Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kohtje schreef:Ik zou zo'n hond zeker een maand thuis houden . Niet er mee rond zeulen.
Als zelfs uitlaten al te veel stress geeft zou ik het in de tuin laten doen.

Hannanas schreef:Wauw ik had haar echt niet meegenomen naar concours.
Laat haar eerst maar eens thuis op haar gemak zijn en niet meer schrikken van jullie. Dan pas haar wereld uitbreiden.
Wat je verteld over je ervaring met honden strookt niet met wat er in dit topic te lezen valt en welke beslissingen jullie nemen.
De rest van de dag zal ze doodmoe zijn. Kalm kan ook bevriezen zijn. Hoe staan haar ogen? Haar mondhoeken? Oren?
Oren laag of naar achter of naar voren?
Ogen dicht knijpen, klein, groot, jullie aankijken of wegkijken?
Mondhoeken geplooid in een glimlach, zie je een rimpel, ontspannen dicht of hijgen.
Ken je het boek over kalmerende signalen van Turid Rugaas?
Ik zou deze hond ook zeer zeker niet zomaar een uur in de auto gooien om te "slapen". Ga gewoon lekker naar huis.
zal straks eens kijken als ik thuis ben _Nelleke_ schreef:Een hond die nog in de fase zit van het leren zindelijk worden mag je NOOOIT straffen als ze hun behoefte doen. Of dat nou in huis is of daarbuiten. Een hond leert namelijk door associatie en de directe associatie die ze hebben als ze hun behoefte doen en jij wordt boos, is dat jij boos wordt als ze hun behoefte doen. Ze krijgen dus angst/stress als ze moeten plassen en willen het niet meer in je bijzijn doen. De kans dat ze het dan juist stiekem ergens in huis gaan doen is alleen maar groter. Ze durven dan niet meer in jou bijzijn te plassen. Gewoon negeren en het plasje opruimen.
Verder vind ik het sneu voor het beestje dat zijn eigenaar hem al zat is na een paar uur en dat het dier maar naar de pijpen van de eigenaar moet dansen. Moet gelijk vanalles en mag nieteens rustig wennen aan de nieuwe situatie.
Ik denk dat het goed is als je deze hond eerst 2 weken aan de nieuwe omgeving laat wennen. Niet (teveel) bezoek over de vloer, niet meenemen naar evenementen. 4x per dag uit op vaste tijdstippen, niet elke 2u ineens buiten zetten, dan snapt die hond er niks van. Gewoon 4x per dag hetzelfde rondje lopen. Belonen met een snoepje of een stukje (rodi)worst als ze iets goed doet, negeren als iets ongewenst is.
Zorg ook voor een schuilplaats in huis waar ze zich veilig voelt. Heb je een bench? Zet die dan voor haar neer op een centrale plek in het huis met een zacht kussen en een donker kleed erover, zodat ze zich kan terugtrekken als ze dat wil.
Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat als je op de huidige manier doorgaat je over een paar maanden een definitief onzindelijke, angstige hond met gedragsproblemen hebt.
Gentlegiant schreef:Ja hoor ze heeft een benche met donker kleed d'r over maar ze ligt liever onder de tafel nou geen probleem mag ze prima liggen hoor
Ik ben haar niet zat absoluut niet ze is hier net zo welkom als andere dieren en mensen![]()
4x per dag is echt te weinig in mijn ogen om goed zindelijk te worden
Ik noem straffen heel boos worden of n tik geven
Ik zeg alleen nee ze moet gewoon weten dat het niet de bedoeling is om binnen te plassen en te poepen
Het zelfde als dat ze de eerste paar uur op t aanrecht sprong met d'r voorbenen moet ik dat ook maar gewoon negeren tuurlijk niet
Ook dan roep ik nee! En dan komt ze ook terug en is t allemaal goed
Ik beloon d'r met stukjes lekkers als ze iets goed doet elk ding groot of klein als ze iets doet wat wij goed vinden krijgt ze wat lekkers dat hebben we altijd op zak
Er zijn 1000 wegen die na Rome leiden en wij hebben dit zo altijd gedaan
Het is dan ook wel erg kort door de bocht om te zeggen dat we zo gedrags problemen en dergelijke in de hand werken
Ik open dit topic om adviezen in te winnen die mij misschien kunnen overtuigen dat het ook zo kan wij willen alle opties open houden
Hij hoeft niet na onze pijpen te dansen echt niet! Dan heb je de verkeerde indruk
Ze is nu hartstikke vrolijk en bij kinderen gaat ze graag n knuffel halen d'r zijn nu n kleine 20 mensen maar in de buurt maar 3 op dit moment
Ik heb juist t idee dat ze het wel leuk vind eigenlijk
Ze lijkt lekker op d'r gemakje en dat vind ik belangrijk
Lekker rustig naast me zitten en observeren en af en toe wat lekkers
Wie mij nu vertelt dat dit uit den boze is prima maar na mijn mening vind ze het wel prima en misschien zelfs wel n beetje leuk
super goed dus