Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pluizebolpum schreef:Lol, na die keer dat ik de kat van mijn ouders betrapte terwijl hij zijn mannelijke huisgenoot 'bereed' heb ik hem een roze bandje gegeven. Dat bandje was binnen tien minuten spoorloos verdwenen terwijl meneer normaal altijd netjes zijn bandje om liet.
Sicayes schreef:Ik ben in principe ook niet echt een bandjesfan, maar ben soms zo bang voor rare mensen die dan denken 'oh die heeft geen thuis!' en vervolgens de kat vrolijk in huis nemen.
Tweetyj schreef:Ik heb zelf geen kat en snap natuurlijk heel goed te "tegens" van een bandje, wel vind ik het dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat de kat de buurt niet tot last is, dan bedoel ik vooral het uitmoorden van vogels.. Wij hebben hier in de buurt een hele tijd een rooie gehad die alle vogels die ie te pakken kreeg vermoordde, een belletje had dan zoveel vogels het leven gescheeld..
Koper schreef:Zijn dat dan katten met vleugeltjes? Ik woon in een zeer katrijke buurt en kijk uit op twee iepen. Al 11,5 jaar. En al die tijd heb ik misschien 1 of 2 keer een kat in zo'n boom gezien (en heeeel veel vogels).
Koper schreef:Tja. Vogels voeren als het niet streng vriest is al geen goed idee. En eenden voeren al helemaal niet. Arme eenden.
Stom dat de katten dan de boosdoeners zijn terwijl de mensen het er naar maken.
Tweetyj schreef:Koper schreef:Tja. Vogels voeren als het niet streng vriest is al geen goed idee. En eenden voeren al helemaal niet. Arme eenden.
Stom dat de katten dan de boosdoeners zijn terwijl de mensen het er naar maken.
Helemaal mee eens! Helaas vinden veel mensen het een mooi beeld als de eendjes of vogels gevoerd worden waardoor het dan ook veel gebeurt.. En dan is een belletje bij een kat omdoen een makkelijker oplossing dan alle mensen die het doen aanspreken op het voeren..