Een andere manier van dieren houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:02

xniieeenke schreef:
Er staan wat dieren genoemd maar niet katten of wel :')

Zijn katten dieren: ja

Staat er dieren: ja

Lijkt me wel dus :')

xniieeenke

Re: Een andere manier van dieren houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:10

Ah oké :') sorry mijn oogjes zijn niet de meest handige soms.
Mijn kat houdt er van om ergens in, onder of tussen te liggen heeft iemand ideetjes? ik wil een keer een doos met frutsels maken en dat stylen XD

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:11

xniieeenke schreef:
Mijn kat houdt er van om ergens in, onder of tussen te liggen heeft iemand ideetjes? ik wil een keer een doos met frutsels maken en dat stylen XD

Kan je niet iets met een dekentje proberen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:12

Ja ga ik ook doen we hebben een fleecedekentje dat niet wordt gebruikt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 12:47

Alle dieren mogen natuurlijk :D

Ik post later foto's van mijn huidige rattenkooi en veel later foto's van mijn nieuwe rattenkooi (die hopelijk ooit af komt :') )

Ik ga nu alles terug lezen :D

EDIT: iets voor een kat? Via pinterest heb ik een tipi gezien <3

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:52

Oeeeh ik zal even kijken!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 13:18

Ik ga het maken voor mijn ratten, vind het zo leuk bedacht haha! Je moet sowieso op pinterest kijken, geweldige ideeën <3 Van kartonnen dozen een kasteel bouwen voor je kat vind ik ook een leuke!

Had gisteren voor mijn ratten een huisje gemaakt, ze zijn er helemaal gek op en liggen er de hele tijd in te slapen :P Ook het kartonnen doosje met een oud sjaaltje erin is ook een favoriet hier!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:23

eclair98 schreef:
Ik ga het maken voor mijn ratten, vind het zo leuk bedacht haha! Je moet sowieso op pinterest kijken, geweldige ideeën <3 Van kartonnen dozen een kasteel bouwen voor je kat vind ik ook een leuke!

Had gisteren voor mijn ratten een huisje gemaakt, ze zijn er helemaal gek op en liggen er de hele tijd in te slapen :P Ook het kartonnen doosje met een oud sjaaltje erin is ook een favoriet hier!

Waar heb je het huisje van gemaakt? En hoe? :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:55

Het huisje is een kubus vorm waarvan er een kant minder hoog is waardoor er een opening ontstaat. Ik heb karton geknipt (10x10) en deze met fleece bekleed. Het fijnste werkt een lijmpistool, vind ik zelf. Hierna heb ik het in elkaar gelijmd en om de randjes een stukje lint ge plakt. Het is niet zo heel erg mooi en als het kapot gaat is het ook niet zo heel erg :P

Ik gebruikte een fleece kleed van de WIBRA (3E) waar ik ook hangmatjes ed van maak. Het karton heb ik van de achterkant van een schrijfblok, ik denk dat hij daardoor minder stevig is geworden. Ik ga hem dan ook opnieuw maken met karton van een doos of hout. Foto houden jullie te goed!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:58

Mijn hamster komt zaterdag, ik heb veel karton, nog ergens fleece, geen geld, dus zeker op zoek naar ideeën om zelf dingen te maken. Zeker een stipje in dit topic dus ^_^

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 19:00

Incl. Bewoner Afbeelding

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:07

Wat een leuke hokken allemaal! Zou nu eigenlijk weer een hamster willen om hem ook zo'n mooi hok te geven.

Mijn oude hamster zat wel in een konijnenhok en ik had veel van die plastic buizen en keuken- en wc rollen die ik dan ingroef onder het zaagsel. Vond ie altijd geweldig!

Ik heb alleen helaas geen foto's.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:11

eclair98 schreef:
Ik heb karton geknipt (10x10) en deze met fleece bekleed. Het fijnste werkt een lijmpistool, vind ik zelf. Hierna heb ik het in elkaar gelijmd en om de randjes een stukje lint ge plakt. Het is niet zo heel erg mooi en als het kapot gaat is het ook niet zo heel erg :P

Maar is de lijm dan niet giftig? Want het lijkt me wel dat ze er aan knagen toch?

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:19

xniieeenke schreef:

Ik heb laatst ook een kartonnendoos "omgetoverd" tot katten slaapplek :') gewoon een doos op zn zij en er een oud t-shirt omheen zodat de hals opening de ingamg wordt. Even een fotootje op zoeken ;)

Edit:
Afbeelding

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:57

Zo hebben wij voor onze hamster een lege tissuedoos. Daar wat cosy n dry in en hamster vind het heerlijk. Zo zat ze elke avond bij ons in de woonkamer op tafel in der doos :D dat was echt haar tweede huis :P

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:42

Ooh dat ga ik ook eens proberen!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:27

Handig! We hebben genoeg oude shirts en eventueel kan je die shirts nog versieren met naam :') textielstift

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:47

snuffie123 schreef:
eclair98 schreef:
Ik heb karton geknipt (10x10) en deze met fleece bekleed. Het fijnste werkt een lijmpistool, vind ik zelf. Hierna heb ik het in elkaar gelijmd en om de randjes een stukje lint ge plakt. Het is niet zo heel erg mooi en als het kapot gaat is het ook niet zo heel erg :P

Maar is de lijm dan niet giftig? Want het lijkt me wel dat ze er aan knagen toch?

Ik zie dat ze het op internet ook veel gebruiken, niet dat, dat altijd wat zegt :P Maar de ratten knagen eigenlijk niet aan speetjes, ik heb heel veel hout in het hok liggen waar ze liever aan knagen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:28

Hoi hoi! Voor de mensen met knaagdieren in dit topic, waar halen jullie je glazen verblijven/terrariums?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:31

Wij hebben voor onze katten van een kartonnen doos een echt huis gemaakt :)) Bedekt met pluche stof en daar liggen ze erg graag in. Verder hebben wij door ons hele huis planken opgehangen waar ze op/af kunnen springen, kunnen drinken en waar ze slaapplekjes hebben.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:32

Amandavd schreef:
Hoi hoi! Voor de mensen met knaagdieren in dit topic, waar halen jullie je glazen verblijven/terrariums?

Eentje zelf gemaakt; 80,-
Eentje gekregen, een oud aquarium van Jewel.

Op marktplaats kan je onder verschillende zoektermen naar overzichtbare verblijven zoeken :j

Terrarium
Lek aquarium
Aquarium
Gerbilarium
Glazen hamsterkooi
Glazen muizenkooi
Hamster tank

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:39

eclair98 schreef:
Incl. Bewoner [ [url=m/bI9QFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het hok! :)

Ik zie hier dat mensen muizen in een tralie kooi hebben? Gaat dat goed (ja zal wel dus) i.v.m de tralie grootte? *nieuwsgierig*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:42

Bedankt Always! Met die zoektermen kan ik wel wat!

Denies ik heb ze een tijdje in een traliekooi gehad en zolang de ruimte ertussen niet te groot is gaat dat prima. Wij hebben nu een oud aquarium van marktplaats maar ik wil graag een groter verblijf en eentje met een deksel die al aangepast is op knaagdieren i.v.m. de ventilatie. Vandaar dat ik op zoek ben naar terrariums. Zag er een paar bij de terrarium gigant voorbij komen maar denk dat mijn vriend die te duur vindt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:43

xDenies schreef:
eclair98 schreef:
Incl. Bewoner [ [url=m/bI9QFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het hok! :)

Ik zie hier dat mensen muizen in een tralie kooi hebben? Gaat dat goed (ja zal wel dus) i.v.m de tralie grootte? *nieuwsgierig*

Ik had muizen in een traliekooi indd. Gaat prima, je moet er aeen op letten dat de tralieafstand vrij klein is. Bij mij was dat geloof ik 0,7cm als ik me niet vergis.

Muisjes zijn inmiddels overleden helaas maar de kooi bewaar ik, je weet nooit waar t gped voor is haha

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:44

Oh, lek aquarium dat is slim! :')