Iedere dag kwam er iemand kijken, ging hartstikke goed

We hadden veel speeltjes voor ze op de grond liggen, mochten ze dat willen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dreamybol schreef:Nee, veel katten hechten zich aan het huis, lang niet alle. En ik vraag me ook weleens af of dat 'hechten' niet heel makkelijk als excuus wordt gebruikt om de beestjes maar thuis te laten.. Om de één of andere reden is dat met katten een heel normaal iets als je met vakantie gaat, terwijl daar bij andere diersoorten toch snel schande van wordt gesproken.
Maar misschien is dat cynisch van me en heb ik echt stomtoevallig twee katten achter elkaar getroffen die liever mensen om zich heen hebben dan alleen thuis zijn.
). En anders doet de buurvrouw het. 's Ochtends vers water en brokjes aanvullen en naar buiten doen en 's avonds vlees zakje en weer naar binnen. De kat is nog nooit boos of beledigd geweest als we weer thuis kwamen ^^ Dreamybol schreef:Nee, veel katten hechten zich aan het huis, lang niet alle. En ik vraag me ook weleens af of dat 'hechten' niet heel makkelijk als excuus wordt gebruikt om de beestjes maar thuis te laten.. Om de één of andere reden is dat met katten een heel normaal iets als je met vakantie gaat, terwijl daar bij andere diersoorten toch snel schande van wordt gesproken.
Maar misschien is dat cynisch van me en heb ik echt stomtoevallig twee katten achter elkaar getroffen die liever mensen om zich heen hebben dan alleen thuis zijn.
)

Goof schreef:Ik zie eigenlijk het voordeel van een pension niet in.
Thuis zijn ze in eigen omgeving, samen, met hun eigen spulletjes en plekjes om te slapen en kunnen ze dag en nacht naar buiten. Waarom zou ik dan een hoop geld betalen voor een pension?
Dorien66 schreef:Goof schreef:Ik zie eigenlijk het voordeel van een pension niet in.
Thuis zijn ze in eigen omgeving, samen, met hun eigen spulletjes en plekjes om te slapen en kunnen ze dag en nacht naar buiten. Waarom zou ik dan een hoop geld betalen voor een pension?
Omdat je dan niemand als 'vrijwilliger' belast met de zorg voor jouw dier(en). Onze vorige kat had zijn laatste jaren nogal een medische gebruiksaanwijzing, dat vond ik een vervelende belasting/verantwoordelijkheid voor een buurvrouw/kennis/vriendin. Dan liever een pro die ik een beetje betaal (want 7 euro per dag vind ik niet teveel).
Goof schreef:Dat je dus niemand lastig valt met jouw 'probleem' van het weg zijn. Als ik het even zo zwart/wit mag stellen.Wat is dan alsnog het voordeel van een pension? Dat ik iemand betaal voor een dienst? Hoe is dat een voordeel?
ik denk dat naar een pension brengen veel stress oplevert. Onze katten blijven ook gewoon thuis. Dorien66 schreef:Goof schreef:Dat je dus niemand lastig valt met jouw 'probleem' van het weg zijn. Als ik het even zo zwart/wit mag stellen.Wat is dan alsnog het voordeel van een pension? Dat ik iemand betaal voor een dienst? Hoe is dat een voordeel?

Er staan nu verschillende krabpalen in verschillende formaten, meerdere kattenbakken, speciale hoes over de bankstellen zodat ze daar languit kunnen luieren, speelgoed, mandjes en dozen om in te kruipen. Daarnaast heeft mama gezorgd voor gordijntjes aan het raam zodat de katten naar buiten kunnen kijken, maar van buitenaf amper tot niet opvallen. Vinden mijn 2 heren prachtig!