Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rivjenn schreef:Pfff wat een geld! Meestal loop ik gewoon ff heen dan kost het €19,- als hij op stal kont komen er €35,- voorrijkosten bij. Maar hebben we 10 paarden hebben we geen voorrijkosten. Mijn paarden worden jaarlijks geent.Siersma schreef:Toevallig net vanmiddag MN pony weer laten enten. Ik doe het wel elk jaar ookal kom ik niet op wedstrijden of maneges. Weet niet, voelt toch veilig ofzo. Alleen die prijs! Vrees dat het nu dit jaar €85 kost incl voorrijkosten.
Edit: Mijn katten worden niet geënt, ze komen het erf niet af.
proudmama schreef:En tja paarden niet laten enten kan je doen als ze helemaal alleen staan en jij ook niet bij andere paarden in de buurt komt en zo geen ziekten mee kan nemen. Anders lekker dan, jij kiest ervoor niet te enten en besmet ander mans dieren....
Mijati schreef:Van de honden laat ik dit jaar een titer bepalen, zodat ik weet of ze wel of niet beschermd zijn. Indien nodig worden ze ge-ent. Beiden hebben wel de volledige puppy-entingen gehad en de oudste is vorig jaar nog geënt.
De honden en pony's bij mijn ouders worden niet geënt. de entstof is vaak veel langer werkzaam als dat de fabrikanten ons willen laten geloven.
Bij de honden is tegenwoordig een titerbepaling ook geldig om deel te mogen nemen aan shows en wedstrijden.