Kat, wel of geen halsbandje buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Kat, wel of geen halsbandje buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:35

In het begin wel.

later niet meer, veel te gevaarlijk. Toen wij gingen verhuizen heb ik ze eerst lang binnen gehouden en daarnaast heb ik bij de buren gemeld dat wij katten hadden en dat ze ook buiten zouden komen. Ik heb ze verteld hoe ze er uit zien en daarbij direct gezegd dat als ze last hadden van mijn katten dat ze dat altijd konden komen zeggen want dan zouden we kijken of er dat op konden lossen.

De kater komt maar zelden buiten en die blijft ook in eigen tuin. De poes is eigenlijk ook altijd in de buurt. Als er wat met ze gebeurt weten mijn buren dus hoe ze er uit zien, daarnaast zijn ze beiden ook gechipt.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:54

Hier ook geen bandjesfan. Heb ze vroeger wel gehad maar toen ik een ietwat onhandig kattebeest kreeg kreeg ik er zoveel visioenen van opgehangen katten van dat sindsdien men hier bandeloos door het leven gaat. En als ik het hier zo lees waren die visioenen niet eens zo raar... ;(
Huidig poesdier is wel gechipt maar die komt toch ook verder amper buiten. Ze doet de buren begluren vanaf de tuintafel en saampjes de kliko buiten zetten maar echt rondzwerven doet ze niet.

Lol, na die keer dat ik de kat van mijn ouders betrapte terwijl hij zijn mannelijke huisgenoot 'bereed' heb ik hem een roze bandje gegeven. Dat bandje was binnen tien minuten spoorloos verdwenen terwijl meneer normaal altijd netjes zijn bandje om liet :') .

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:59

Mijn kat loopt de laatste 12 jaar al buiten zonder halsband en zonder chip.
Dat laatste zou ik graag willen veranderen, maar helaas hebben mijn ouders hierin het laatste woord.
Kat is nog nooit zoek geraakt gelukkig.

Als de kat al een chip heeft zou ik hem geen halsband omdoen, kan alleen maar gevaarlijk zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:40

Pluizebolpum schreef:
Lol, na die keer dat ik de kat van mijn ouders betrapte terwijl hij zijn mannelijke huisgenoot 'bereed' heb ik hem een roze bandje gegeven. Dat bandje was binnen tien minuten spoorloos verdwenen terwijl meneer normaal altijd netjes zijn bandje om liet :') .

Ja dank je wel. Jij weer he? >;) :D

Haal je het ook weer van het netvlies van mijn geestesoog af?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:53

Wij hebben de katten altijd een halsbanden om. Onze binnen kat heeft hem om, omdat anders onze oude kat haar niet aan komt horen en dan wordt ze plotseling besprongen. Dus dan kan ze nog snel wegkomen.

De oude kat heeft ook een bandje om met elastiek. Dus mocht ze blijven hangen dan kan ze er gewoon uitkomen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:11

Onze katten hebben nooit halsbandjes gehad. Het zijn echte avonturiers en houden van klimmen en klauteren, dus wij zijn bang dat ze dan ergens achter blijven hangen en ze dus zichzelf ophangen of iets dergelijks.. Ze zijn uiteraard wel gechipt.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:17

Ik ben in principe ook niet echt een bandjesfan, maar ben soms zo bang voor rare mensen die dan denken 'oh die heeft geen thuis!' en vervolgens de kat vrolijk in huis nemen. := zo vond ik onze kat ook eens na 1,5 week absentie voor de deur met een bandje om dat wij hem niet hadden gegeven := kat is wel gechipt.. maar dat zie je aan de buitenkant niet.

Tegenwoordig komt hij (uit eigen beweging) niet zo vaak meer buiten maar heeft wel een bandje met panieksluiting.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:47

2 van mijn 3 katten krijgen een bandje om. De derde krijgt het voor elkaar om 4 bandjes in 1 week te verliezen dus daar ben ik mee gestopt :Y) gelukkig hele fijne buurt want heb ze allemaal netjes terug gekregen in de brievenbus haha.

Ik heb wel bandjes met kitty safe sluiting, bij teveel druk springen ze open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:50

Onze kat ging ook altijd zonder bandje. Als hij wegloopt van huis is er toch niemand die denkt: he een kat, even aan zijn bandje kijken of hij wel uit de buurt komt of dat hij ver van huis is. Bandjes zijn handig als ze aangereden worden maar dat kan met chip ook.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:31

De schrik van de buurt, oftewel de 8 kilo wegende kater van mijn buurmeisje, zie ik net buiten zitten met een roze bandje met glitters en een strikje :D Hij is het type kat wat zich in de zon neervlijt en meestal alleen z'n oren beweegt. Af en toe tuigt hij een andere kat af. Hopelijk kan het bandje geen kwaad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:38

Sicayes schreef:
Ik ben in principe ook niet echt een bandjesfan, maar ben soms zo bang voor rare mensen die dan denken 'oh die heeft geen thuis!' en vervolgens de kat vrolijk in huis nemen. :=

Om die reden heeft die van mij ook een bandje om.
Enkele jaren terug vroeg een van mijn buren aan me of ik toevallig wist van wie dat leuke rode katje eigenlijk was die altijd bij hem voor de deur zat. Hij vond het zo'n leuk dier en gaf het snoepjes want hij dacht dat het geen huisje had.
Dat was dus de mijne en sindsdien draagt ze een bandje :+

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 18:51

Mijn buren weten gelukkig wel dat dit mijn kat is :) Die hebben zelf ook katten dus dat zal wel meevallen :P En verder gaat hij ook eigenlijk niet :P Ik heb hem nu maar zonder bandje gedaan. Vind die verhalen van jullie toch wel eng!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:58

Ik heb zelf geen kat en snap natuurlijk heel goed te "tegens" van een bandje, wel vind ik het dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat de kat de buurt niet tot last is, dan bedoel ik vooral het uitmoorden van vogels.. Wij hebben hier in de buurt een hele tijd een rooie gehad die alle vogels die ie te pakken kreeg vermoordde, een belletje had dan zoveel vogels het leven gescheeld..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:01

Hier hebben er twee een halsbandje. Met een heel klein beetje druk springt de sluiting open. Als de andere kat de nageltjes eronder zet vinden we het bandje al op de grond terug.

Hier draagt hij hem echter voor het belletje. :+ meneer kat is namelijk nogal onredelijk naar de puppy, dus dit telt als waarschuwing voor de pup.

Andere bandjes zou ik nooit kiezen :n in de winkel ook aan alle bandjes staan trekken om te kijken hoeveel druk nodig is

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:06

Tweetyj schreef:
Ik heb zelf geen kat en snap natuurlijk heel goed te "tegens" van een bandje, wel vind ik het dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat de kat de buurt niet tot last is, dan bedoel ik vooral het uitmoorden van vogels.. Wij hebben hier in de buurt een hele tijd een rooie gehad die alle vogels die ie te pakken kreeg vermoordde, een belletje had dan zoveel vogels het leven gescheeld..

Zijn dat dan katten met vleugeltjes? Ik woon in een zeer katrijke buurt en kijk uit op twee iepen. Al 11,5 jaar. En al die tijd heb ik misschien 1 of 2 keer een kat in zo'n boom gezien (en heeeel veel vogels).

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:10

Koper schreef:
Zijn dat dan katten met vleugeltjes? Ik woon in een zeer katrijke buurt en kijk uit op twee iepen. Al 11,5 jaar. En al die tijd heb ik misschien 1 of 2 keer een kat in zo'n boom gezien (en heeeel veel vogels).

Haha nee, maar veel mensen in de buurt voeren vogels, ook op de grond ed, dan zijn de vogels niet meer bezig met mogelijk gevaar.
Ook in het park worden vaak de eenden gevoerd op het droge en dat zorgt (weliswaar minder vaak) voor dito situaties..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:28

Tja. Vogels voeren als het niet streng vriest is al geen goed idee. En eenden voeren al helemaal niet. Arme eenden.

Stom dat de katten dan de boosdoeners zijn terwijl de mensen het er naar maken.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:34

Doe em alsjeblieft een bandje om.. Onze katten zijn ook gechipt. Maar je weet niet hoe vaak de dierenambulance dode katten van de weg schraapt en vervolgens geen eigenaar vind.. een bandje maakt het zo veel makkelijker! En hoe vaak zie je wel niet berichten op FB voorbij komen. " ik heb vandaag een kat gezien die ik niet ken en maar te eten heb gegeven! Want hij was zo zielig!" Dat is de manier om katten kwijt te raken. en als ze een bandje om hebben met een plaatje er aan of een kokertje weten ze dat t ergens thuis hoort!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:33

Ik denk dat ze dat bij die van mij niet zo heel snel denken. Het is namelijk een langharige en volgens mij hebben mensen dan toch niet zo snel het idee dat het een zwerver is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:36

Dat geldt voor die van mij ook. Ze heeft het uiterlijk van een raskat (is een kruising). En mijn kater is een veel te grote schijterd om bij vreemden in de buurt te komen.

Daarnaast heb ik meerdere buren die het grootste deel van de dag thuis zijn en die weten welke kat bij wie hoort. Het lukt hier niet zomaar om een kat te ontvreemden :+

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:44

Koper schreef:
Tja. Vogels voeren als het niet streng vriest is al geen goed idee. En eenden voeren al helemaal niet. Arme eenden.

Helemaal mee eens! Helaas vinden veel mensen het een mooi beeld als de eendjes of vogels gevoerd worden waardoor het dan ook veel gebeurt.. En dan is een belletje bij een kat omdoen een makkelijker oplossing dan alle mensen die het doen aanspreken op het voeren..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:53

Tweetyj schreef:
Koper schreef:

Helemaal mee eens! Helaas vinden veel mensen het een mooi beeld als de eendjes of vogels gevoerd worden waardoor het dan ook veel gebeurt.. En dan is een belletje bij een kat omdoen een makkelijker oplossing dan alle mensen die het doen aanspreken op het voeren..

Belletjes helpen niet.
Al zo vaak geprobeerd hier, en laatst hoorde ik iemand zeggen 'ze sluipen net zo zacht of zitten net zo lang stil tot de beesten dichtbij komen', en dat is 100% correct. ;)