Ervaringen gevraagd: meerdere breuken bij kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:34

Sinds wanneer staat dat in de voorwaarden van een huisdierenverzekering?

Desiree

Re: Ervaringen gevraagd: meerdere breuken bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:42

Verzekeringsmaatschappijen staan er toch om bekend dat ze altijd onder betaling uit proberen te komen? Kleine lettertjes, achterbaksheid....
Ik heb een hele lage dunk van verzekeringsmaatschappijen. Bij mij is dan ook geen een dier verzekerd.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:26

Bij mij ook niet hoor, want ook ik heb geen hoge pet op van verzekeringsmaatschappijen.
Maar als ze iets willen weigeren uit te betalen, zal dat toch echt in hun eigen kleine lettertjes moeten staan. Die van petplan heb ik erop nagelezen, daar staat dus niets over uitsluiting bij buitenkomen kat in.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:27

TS, hoe is het nu met je kat?

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:55

We hebben net bericht gehad van de dierenarts. Alles is goed gegaan, hele linkerpoot inclusief schouderblad is eraf. Andere pootje heeft pennen en plaatjes en een spalk, aangezien op nieuwe foto's gezien was dat hij daar geen twee, maar drie breuken heeft. Hij is nu aan het wakker worden. We horen later vandaag of hij vanavond of morgen naar huis mag.

Over de verzekering, ze vergoeden de beloofde 80% van alle kosten en als we willen binnen en week. Heel goed geregeld gelukkig. Wat niet vergoed zou worden bijvoorbeeld is als je een herdershond hebt en die wil laten opereren aan HD, omdat ze dit als risico bij aankoop zien.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:04

Marrjjollein schreef:
We hebben net bericht gehad van de dierenarts. Alles is goed gegaan, hele linkerpoot inclusief schouderblad is eraf. Andere pootje heeft pennen en plaatjes en een spalk, aangezien op nieuwe foto's gezien was dat hij daar geen twee, maar drie breuken heeft. Hij is nu aan het wakker worden. We horen later vandaag of hij vanavond of morgen naar huis mag.

Over de verzekering, ze vergoeden de beloofde 80% van alle kosten en als we willen binnen en week. Heel goed geregeld gelukkig. Wat niet vergoed zou worden bijvoorbeeld is als je een herdershond hebt en die wil laten opereren aan HD, omdat ze dit als risico bij aankoop zien.

is bij veel verzekeringen zo dat de ''ras gebonden'' afwijkingen niet verzekerd worden... cherry eye bij bulldog's.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:42

Dat bedoelde ik inderdaad :) Simba is inmiddels weer thuis. Hij zit nu in een bench en hopelijk went hij snel aan een pootje minder. Alles goed in de gaten houden nu en hopen dat hij zelf rustig blijft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:00

Meestal lijken ze er niet zo mee te zitten Marrjollein..
poot auw, geen poot auw joepie.

hopelijk herstellen de breuken goed en is hij snel weer mobiel.. ik blijf volgen en duimen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:15

We hadden een kleinere bench, maar hebben nu een grotere gehaald. Hij is gelijk een stuk vrolijker! Hij eet en drinkt goed. Woensdag voor controle naar de dierenarts.

Afbeelding
Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:17

Ach gut! Arm ding... Hij kijkt wel heel pienter de wereld in zo.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:23

Het gaat nog steeds heel goed. Vandaag controle gehad en de dierenarts is heel positief. Vandaag heeft hij ook voor het eerst buiten z'n bench gelopen. Nog een paar dagen pijnstillers en antibiotica en daarna kan z'n spalk er ook al af :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:15

Lijkt me toch goed nieuws! Hij ziet er wel een leukerd uit! Hopelijk kan hij er snel aan wennen aan het pootje en voelt hij zich snel weer als vanouds

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:38

Hij oogt helder. Hopelijk knapt hij snel goed op!
Vraagje waar ben jij verzekerd. Ik zit te denken om mijn kat ook te verzekeren. Maar weet nog niet goed waar.

Succes en beterschap

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:50

TS hoe is het afgelopen??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:01

Ik ben ook erg benieuwd!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:53

M'n zus (TS) en ik hebben de huisdierenverzekering bij Ohra, voor €15,- per maand. Inmiddels hebben we het geld van beide rekeningen al terug, heel goed geregeld dus :)

Hij doet het echt heel goed. Hij kan zelfs met spalk redelijk snel lopen als hij uit z'n bench mag, denk dat hij weer rond rent zodra de spalk eraf is.

Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:20

Wat een goed nieuws!
*\o/* *\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:38

Super leuk nieuws zeg!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:44

Wat een schatje! Gelukkig dat het goed gaat!

Mijn kat heeft ook 3 poten. Hij kwam een keertje hinkend thuis, bleek zijn linker voor poot op meerdere plekken gebroken te zijn. De DA adviseerde om de poot eraf te halen omdat mijn kat ook nog in de groei zat. Mijn kat weet echt niet beter dan dat hij 3 poten heeft. Hij klimt nog gewoon in bomen endergelijke.

Hoop dat het goed gaat met je kat!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:16

Hij kan inmiddels ook al springen.. Hij mag los rond lopen maar dat verwacht je toch niet. Wel met chagrijnige blik :')

Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:56

Als wij een been moeten missen, hebben we er nog maar één over. Viervoeters niet. Voor een kat is het eigenlijk een piece of cake. Ik hoop nu alleen wel dat hij in het vervolg voorzichtiger wordt want je kunt niet aan de gang blijven met kapotte stukjes van hem te verwijderen. Dan hou je niets meer over....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:31

das zo een blik van, baas wat is dit voor zooi :p

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:44

Achgos... mijn hart breekt bij deze foto's.... wat een geluk dat hij jullie als baasje heeft!
Pasgeleden (in januari) in ongeveer dezelfde situatie gezeten alleen dan met één gebroken knie bij een één jarige binnenkat en wat een hoop meningen krijg je tegen je hoofd aan gesmeten alsof het hele gedoe al niet genoeg een emotionele rollercoaster is wat ontzettend veel geld kost ( niet verzekerd)
Wij hebben geopereerd maar ik merkte dat een hoop mensen dat dus absoluut niet zouden doen en gelijk kiezen voor inslapen.

Heel veel sterkte en succes met jullie (ziele)poot.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 17:45

Wij zijn ook heel blij met de verzekering, anders was het helaas heel anders geweest, omdat we simpelweg het geld niet hebben.

Desiree: Ik denk niet dat hij voorzichtiger gaat doen, haha. Maar we gaan de tuin afschermen zodat hij in ieder geval niet meer de stad door kan struinen. Zolang hij z'n drie poten maar houdt, haha!

Melissa: Hier zijn ook mensen die het echt bizar vinden om zoveel geld uit te geven aan hun kat, maar wat is het toch fijn om hem nog rond zien lopen! En gelukkig zijn er ook veel mensen die hetzelfde als jou zeggen, dat de kat geluk heeft met zulke baasjes.
Enne... Jouw kat heeft ook geluk met jou! Wat fijn dat jullie dat konden en hebben gedaan ;)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:24

Hoe gaat het nu met je kat?

Mijn kat is rond dezelfde tijd (begin maart) ook aangereden en zit nu nog stééds in de bench omdat de breuk maar niet heelt.. (hij is geopereerd en heeft een pin erin maar nog steeds is de breuk nog niet vastgegroeid, al 15 weken nu in de bench als ik het goed heb) a.s donderdag voor de zoveelste keer naar de dierenarts voor een rontgenfoto en wanneer de breuk nu nog steeds niet geheeld is gaan we toch voor amputatie.. ;( ik zie hier zelf énorm tegenop maar vind het 'fijn' dat ik in dit topic heb kunnen lezen hoe goed katten er nog mee overweg kunnen. Want gun het beestje nu echt dat hij uit die bench mag na al die maanden..