Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:Ik zou meteen een behandeling voor leish en borrelia inzetten. Zo raar is dit niet. Het zijn moeilijke ziekten die zich flink kunnen verstoppen (lees onbereikbaar voor antibiotica) en daardoor kan het gebeuren dat het weer opflakkerd.
cinniz123 schreef:Hannanas schreef:Ik zou meteen een behandeling voor leish en borrelia inzetten. Zo raar is dit niet. Het zijn moeilijke ziekten die zich flink kunnen verstoppen (lees onbereikbaar voor antibiotica) en daardoor kan het gebeuren dat het weer opflakkerd.
Op welke medicijnen doel je nu?
Aangezien er voor beide andere medicijnen worden voorgeschreven.
allopurinol kan ik sws niet zomaar geven als ik het niet via de da krijg daarbij moeten haar nieren continu gecontroleerd worden dus zo even zelf dat in gang zetten kan natuurlijk niet als de da hier niet in mee gaat.
De medicijnen voor borrelia liggen klaar maar ik wil gewoon niet ineens heel veel troep in haar gaan stoppen zonder dat er duidelijkheid is.
Begrijp me niet verkeerd ik heb alles voor haar over maar ik weet dat sommige medicijnen haar echt een stuk zieker maken.
Daarbij heeft ze vanaf de dag van de onderzoeken geen aanvallen meer gehad en lijkt ze bijna in orde.
Ik wil alleen gewoon zekerheid in de diagnose.
Enige wat me momenteel zorgen baat is dat ze een soort tik van dementie lijkt te hebben sinds de onderzoeken.
Ze loopt heel de tijd achter me aan en kan me heel glazig en vragend gaan aan zitten staren.
Dat is niet zoals ze normaal is.
Pluttersput schreef:Die hond waar ik het over had heeft dat ook, dat demente wat jij omschrijft. Die heeft ook ineens ontzettende verlatingsangst, heel sneu.
Ik wens je hoe dan ook veel sterkte, en vind het knap om te lezen hoeveel moeite en tijd je er in steekt zonder zekerheid. Dat moet slopend zijn
CharmingS schreef:Heftig TS en wat een lieve goede honden mamma ben jij!!
Mijn herder heeft een wervel teveel net voor haar 1e staartwervel en deze wervel zit a-symetrisch op het bekken vergroeid waardoor er ook een vernauwing in haar ruggenmerg zit, hier heeft ze nog geen last van. Ze krijgt hier alleen last van als ze buikpijn heeft, en dat heeft ze al vanaf haar geboorte + slechte ontlasting en meerdere keren op giardia getest maar dat was negatief. Nu blijkt dat ze een glutenallergie heeft en dus geen tarwe kan verwerken in haar maag, iedere keer als ze slechte ontlasting had dan ging ze ook heel raar doen, en kreeg ze ook veel moeite met opstaan (niet normaal voor een hond van nog geen 2 jaar). Nu heb ik haar een paar keer laten behandelen bij de osteopaat die ook zei dat haar darmen aan elkaar verkleefd zaten en ben ik begonnen met het voeren van glutenvrij voer waar geen toegevoegde rommel in zit. En sinds dien gaat het een stuk beter, tot ze haar knieband scheurde helaas..
Ik geef mijn hond als ze wat stijf is Duivelsklauw wat ontzettend goed werkt, je kan dit gewoon bij de drogist halen en is eigenlijk voor mensen bedoeld (al zei de verkoopster dat ze het meer voor honden als voor mensen verkoopt) maar het werkt echt fijn en het is natuurlijk zonder toegevoegde rommel.
https://www.aniforte.nl/duivelsklauw-ca ... stuks.html
cinniz123 schreef:CharmingS schreef:Heftig TS en wat een lieve goede honden mamma ben jij!!
Mijn herder heeft een wervel teveel net voor haar 1e staartwervel en deze wervel zit a-symetrisch op het bekken vergroeid waardoor er ook een vernauwing in haar ruggenmerg zit, hier heeft ze nog geen last van. Ze krijgt hier alleen last van als ze buikpijn heeft, en dat heeft ze al vanaf haar geboorte + slechte ontlasting en meerdere keren op giardia getest maar dat was negatief. Nu blijkt dat ze een glutenallergie heeft en dus geen tarwe kan verwerken in haar maag, iedere keer als ze slechte ontlasting had dan ging ze ook heel raar doen, en kreeg ze ook veel moeite met opstaan (niet normaal voor een hond van nog geen 2 jaar). Nu heb ik haar een paar keer laten behandelen bij de osteopaat die ook zei dat haar darmen aan elkaar verkleefd zaten en ben ik begonnen met het voeren van glutenvrij voer waar geen toegevoegde rommel in zit. En sinds dien gaat het een stuk beter, tot ze haar knieband scheurde helaas..
Ik geef mijn hond als ze wat stijf is Duivelsklauw wat ontzettend goed werkt, je kan dit gewoon bij de drogist halen en is eigenlijk voor mensen bedoeld (al zei de verkoopster dat ze het meer voor honden als voor mensen verkoopt) maar het werkt echt fijn en het is natuurlijk zonder toegevoegde rommel.
https://www.aniforte.nl/duivelsklauw-ca ... stuks.html
als ik me niet vergis (had een pony met artrose) wordt duivelsklauw gebruikt voor gewrichtspijnen ect?
ze hebben haar nml via hersenvocht op getest of het reumatische of artritis achtige aanvallen waren en dit was niet het geval.
en haar ct was ook gewoon helemaal goed zowel met als zonder contrast vloeistof.
voor leishmania (parasiet in bloed) heeft duivelsklauw denk ik geen zin.
voor lyme misschien wel?
ps ik probeer een goede mama voor allemaal te zijn want met 2 pony's heb ik (helaas) ook al zo'n traject gehad.
Hannanas schreef:ik ben er net zo eentje als jou.
Klasse. Blijven graven, de kosten zijn erg bitter maar je weet zelf het beste hoe het met je hond gesteld is. En ze laat toch wat aparte dingen zien.
Wat was eigenlijk de reden om prednison voor te schrijven? En is dat loeien na de narcose komen aanzetten? Ook dat kan tijdelijk verschil geven. En plast ze wel oké? Met een blaasontsteking kun je ook warrig worden.
Hannanas schreef:Snap ik!
Helaas is er geen betrouwbare test voor Lyme/borrelia. Niet voor mensen en niet voor dieren. En is het daarbij belangrijk om te kijken naar de patiënt. Het ziektebeeld is enorm breed. Ook met dat soort aanvallen. Of ontstekingen van zenuwen in het ruggenmerg etc.
Ik duim voor je, je hond heeft natuurkijk met haar blote velletje wel een extra makkelijk slachtoffer van beestjes die bijten zoals muggen en dergelijke, dus dat ze dat soort ziektes heeft opgelopen is niet heel raar.