Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Xanthippe schreef:Maar we moeten wel een definitieve oplossing vinden, zodat hij met momenten toch terug alleen in de tuin kan blijven.
Kuggur schreef:Xanthippe schreef:Maar we moeten wel een definitieve oplossing vinden, zodat hij met momenten toch terug alleen in de tuin kan blijven.
Simpel, bouw een goede buitenkennel/ren voor je hond.
Deze hond niet alleen laten met een kippenhok waar hij eventueel in zou kunnen breken.
Training correctie mentaal uitdagen etc etc werkt alleen als je er bij bent.....
Kuggur schreef:Als je hond slim en/of gemotiveerd grnoeg is loopt hij daar mogelijkerwijze doorheen.
Enfin, wat ik niet zo goed begrijp waarom de hond zo beslist los en zonder toezicht in de buurt van de kippen moet zijn.
Madeliefje schreef:kun je je hond niet trainen bij de kippen zodat ie moet leren eraf te blijven?
Hier heb ik een jachthond. De eerste keer dat die een kip zag, liep ie erachter en had ie ze beet. Toen hadden we nog geen kippen. Ik heb dan op wandeling elke keer langs loslopende kippen gelopen en haar geleerd dat ze er moet afblijven en aandacht bij mij houden.
Sinds we zelf kippen hebben, heb ik haar er altijd met mijn toezicht bij gelaten en telkens weer trainen niet achter gaan sluipen en ze mag geen aandacht geven aan de kippen. En nu loopt de kippen (12 stuks) in de volledige tuin rond waar de hond ook mag lopen en de hond doet er niets meer naar. Ze kan zelfs liggen zonnen met een kip naast haar of de kippen komen vliegjes van de hond pikken. Dus je ziet het kan wel!
Azmay schreef:MarlindeRooz schreef:Border collie's zijn geen huishonden maar werkhonden, zie dit als een signaal dat hij meer met zijn koppie aan het werk moet.
Daar ben ik ook bang voor, zulk gedrag van dit soort honden komt vaker voor en iedereen die ik daarmee heb meegemaakt heeft de hond herplaatst omdat ze zelf geen tijd hadden om flink aan het werk te gaan
Nicje87 schreef:Je hebt verschillende stroombanden.Een die je zelf bediend zou ik niet aan beginnen ivm gebrek aan hondengedragkennis. Wat misschien een mooie oplossing is, zijn van die paaltjes die normaal gebruikt wordt om de hond op het terrein te houden. Als ze erdoor lopen krijgen ze via de halsband een schok.