Oude, zieke kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Oude, zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 19:18

Ze eet niet veel, dus het bijvoeren is aangezien hoeveel ze kwijt is wel noodzakelijk. Alles wat ze binnen kan krijgen is mooi meegenomen.

Ik heb ook het besluit genomen dat als het wel aan de beterende hand raakt, ze bij m'n ouders moet aansterken tot ik haar sterk genoeg vind om naar m'n nieuwe woning te komen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:22

Maar wat voor virus denkt hij dan? Aangezien ze niet met andere katten in aanraking komt?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 23:35

Een soort verkoudheid.

En nee, zij komt niet met andere katten in aanraking, maar ik wel...
Nooit bij stil gestaan, maar ik kan het zelf mee hebben genomen bij een ander vandaan..
Volgens de DA kan je al wat mee naar huis nemen als je bijv in de kattenpoep gestaan hebt. :x

Ze is nu bij mijn ouders en heb fotoverslag gehad. Ze drinkt veel, loopt door het huis ipv dat ze alleen maar ligt te slapen en heeft zelfs van m'n vaders vlees gegeten!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 01:00

Fijn dat het beter lijkt te gaan! Hopelijk blijft het zo. Zet 'm op, Poekie!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:49

Nanne schreef:
Een soort verkoudheid.

En nee, zij komt niet met andere katten in aanraking, maar ik wel...
Nooit bij stil gestaan, maar ik kan het zelf mee hebben genomen bij een ander vandaan..
Volgens de DA kan je al wat mee naar huis nemen als je bijv in de kattenpoep gestaan hebt. :x

Ze is nu bij mijn ouders en heb fotoverslag gehad. Ze drinkt veel, loopt door het huis ipv dat ze alleen maar ligt te slapen en heeft zelfs van m'n vaders vlees gegeten!

Ooh dat klinkt alvast toch goed!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 10:01

Ja dat klinkt zeker goed! Nu alleen even afwachten of dat niet alleen door de pijnstiller komt en ze straks weer in stort.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 12:11

Ze heeft vannacht als een prinses tussen mijn ouders in geslapen en ligt nu nog steeds druk knorrend op bed. Ik ga zo langs om te kijken hoe het is.

Ik was heel verbaasd dat ze zelf op bed gesprongen is aangezien ze hier amper kon lopen zo zwak als ze was. Ze had ook aardig wat gedronken, alleen het eten gaat nog wat zeurderig maar dat ze nu wel drinkt is al een pak van m'n hart.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:47

Mja, dan is het inderdaad afwachten of ze het zelf is of door de medicijnen.. Bij oudere mensen zie je dat ook vaak dat ze nog heel goede momenten krijgen door medicijnen. Ik zal alvast blijven duimen!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 02:27

Hoe is het nu met haar? Ik hoop op goed nieuws :(:)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 09:35

Ze heeft gister voor de laatste keer de spuitencocktail gehad.
Het gaat de dagen na de spuit super, ze eet en drinkt en wandelt door het huis, maar na 3 dagen stopt ze weer met eten.

De DA zegt ook dat ze nu echt zelf moet gaan eten en dat het anders ophoudt. Het is een virusje en ze heeft daar door haar leeftijd heel veel moeite mee.

Als ze nu niet opknapt van wat ze gister gekregen heeft, laat ik haar volgende week inslapen. Want dan geeft ze eigenlijk zelf aan dat ze niet meer kan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:58

Sja, een virus, dat moet gewoon worden uitgeziekt. Spuiten en antibiotica werken meer als symptoombestrijding en worden bv gegeven om erger te voorkomen, zoals een longontsteking, maar het werkt niet tegen het virus zelf.

Ik heb zelf ooit die fout gemaakt: een konijntje met myxomatose, de dierenarts liet haar inslapen omdat ze niet op de antibiotica reageerde, maar later las ik dus dat dat ook helemaal niet hoort en het lichaam het virus zelf moet bestrijden. Vreselijk, want het konijn begon echt beter te worden. Maar dat kan dus inderdaad een paar weken duren.

Ik merk hier ook dat katten gewoon heel snel het eten laten staan, zelfs al is er niks anders mis dan een beetje misselijk of wat koorts.
Is er geen vlees waar de kat echt gek op is en toch wel wil eten? Gekookte kip bijvoorbeeld? Daar zijn ze hier echt wild op!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 10:27

Het maakt niet uit wat ze voorgeschoteld krijgt. Ze wil gewoon niet eten nadat de spuit uitgewerkt is.
Ze krijgt namelijk een eetlustopwekker.

Ook stopt ze met drinken en dat is voor een kat allemaal heel slecht met oog op leververvetting ed.

Ik neem niet zomaar een besluit haar in te laten slapen.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:45

Wij hadden ook een bijna 17 jaar oude poes, ze verzorgde zichzelf niet heel goed meer had klitten in haar vacht en doorgegroeide nagels, we zijn met haar naar de da geweest en t bleek allemaal wel mee te vallen dus de klitten zijn onder narcose weg geschoten en tegelijk de nageltjes geknipt.. Ik had verwacht dat ze zouden zeggen inslapen is beter. Toen nog medicijnen mee gekregen voor haar tegen infectie en pijnstilling enz, ze leek helemaal op te knappen tot ze (ze woont bij mn vader thuis ik wou haar op dr oude dag niet mee verhuizen naar de stad) stopten met de medicijnen.. Blijkbaar was ze al op en is die narcose enz de druppel geweest, vervolgens ging het in 3 dagen zodanig achteruit dat er letterlijk geen leven meer te zien was in haar oogjes en ze de plas en poep liet lopen, de dierenarts begon weer met we kunnen bloed prikken onderzoeken enz maar dat moet je niet willen met een kat die al zo'n hoge leeftijd heeft..
Toen ik daar kwam zag ik een hoopje ellende en zwarte doffe ogen, dat was voor mij de druppel, het was mijn eerste eigen poes die ik dus bijna 17 jaar heb gehad maar het was gewoon klaar geen gezeul meer want dat kost ook nog eens veel stress, blijkbaar was ze echt op want ze heeft het spuitje gekregen en was gelijk weg..

Dit is mijn ervaring leek ook weer goed te gaan enz. Je moet voor jezelf de afweging maken wat je hiermee wil, dat kan ik niet voor je doen maar steeds op en neer rijden om hem dan weer een paar dagen op te zien leven zou ik niet willen.
Wens je veel sterkte er mee, de juiste keuze kan je alleen zelf maken.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 12:30

Daarom is dit ook de laatste keer dat ze die spuiten krijgt. Ik ga haar niet voor mezelf in leven houden. :n

Ze logeert nog steeds bij m'n ouders en ze wordt tot op het bot verwend. Gisteravond zat ze zelfs voor het eerst in ruim een week brokjes te eten. Ik besef me wel dat het door de spuit komt hoor, maar toch is het fijn om haar brokken te zien eten.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:41

Oh wat erg om te horen :( veel sterkte!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 13:54

Ja, maar voor mijn gevoel heb ik er nu alles aan gedaan wat ik kon doen. Ze moet zelf de kracht vinden/hebben om na uitwerking van de spuiten op eigen kracht te gaan eten.

Als ze dat allemaal niet doet, misschien geeft ze daar ook wel een signaal mee af...

Kreeg net een appje dat ze wel weer had gegeten vandaag. En geloof dat m'n moeder speciaal voor haar om boodschappen is geweest. :')
Dus mocht dit haar laatste weekend zijn, word ze iig goed verwend. <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:59

Maar die spuiten zijn niet bedoelt om haar te genezen, dus je kan niet verwachten dat ze na uitwerking van die spuiten direct weer gaat eten.
Een virus moet je nu eenmaal uitzieken.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 14:26

8nnemiek, met alle respect. Ik laat mijn kat NIET zonder reden inslapen.

Ze is nu al ruim een week ziek en vel over been. Ook gezien haar leeftijd en tijd die het duurt om enig herstel bij haar te zien, moet ik realistisch zijn.

Ik ga mijn kat niet laten lijden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 14:27

Vraag mezelf ook af of je enig idee hebt hoe slecht het is voor de organen ed van een kat om niet te eten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:52

:? Lees mijn tekst nog eens terug.. Ik heb helemaal nergens gezegd dat je de kat zonder reden laat inslapen..
Ik zeg dat een virus uitzieken tijd nodig heeft, net zoals dat je een tijdje ziek zal zijn als je de griep hebt.
Ik vind het alleen sneu voor je dat je verwacht dat je kat door die spuiten beter zal worden, want daar zijn ze nu eenmaal niet voor. Dat wilde ik je laten weten. Meer niet.. Wat jij daar mee doet moet is je eigen keus natuurlijk. Als jij het genoeg vindt is dat toch prima?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:02

Is niet meteen zo een leuk nieuws om te lezen, ik hoop dat ze er toch nog bovenop komt!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 16:58

8nnemiek, excuses dan. Zo kwam het wel een beetje bij mij over.

Ik weet ook dat die spuiten haar niet direct beter maken, maar zoals de DA zelf al zegt ze moet wel zelf gaan eten direct. Ook als de spuiten uitgewerkt zijn. Een kat kan namelijk niet zoals een hond zonder eten. Het doet echt schade aan de organen. Zo heeft ze sinds vorige week donderdag al niet meer gepoept. Nu is er ook niet veel in gegaan en plast ze gelukkig wel.

Ik verwacht ook niet dat ze ineens op en top is, maar het eten is wel een must. Anders hersteld ze sowieso niet en krijgt ze alleen maar meer dingen waar ze last van krijgt.