verder. Dat staat al veel vriendelijker en mensen reageren dan ook vriendelijker op jou.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:09

He ts, dit is grappig wat er nou gebeurt...Ik zag je foto's en dacht: leuk gedaan en bij sommige dieren een leuke hoek gekozen. Ik vond de tijgerfoto heel leuk zelfs!
Maar het plezier wordt mij eigenlijk ontnomen door jouw reacties op (opbouwend) commentaar wat je krijgt. Als je echt met fotografie bezig bent, sta je naar mijn idee ook open om te leren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:20

HedwigO schreef:
Maar het plezier wordt mij eigenlijk ontnomen door jouw reacties op (opbouwend) commentaar wat je krijgt.

;( Sorry :(

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:32

Heel leuke foto's om te zien! Je compositie keuze is erg leuk!
Duidelijk je best gedaan ;)

Probeer sommige reacties wat te relativeren. Je weet dat je met niet eens een camera fotografeerd dus daar zullen inderdaad niet al te beste foto's uit komen. Dat staat los van de moeite die je erin hebt gestopt en dan is het moeilijk als het lijkt of dat dat niet erkend wordt. Probeer geen verkeerde verwachtingen te hebben, mensen erkennen de moeite. Verwacht geen erkenning wat betreft de kwaliteit (en daar heb je echt niet meteen full frame en een dikke lens etc voor nodig)

Begin met tenminste een "echte" camera ;). Je hebt er duidelijk zoveel plezier in dat dat best een kleine investering waard zou kunnen zijn. Voor €300/400 ga je er qua scherpte etc. al direct zichtbaar op vooruit!

Al vind ik het zeker de opmerking waard dat ik het knap van je vindt dat je deze foto's uit je huidige "film" camera gekregen hebt _/-\o_