Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:34

Esther schreef:
Een baby en tegelijkertijd een pup opvoeden, onderschat dat vooral niet, beiden vragen veel van je.
Van een volwassen hond weet je hoe het karakter is, van een pup moet je maar afwachten hoe het zich ontwikkeld. Het is niet zo dat een pup automatisch met kinderen kan omdat hij als pup is gekomen bijna tegelijk met de baby. Karaktertrekken kun je er niet uit opvoeden, enige wat dan nog rest is pup en kind altijd gescheiden houden als het niet samen gaat..

Als we de hond na het kind nemen lopen we dat risico toch nog steeds ? Ik denk dat elke hond met kinderen kan mits de juiste opvoeding van beide en dat heeft niets te maken met of ze samen opgegroeid zijn of niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:36

Het is maar een vraag,weet je zeker dat je voor dit soort rassen wil gaan? Ik moest van de week een gevonden hond in het Asiel brengen en daar stond gewoon op de deur dat dit soort honden daar niet welkom zijn ( slechte zaak vind ik persoonlijk) Blijkbaar mag je ze bij on sin de gemeente net bezitten en in meerdere gemeente's in belgie is dat zo ook als bezoeker zijn ze niet welkom.Ook in omringende landen mogen dit soort rassen niet mee op vakantie.Je legt jezelf heel veel beperkingen op met dit ras ,terwijl er zo veel net zo leuke maar makkelijkere rassen zijn.En zoek eens uit of je ze in je gemeente mag hebben want ik wist het zelf niet dat het bij ons in de gemeente niet mag.Vin dhet ook wat vreemd dat het gemeentelijke bepalingen zijn.

http://www.blid.be/2010/605-blid-wil-be ... rrier.html
Laatst bijgewerkt door beatje op 07-03-16 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:38

Dan wens ik je verder veel succes, ik weet op het moment geen nestjes zitten, maar ik weet wel dat de meeste ('goede') fokkers die ik ken al wachtlijsten hebben.

Mocht je toch info willen over de teef mag je me uiteraard altijd een PB sturen.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:40

beatje schreef:
Het is maar een vraag,weet je zeker dat je voor dit soort rassen wil gaan? Ik moest van de week een gevonden hond in het Asiel brengen en daar stond gewoon op de deur dat dit soort honden daar niet welkom zijn ( slechte zaak vind ik persoonlijk) Blijkbaar mag je ze bij on sin de gemeente net bezitten en in meerdere gemeente's in belgie is dat zo ook als bezoeker zijn ze niet welkom.Ook in omringende landen mogen dit soort rassen niet mee op vakantie.Je legt jezelf heel veel beperkingen op met dit ras ,terwijl er zo veel net zo leuke maar makkelijkere rassen zijn.En zoek eens uit of je ze in je gemeente mag hebben want ik wist het zelf niet dat het bij ons in de gemeente niet mag.Vin dhet ook wat vreemd dat het gemeentelijke bepalingen zijn.

Ik ben op zoek naar een Engelse Stafford niet naar een persoonlijke mening of ik die wel of niet zou nemen. Ik heb al heel mijn leven Staffords en pitbulls en nog nooit ergens een probleem gehad hier in België. Kunnen de reacties een beetje ontoppic blijven?

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:40

Dimphyl schreef:
Dan wens ik je verder veel succes, ik weet op het moment geen nestjes zitten, maar ik weet wel dat de meeste ('goede') fokkers die ik ken al wachtlijsten hebben.

Mocht je toch info willen over de teef mag je me uiteraard altijd een PB sturen.

Bedankt ! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:44

Ik snap het niet TS.
Dit soort honden komen vaak in verkeerde handen terecht. Dus de dingen die hier genoemd zijn, zijn zo gek nog niet. Wij kunnen niet zien wat voor kennis en ervaring jij hebt. Iedereen hier denkt mee, en dan reageer jij zo. Dat kan ook wel iets anders toch?
Daarnaast, dat er geen problemen geweest zijn in BE. Betekend niet direct dat het mag/toegestaan is. En dat word alleen maar aangegeven om problemen te voorkomen. Zou vervelend zijn als je nu ''gepakt'' zou worden en jouw maatje weg moet?
Ik begrijp dat je een goede fokker zoekt, maar de reacties hier, zijn niet beschuldigend of zoiets?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:45

UnicoLover schreef:
beatje schreef:

Ik ben op zoek naar een Engelse Stafford niet naar een persoonlijke mening of ik die wel of niet zou nemen. Ik heb al heel mijn leven Staffords en pitbulls en nog nooit ergens een probleem gehad hier in België. Kunnen de reacties een beetje ontoppic blijven?

Ik vind je vrij arrogant en vervelend over komen.Maar blijkbaar zijn er problemen in je randgemeente's met het hebben van dit soort honden dus is het toch verstandig om je jezelf er in te verdiepen en niet alle goed bedoelde adviezen hooghartig af te wijzen.

kohtje

Re: Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:50

Ga anders eens bij een hondenshow kijken, ontmoet je meteen fokkers.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:52

[/quote]

Ik vind het idd ook erg vervelend dat mensen hier geen ontopic reacties plaatsen...

Ik ben op zoek naar een Engelse Stafford niet naar een persoonlijke mening of ik die wel of niet zou nemen. Ik heb al heel mijn leven Staffords en pitbulls en nog nooit ergens een probleem gehad hier in België. Kunnen de reacties een beetje ontoppic blijven?[/quote]
Ik vind je vrij arrogant en vervelend over komen.Maar blijkbaar zijn er problemen in je randgemeente's met het hebben van dit soort honden dus is het toch verstandig om je jezelf er in te verdiepen en niet alle goed bedoelde adviezen hooghartig af te wijzen.[/quote]

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:52

kohtje schreef:
Ga anders eens bij een hondenshow kijken, ontmoet je meteen fokkers.

Goede tip, dankjewel!

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:53

kiwiwitje schreef:
Ik snap het niet TS.
Dit soort honden komen vaak in verkeerde handen terecht. Dus de dingen die hier genoemd zijn, zijn zo gek nog niet. Wij kunnen niet zien wat voor kennis en ervaring jij hebt. Iedereen hier denkt mee, en dan reageer jij zo. Dat kan ook wel iets anders toch?
Daarnaast, dat er geen problemen geweest zijn in BE. Betekend niet direct dat het mag/toegestaan is. En dat word alleen maar aangegeven om problemen te voorkomen. Zou vervelend zijn als je nu ''gepakt'' zou worden en jouw maatje weg moet?
Ik begrijp dat je een goede fokker zoekt, maar de reacties hier, zijn niet beschuldigend of zoiets?

Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeggewoon dat wij een nest zoeken en iedereen komt hier met allerhande info die ik zelf ook wel weet. Als je geen nestje weet waarom reageer je dan? Helemaal Iers voor bokt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:56

UnicoLover schreef:

Ik vind het idd ook erg vervelend dat mensen hier geen ontopic reacties plaatsen...

Ik ben op zoek naar een Engelse Stafford niet naar een persoonlijke mening of ik die wel of niet zou nemen. Ik heb al heel mijn leven Staffords en pitbulls en nog nooit ergens een probleem gehad hier in België. Kunnen de reacties een beetje ontoppic blijven?[/quote]
Ik vind je vrij arrogant en vervelend over komen.Maar blijkbaar zijn er problemen in je randgemeente's met het hebben van dit soort honden dus is het toch verstandig om je jezelf er in te verdiepen en niet alle goed bedoelde adviezen hooghartig af te wijzen.[/quote][/quote]

Wat wil je hier mee zeggen?

Met alle respect hoor, maar als jij zo bekend bent met Staffords en Pitbull's dan zou je het juist waarderen dat mensen zich inzetten op deze manier. Dit soort honden komen in kwaad daglicht omdat ze bij baasjes terecht komen die er niet mee om kunnen gaan. En als er dan tips gegeven worden, of dingen gezegd worden, dan sla jij ze in de wind, op een niet echt vriendelijke manier. En dan begrijp ik, dat er mensen zijn die er toch niet zo veel vertrouwen in hebben. Want je had prima op een andere manier kunnen reageren, zeker als je begaan bent met dat soort honden.
En het feit dat je dat niet in lijkt te zien, en alleen maar terug blaft, is voor mij een teken, om met de anderen mee te twijfelen.

Edit, iets mis met de quote.. :o?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:57

In verwachting zijn en een pup willen, en dan óók nog een stafford.... Volgens mij weet jij helemaal niet waar je aan begint. Sorry hoor.... deze hond wordt dadelijk weer een van de velen die met `spoed` op marktplaats terecht komt.

Jij vindt dit niet on topic maar ik vind dat wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:58

Desiree schreef:
In verwachting zijn en een pup willen, en dan óók nog een stafford.... Volgens mij weet jij helemaal niet waar je aan begint. Sorry hoor.... deze hond wordt dadelijk weer een van de velen die met `spoed` op marktplaats terecht komt.

+1 Jij verwoord precies wat ik dus o.a. bedoel.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:01

Desiree schreef:

Ik weet wel degelijk waar ik aan begin uit ervaring ;)

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:02

UnicoLover schreef:
Desiree schreef:

Ik weet wel degelijk waar ik aan begin uit ervaring ;)

Ik ga mijn vraag herstellen op een hondenforum, misschien ernaar wel mensen zij. Die helpen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:06

- Een baby vraagt echt alle aandacht, de meeste ouders komen in het begin niet eens aan zichzelf toe. Soms gaat dat zelfs ten koste van hun relatie.
- En dan begin je ook nog eens aan een pup wat heel intensief is in het begin. Kun je niet alleen door de kamer laten sjouwen, moet je continu in de gaten houden.
- En dan nog een ras dat valt in de hoogste gradatie van energielevel.

Oh, ik weet de `oplossing` al! Dan stop je hem gewoon in de bench!

Uit jouw keuze blijkt geen ervaring. Of je hebt geen flauw benul wat je te wachten staat met een baby, hoe ontzettend intensief dat is.

Op het hondenforum ga je dezelfde reacties krijgen. Reken daar maar op! Leer mij het hondenforum kennen....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:14

UnicoLover schreef:

Je bent 21?!
En dan je hele leven al staffords en pitbulls gehad... hoeveel waren dat er en hoelang waren ze bij jullie?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:26

Ik heb een staff van nu 7 jaar van pup af aan. Cursussen enz gehad maar op de cursus begon haar gedrag al. Nu 7 jaar later nog steeds. Je kan niet op zoek zijn naar een 'sociale' pup... Gaandeweg als ze opgroeien wordt duidelijk hoe of wat.

Ik zou dan eerder naar een jongere hond op zoek gaan waar het gedrag al van duidelijk is, basiscommando's kent en kids gewend is.

Ik zou er niet aan moeten denken om een jonge staff op te moeten voeden + bevallen en zorgen voor beeb. Denk dat je hond vrij snel ongewenst gedrag gaat tonen omdat je gewoonweg geen tijd hebt.

Zoals hierboven gezegd, sommige moeders zijn blij als ze zichzelf even vlug kunnen douchen of aan kunnen kleden als de beeb er is.

Maargoed, uit je berichten lees ik dat je voldoende ervaring hebt en het allemaal wel weet, dus ik wens je succes met je zoektocht :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:40

Desiree schreef:

Dit dus.
Succes ermee. Als je je hele leven al staffords hebt gehad weet je vast ook waar je zijn moet voor je pup, niet waar?

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 23:59

Eoweyn_x schreef:
Desiree schreef:

Dit dus.
Succes ermee. Als je je hele leven al staffords hebt gehad weet je vast ook waar je zijn moet voor je pup, niet waar?

Nou nee want ik vind namelijk geen goede fokker ,
Bedankt voor je reactie.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:12

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:20

Waar heb je dan je hele leven je staffords vandaan gehaald? :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:46

Ts: ga op een show kijken en neem contact op met de rasvereniging. Die zullen fokkers weten die in ieder geval aan minimum gezondheidseisen voldoen.

Maar realiseer je ook: bij een goede fokker hebben ze vaak wachtlijsten. Verwacht niet dat je nu een puppy kan willen en krijgen. Grote kans dat je op een wachtlijst komt te staan, of niet. Goede fokkers zijn namelijk zeer kieskeurig waar ze een hond plaatsten en je hebben kans dat ze je niet geschikt vinden met deze omstandigheden en attitude.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 15:45