Angstige/onzekere "pup" 7 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Angstige/onzekere "pup" 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:55

Ik zou zo'n hond zeker een maand thuis houden . Niet er mee rond zeulen.
Als zelfs uitlaten al te veel stress geeft zou ik het in de tuin laten doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 09:03

We hebben geen afgesloten tuin
Maar er is nu 1 ruiter gekomen en ze loopt heerlijk mee snuffelt overal en loopt na mensen toe
Als we stil staan gaat ze lekker rustig bij ons zitten
Ze is wel oplettend maar heb absoluut niet de indruk dat ze heel bang is
De topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:12

kohtje schreef:
Ik zou zo'n hond zeker een maand thuis houden . Niet er mee rond zeulen.
Als zelfs uitlaten al te veel stress geeft zou ik het in de tuin laten doen.

Dat zou ik juist niet doen..
Hier nu de 2e hond die een 'stukje gemist' heeft. Hij was heel bang voor mensen buiten toen hij kwam, ik heb hem gewoon veel meegenomen met mijn reutje samen en verder eigenlijk niks bijzonders met hem gedaan, naast een 'gewoon doorlopen' als hij onzeker werd van iemand heb ik er nooit aandacht aanbesteed en nu kan hij overal mee naar toe en kunnen mensen hem ook gewoon aaien als ik er bij ben, een groep kinderen om hem heen die met de chipreader naar zijn chip zoeken vind hij zelfs prima.
Mijn vorige hond was een ander verhaal, met hem moest ik alles rustig opbouwen en dat heeft wel veel tijd en energie gekost maar ook met hem is het goed gekomen.
Ik heb ze beide nooit binnen gehouden, daar leren ze niks van en met rustig opbouwen en kijken wat de hond aan kan is niks mis.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:13

Ik denk dat zulke honden een baas nodig hebben met een hele boel "common sense".
Doe gewoon normaal. Als ze iets doet wat niet mag zeg je "Nee!", als ze iets goed doet beloon je dr, als ze ergens ligt en je hebt het idee dat ze in dr schulp kruipt ga haar eruit halen met iets positiefs (knuffelen, rustig spelen met een speeltje enz). En als ze ergens van schrikt geen aandacht aan besteden.
Maak je zelf vooral niet te druk. Hondje is jong, bang (zal wel niet al te vriendelijk zijn behandeld voorheen) en moet nog een hoop leren. Heb geduld :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:15

Sorry als je zegt 'sinds gisteravond' en vervolgens zoveel nadelige zaken opnoemt... -O-
Geef haar de tijd en dat is minstens een paar maanden. Daarbij zit ze in haar puberteit je weet niet wat er allemaal eerder met haar gebeurd is.

Net als bij kinderen werkt rust, reinheid en regelmaat bij honden en alle dieren heel goed. Maatjes worden, duidelijk in wat je wilt of niet wilt (dit is geen afsnauwen of straffen bij zo'n bescheiden hondje maar rustig ingrijpen) en heel veel aandacht / aanwezig zijn. En vooral niet mee gaan sjouwen en doen, overall heen etc. Eerst jouw huis en omgeving en vooral jou / jullie leren kennen rest volgt later.

Verder vind ik het erg dom dat je een hondje overneemt zonder chip/paspoort/entingen misschien is ze wel gestolen of afkomstig uit illegale hondenfok. Je hebt haar nu eenmaal dus het is niet anders maar slim vind ik het niet.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:21

Super dat ze dit leuk lijkt te vinden, maar sta er vanavond niet gek van te kijken dat ze doodmoe is. Als het mijn hond zou zijn, had ik zelf even naar de DA gereden om een vlooien en wormenkuur en de hond morgen lekker thuis gelaten. Ik wil je nu ook wel vertellen wat een arts gaat zeggen hoor :D
Dat ze veel rust nodig heeft, ze heeft nu 2 dingen waar ze zich bezig mee moet houden : haar lijf groeit en haar verstand groeit en dat gebeurd in haar slaap. Eigenlijk Is jou/Jullie Taak alleen maar liefde geven, Dat Opvoeden Komt VAN Zelf wel. (Tel. doet raar met hoofdletters )

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 09:36

Ze zit echt heel relaxt te observeren wat er hier te zien is :j

Rindin zo denk ik d'r dus ook over
Die nee vind ik niet meer dan normaal
En ook t d'r positief uit d'r schulp halen leek mij prima te kunnen

Dat ze straks moe is is begrijpelijk

Helaas laad de foto niet heb slecht bereik

Ontvlooi middel voor deze leeftijd en gewicht had ik nog liggen
Leuk hoor eerst zelf op de weegschaal en dan samen met de hond
Dus die heeft ze gehad dus maandag ff wormpilletjes meenemen en verder even afwachten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:40

Wauw ik had haar echt niet meegenomen naar concours.

Laat haar eerst maar eens thuis op haar gemak zijn en niet meer schrikken van jullie. Dan pas haar wereld uitbreiden.

Wat je verteld over je ervaring met honden strookt niet met wat er in dit topic te lezen valt en welke beslissingen jullie nemen.

De rest van de dag zal ze doodmoe zijn. Kalm kan ook bevriezen zijn. Hoe staan haar ogen? Haar mondhoeken? Oren?
Oren laag of naar achter of naar voren?
Ogen dicht knijpen, klein, groot, jullie aankijken of wegkijken?
Mondhoeken geplooid in een glimlach, zie je een rimpel, ontspannen dicht of hijgen.

Ken je het boek over kalmerende signalen van Turid Rugaas?

Ik zou deze hond ook zeer zeker niet zomaar een uur in de auto gooien om te "slapen". Ga gewoon lekker naar huis.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:52

Een hond die nog in de fase zit van het leren zindelijk worden mag je NOOOIT straffen als ze hun behoefte doen. Of dat nou in huis is of daarbuiten. Een hond leert namelijk door associatie en de directe associatie die ze hebben als ze hun behoefte doen en jij wordt boos, is dat jij boos wordt als ze hun behoefte doen. Ze krijgen dus angst/stress als ze moeten plassen en willen het niet meer in je bijzijn doen. De kans dat ze het dan juist stiekem ergens in huis gaan doen is alleen maar groter. Ze durven dan niet meer in jou bijzijn te plassen. Gewoon negeren en het plasje opruimen.

Verder vind ik het sneu voor het beestje dat zijn eigenaar hem al zat is na een paar uur en dat het dier maar naar de pijpen van de eigenaar moet dansen. Moet gelijk vanalles en mag nieteens rustig wennen aan de nieuwe situatie.

Ik denk dat het goed is als je deze hond eerst 2 weken aan de nieuwe omgeving laat wennen. Niet (teveel) bezoek over de vloer, niet meenemen naar evenementen. 4x per dag uit op vaste tijdstippen, niet elke 2u ineens buiten zetten, dan snapt die hond er niks van. Gewoon 4x per dag hetzelfde rondje lopen. Belonen met een snoepje of een stukje (rodi)worst als ze iets goed doet, negeren als iets ongewenst is.

Zorg ook voor een schuilplaats in huis waar ze zich veilig voelt. Heb je een bench? Zet die dan voor haar neer op een centrale plek in het huis met een zacht kussen en een donker kleed erover, zodat ze zich kan terugtrekken als ze dat wil.

Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat als je op de huidige manier doorgaat je over een paar maanden een definitief onzindelijke, angstige hond met gedragsproblemen hebt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 10:03

Ja hoor ze heeft een benche met donker kleed d'r over maar ze ligt liever onder de tafel nou geen probleem mag ze prima liggen hoor

Ik ben haar niet zat absoluut niet ze is hier net zo welkom als andere dieren en mensen :j
4x per dag is echt te weinig in mijn ogen om goed zindelijk te worden
Ik noem straffen heel boos worden of n tik geven
Ik zeg alleen nee ze moet gewoon weten dat het niet de bedoeling is om binnen te plassen en te poepen
Het zelfde als dat ze de eerste paar uur op t aanrecht sprong met d'r voorbenen moet ik dat ook maar gewoon negeren tuurlijk niet
Ook dan roep ik nee! En dan komt ze ook terug en is t allemaal goed

Ik beloon d'r met stukjes lekkers als ze iets goed doet elk ding groot of klein als ze iets doet wat wij goed vinden krijgt ze wat lekkers dat hebben we altijd op zak

Er zijn 1000 wegen die na Rome leiden en wij hebben dit zo altijd gedaan
Het is dan ook wel erg kort door de bocht om te zeggen dat we zo gedrags problemen en dergelijke in de hand werken

Ik open dit topic om adviezen in te winnen die mij misschien kunnen overtuigen dat het ook zo kan wij willen alle opties open houden

Hij hoeft niet na onze pijpen te dansen echt niet! Dan heb je de verkeerde indruk
Ze is nu hartstikke vrolijk en bij kinderen gaat ze graag n knuffel halen d'r zijn nu n kleine 20 mensen maar in de buurt maar 3 op dit moment
Ik heb juist t idee dat ze het wel leuk vind eigenlijk
Ze lijkt lekker op d'r gemakje en dat vind ik belangrijk
Lekker rustig naast me zitten en observeren en af en toe wat lekkers

Wie mij nu vertelt dat dit uit den boze is prima maar na mijn mening vind ze het wel prima en misschien zelfs wel n beetje leuk

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 10:06

Hannanas schreef:
Wauw ik had haar echt niet meegenomen naar concours.

Laat haar eerst maar eens thuis op haar gemak zijn en niet meer schrikken van jullie. Dan pas haar wereld uitbreiden.

Wat je verteld over je ervaring met honden strookt niet met wat er in dit topic te lezen valt en welke beslissingen jullie nemen.

De rest van de dag zal ze doodmoe zijn. Kalm kan ook bevriezen zijn. Hoe staan haar ogen? Haar mondhoeken? Oren?
Oren laag of naar achter of naar voren?
Ogen dicht knijpen, klein, groot, jullie aankijken of wegkijken?
Mondhoeken geplooid in een glimlach, zie je een rimpel, ontspannen dicht of hijgen.

Ken je het boek over kalmerende signalen van Turid Rugaas?

Ik zou deze hond ook zeer zeker niet zomaar een uur in de auto gooien om te "slapen". Ga gewoon lekker naar huis.

Oren zijn na "voren"/ontspannen maar ze luisterd wel na alle geluidjes
Ogen zijn rustig knipperd en kijkt vrolijk
D'r bek/mond is gewoon ontspannen geen "glimlach" of iets
Rimpels heeft ze daar is ze n bd voor
Geen geheig helemaal niets
Ze kijkt gewoon wat rond als ik wat zeg dan kijkt ze me wel aan en dan kijkt ze weer relaxt rond
Ze is eigenlijk niet anders dan onze andere honden op concours gewoon vrolijk en observerend

Ik ken het boek niet :n zal straks eens kijken als ik thuis ben

Ik kan niet lekker na huis met n trailer en 2 paarden die moeten lopen
Als het nodig is is m'n vriend met 10 minuten hier dat is ook afgesproken dat hij d'r komt halen als ik denk dat t genoeg is

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:10

_Nelleke_ schreef:
Een hond die nog in de fase zit van het leren zindelijk worden mag je NOOOIT straffen als ze hun behoefte doen. Of dat nou in huis is of daarbuiten. Een hond leert namelijk door associatie en de directe associatie die ze hebben als ze hun behoefte doen en jij wordt boos, is dat jij boos wordt als ze hun behoefte doen. Ze krijgen dus angst/stress als ze moeten plassen en willen het niet meer in je bijzijn doen. De kans dat ze het dan juist stiekem ergens in huis gaan doen is alleen maar groter. Ze durven dan niet meer in jou bijzijn te plassen. Gewoon negeren en het plasje opruimen.

Verder vind ik het sneu voor het beestje dat zijn eigenaar hem al zat is na een paar uur en dat het dier maar naar de pijpen van de eigenaar moet dansen. Moet gelijk vanalles en mag nieteens rustig wennen aan de nieuwe situatie.

Ik denk dat het goed is als je deze hond eerst 2 weken aan de nieuwe omgeving laat wennen. Niet (teveel) bezoek over de vloer, niet meenemen naar evenementen. 4x per dag uit op vaste tijdstippen, niet elke 2u ineens buiten zetten, dan snapt die hond er niks van. Gewoon 4x per dag hetzelfde rondje lopen. Belonen met een snoepje of een stukje (rodi)worst als ze iets goed doet, negeren als iets ongewenst is.

Zorg ook voor een schuilplaats in huis waar ze zich veilig voelt. Heb je een bench? Zet die dan voor haar neer op een centrale plek in het huis met een zacht kussen en een donker kleed erover, zodat ze zich kan terugtrekken als ze dat wil.

Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat als je op de huidige manier doorgaat je over een paar maanden een definitief onzindelijke, angstige hond met gedragsproblemen hebt.

Ik denk dat je, met een bench met een doek erover pas echt een afgesloten hond krijgt. Het beestje moet toch leren dat er reuring is in huis?

En 4x per dag hetzelfde rondje? Dat is onderbelasten van je pup, das misschien wel net zo erg als overbelasten. Je moet ze beschermen, maar in een gouden kooitje stoppen worden ze ook niet beter van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:13

Dat hoef je ook niet zo vol te houden, maar na een verhuizing zijn er genoeg prikkels voor zo'n dier. Dus 2 weken op die manier volhouden is echt niet overdreven.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:14

Gentlegiant schreef:
Ja hoor ze heeft een benche met donker kleed d'r over maar ze ligt liever onder de tafel nou geen probleem mag ze prima liggen hoor

Ik ben haar niet zat absoluut niet ze is hier net zo welkom als andere dieren en mensen :j
4x per dag is echt te weinig in mijn ogen om goed zindelijk te worden
Ik noem straffen heel boos worden of n tik geven
Ik zeg alleen nee ze moet gewoon weten dat het niet de bedoeling is om binnen te plassen en te poepen
Het zelfde als dat ze de eerste paar uur op t aanrecht sprong met d'r voorbenen moet ik dat ook maar gewoon negeren tuurlijk niet
Ook dan roep ik nee! En dan komt ze ook terug en is t allemaal goed

Ik beloon d'r met stukjes lekkers als ze iets goed doet elk ding groot of klein als ze iets doet wat wij goed vinden krijgt ze wat lekkers dat hebben we altijd op zak

Er zijn 1000 wegen die na Rome leiden en wij hebben dit zo altijd gedaan
Het is dan ook wel erg kort door de bocht om te zeggen dat we zo gedrags problemen en dergelijke in de hand werken

Ik open dit topic om adviezen in te winnen die mij misschien kunnen overtuigen dat het ook zo kan wij willen alle opties open houden

Hij hoeft niet na onze pijpen te dansen echt niet! Dan heb je de verkeerde indruk
Ze is nu hartstikke vrolijk en bij kinderen gaat ze graag n knuffel halen d'r zijn nu n kleine 20 mensen maar in de buurt maar 3 op dit moment
Ik heb juist t idee dat ze het wel leuk vind eigenlijk
Ze lijkt lekker op d'r gemakje en dat vind ik belangrijk
Lekker rustig naast me zitten en observeren en af en toe wat lekkers

Wie mij nu vertelt dat dit uit den boze is prima maar na mijn mening vind ze het wel prima en misschien zelfs wel n beetje leuk

Maar waarom open je dan een topic? Want je wil alleen maar horen dat je het geweldig doet en geen advies krijgen.

Ik geef je advies, dat is allemaal niet goed en je overtuigt jezelf er alleen maar van dat je het op je eigen manier goed doet. Ook prima, maar open dan geen topic.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 10:59

Nee dat is niet waar
Als je leest zie ik ook dat ik zeg dat ik andere meningen wil horen en dan misschien mijn menig/doen daar op kan aanpassen

Toevallig kwam ik net n vrouwtje tegen die honden heeft opgevangen uit Roemenieen en daar heb ik even mee staan praten
En zij zij ook dat deze hond prima mee kon op een klein concourtje zoals dit
En dat m'n hond lekker ontspannen oogde/was
Er zijn miljoenen mensen met miljoenen meningen en daar zitte goede en minder goede meningen bij
Iedereen heeft z'n eigen mening en idee over opvoeden van honden

Dat is prima en ik wil best mijn mening aanpassen ik ben ook maar een mens en doe wat goed voelt

Ze lijkt hartstikke happy hier en gaat bij veel mensen knuffels halen prima dan toch soms vraag ik die mensen dan iets lekkers te geven wat ik ze geef dat doen ze ook moet ik wel zeggen dat hier altijd veel dezelfde mensen komen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:13

7 maand en nog in huis doen is echt niet uitzonderlijk.

wij hebben 2 duitse doggen gehad die pas zindelijk werken 's nachts rond hun 6 maand.....weet dan dat een duitse dog ook geen kleine drolletjes en een half glaasje water plast.....maar ook dat ging allemaal vanzelf over.
onze laatste dog pup was op zijn 3 maand al zindelijk 's nachts ook.

de hond had op zijn vorige plek waarschijnlijk een vast ritme.

door een verhuis ligt dat nu overhoop.
dat alleen kan al voldoende zijn om even terug niet meer zindelijk te zijn.
ook het geen afgesloten tuin hebben kan een boel verschillen.

voor hetzelfde geld was ze zindelijk in de aard van 'laat ze buiten een kwartiertje rondlopen en ze plast wel'
aan de leiband in een vreemde omgeving gaan is natuurlijk terug totaal anders.

ik zou ze nu gewoon meenemen in het dagelijkse ritme.
er doekjes omwinden is ook zinloos,is enkel uitstel en blijven aanpassen.
nu gelijk doen zoals het anders gaat en voor je het weet loopt alles prima.

succes alvast!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:14

Toen mijn opvang teefje kwam met 19 weken was ze niets gewend. Ik kon letterlijk uren in de tuin zitten met een boekje en zij liep dan lekker rond te snuffelen en deed niet haar behoefte, als we dan twee tellen binnen waren dat deed ze spontaan een plas, tja wist zij veel dat buiten om te plassen was en binnen niet. Dat heeft bij haar een maand geduurd voordat ze dat doorhad dus neem de tijd. Een ander hondje wat met 10,5 week kwam had dat in 3 dagen door en gebruikte zijn bench als indoor toilet hahaha dan was hij aan het spelen, liep naar de bench ( waar trainingsmatjes in lagen ) deed een plas en ging vervolgens weer spelen. Mijn eerste hondje kwam uit het asiel en zou zindelijk zijn en het ging prima overdag maar zodra ik weg ging deed hij weleens wat in huis. Dat kwam doordat zijn vorige eigenaren hem in een schuur deden waar hij zijn behoefte deed en dat duurde een maand of twee a drie voordat hij dat helemaal doorhad. Inmiddels heb ik een huis met een hondenluik naar de tuin dus het eerste wat ze leren is 'plassen kan in de tuin'. Alle honden zijn netjes zindelijk geworden maar met het teefje had ik de meeste moeite omdat zij alleen haar behoefte deed als ze moest en niet tijdens de wandelingen. Het kan best zijn dat ze eerst meer tot rust moet komen en alle veranderingen moet verwerken voordat ze zindelijk wordt. Tot die tijd, goed je best doen om de signalen te herkennen :D

Wel een enorm schattig snuitje trouwens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:30

Toen wij onze pup kregen was hij ook erg down de eerste dagen. Is gewoon wennen. Verder gewoon honderd keer naar buiten en als ze buiten wat doet een koekje geven en goedzo zeggen.
Dit heeft tijd nodig!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 12:01

Wederom bedankt voor de reacties
Ja vanmorgen heeft ze t beide buiten gedaan en heb d'r "in de hemel geprezen" in hoeverre ze daar niet bang van word dus wat lekkers en n kriebel en goedzo!

Ja die drollen zijn groot maar dan moet ik zeggen dat dit meisje niet onder doet voor onze volwassen reu Qwa grote n boterhamzakje is net te klein eigenlijk
En de stank is niet te houden dus raampje open en met water en chloor schoonmaken
Gelukkig kunnen we hier overal ramen open zetten helaas op de bad en de slaapkamer beneden niet dus daar mag ze nog niet komen en boven zwz niet

Als ze dadelijk zo goed als geen ongelukjes meer heeft mag ze gewoon overal komen
Dat er eens n ongelukje gebeurt dat kan altijd en dat is ook absoluut geen probleem dat ik d'r niet zo vrolijk van word dat is bijzaak :+
Ons kleine hondje heeft ook wel eens n ongelukje na t uit laten dan is ze buiten bezig met vliegende blaadjes en dergelijken en dan gaat ze binnen spelen en dan ineens moet ze
Kan gebeuren is niet erg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:23

Met rust laten met rust laten met rust laten. En zeker niet straffen!
De pup is duidelijk heel verkeerd behandeld, wie weet wat er allemaal al mee gedaan is.
De vorige eigenaren hebben je klaarblijkelijk voorgelogen en de adviezen die ze je geven zijn ook fout.
Waarom moest ze daar weg? Waarschijnlijk omdat zij niet overweg konden met haar karakter en geen zin meer hadden in een niet zindelijk hond.

Laat haar eerst maar eens rustig wennen bij jullie thuis en vraag niets van haar. De ongelukjes negeren, probeer het voor te zijn zodat je 't makkelijk op kunt ruimen (met bv extra mat op de vloer, bench ed) en zet haar minimaal eens in het uur buiten. Behandelen als een pup van 8 weken; na het slapen naar buiten, na het spelen naar buiten en na het eten naar buiten, belonen als ze het buiten doet, niet straffen.
Leer haar dat mensen te vertrouwen zijn, veel opbouwend en positieve aandacht geven, dus belonen wanneer ze het goed doet, al het andere negeren. Ook vooral geen aandacht aan geven als ze schrikkerig of angstig reageert, want dan beloon je verkeerd gedrag, gewoon negeren dus.
Blij doen wanneer ze het goed doet gewoon een beetje gematigd doen tot ze door heeft dat dat goed bedoeld is, dat leert ze snel genoeg.
Heb je een andere stabiele hond? Dat zou wel een heeeel groot pluspunt zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:51

Vandaag weer n dagje ze gaat echt met sprongen vooruit
Ze was even mee na stal omdat het nog niet echt boterde tussen haar en onze andere hond en daar veel meer ruimte was
Na n kwartier hebben ze zelfs gespeeld! Het ging super goed
Ze reageerd ook echt op d'r naam nu
M'n andere hond is een zeer stabiele hond gelukkig

We hebben sinds gister middag nog een ongelukje binnen gehad :j super goed dus

Verder veranderd ze echt met t uur ze is zo aanhankelijk en lief en word steeds vrijer en gaat graag mee wandelen en duwde d'r hoofd zelf in t tuig vanmorgen :))
Dit hadden we echt niet verwacht vrijdag/zaterdag dat t zo goed zou gaan!

We zijn net terug van de dierenarts op de inloop avond jeetje wat was het daar druk!!!
Ik was dr om 19:10 ofzo en waren om 9u aan de beurt
Amy was moe van allemaal die indrukken en vele honden (helaas kon t niet op afspraak omdat ik overdag gewoon werk en alles voor de komende 2 weken vol zat... En ja dat chippen vond ik wel belangrijk dat dat zsm gebeurt)

De chip plaatsen interesseerde d'r niet zo veel maar de enting vond ze maar raar ze heeft echt n paar minuten zitten kijken en likken op de plek waar ze geeint is gekke meid
Verder heeft ze zich echt top gedragen heeft in de wacht kamer zitten knuffelen met 2 meiden die kwamen met een arm konijntje die achter verlamd was... Arm ding

De dierenarts was tevreden over d'r :)
Alleen d'r oren waren smerig en heeft hij schoon gemaakt en ze had n onderbeet nouja dat was ons natuurlijk al bekend en nog 1 melk tandje
En ook hij had t idee dat ze wormen had.
Dierenarts zei dat we goed bezig waren met d'r wbt omgang en t meenemen na dingen en wist zeker dat we hier een geweldige hond aan hebben/krijgen.
Dus dat is natuurlijk ook fijn om te horen aangezien ik daar nog wat onzeker over was of ik t wel goed aanpakte. Zeker na de vele verschillende meningen van mensen. hij weet zeker dat t allemaal goed gaat komen daar was hij vast van overtuigd. We komen hier overigens al jaren met onze dieren. En de paarden hebben dan wel n andere dierenarts maar wel dezelfde praktijk.

Net t wormen tabletje gegeven en ze at dat ding gewoon op alsof t n koekje was gewoon zo zonder vlees of iets d'r om top hond!!!

Nu lekker slapen van alle indrukken ze ligt helemaal ko in de benche
We zijn zo trots op d'r!

Ohja en natuurlijk wat fotootjes

De knappe meid bij de dierenarts
Afbeelding

Playtime spyro had n stokje en Amy rent eigenlijk maar als n dolle achter spyro aan want ze heeft geen idee wat ze met stokjes of speeltjes moet ze snapt d'r niets van
Dus het werd meer een spelletje "pak me dan als je kan!"
Helaas heeft spyro gewonnen maar die is ook wel razend snel en wendbaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding