Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Dat een vlo eerst moet bijten is niet helemaal waar. Je hebt bijv ook vlokill... Weet niet precies hoe het werkt, maar ze vallen er binnen 10 minuten dood vanaf of ze proberen te "vluchten"

Maartje1990 schreef:Hallo,
Onze kat krijgt maandelijks druppels tegen vlooien (bolfo gold) de laatste twee weken gehad.
Gisteren zat ze bij me op de bank. Zat er een kleine teek op haar hoofd. Ik was even helemaal panisch dat het misschien een vlo was. Dus helemaal gekamt met vlooienkam. Geen vlooien. Mn vriendin had ik een foto gestuurd, haar oordeel het was echt een teek.
Dus met een gerustgesteld gevoel, weer pp de bank met de kat op de deken. Kat gaat weg en vervolgens zitten er weer 2 kleine zwarte beestjes maar deze zijn heel anders!! Kleiner en ze springen!!! oliebol... Dus tóch vlooien (eerste beestje was echt een teek).
Die 2 vlooien heb ik in een papierjw gedaan en door de wc gespoelt. Kat vervolgens weer druppels gegeven (na lezen van de bijsluiter of dat kon).
Maar wat nu? Hoe groot is de kans dat de rest van het huis ook besmet is met eitjes etc?
Heb alle kleedjes etc al op 60-95 gewassen. Nu zitten er kussensloopjes in.
Verder heb ik al vlooienband van seresto besteld en ben nu onderweg naar de supermarkt voor antivlooienspray.
Ze komt in principe niet in slaapkamer en washok maar is er wel eens stiekem geweest. Hoe zit het met behandeling van die ruimtes?
Moet ik echt ieder kiertje (dagelijks) zuigen en sprayen? Want in oa studeerkamer staat vrij veel rommel (os vanwege verhuizing) daar komt de kat zelden.
Hoop dat jullie advies hebben.... Ben wel ligt panisch idee van vlooien geeft me echt de kriebels. Alvast bedankt
Snooki schreef:Sowieso niet iedere maand een vlooienbehandeling geven, zoals je ziet werkt dit niet en spuit je alleen maar gif op je kat en de vlooien kunnen steeds beter tegen de sprays, druppels ect.
Stronghold werkt idd erg goed en daarnaast kun je een vlooienband voor bepaalde tijd omdoen.
Snooki schreef:Nee hoor en je eigen kleding was je toch gewoon in de wasmachine neem ik aan.
Verschonen bed kun je gelijk doen maar je hoeft echt je niks aan je matras te doen.
Quellian schreef:Bolfo Gold en Stronghold hebben dezelfde werkzame stof, dus het maakt niet uit welke je geeft.
Na het druppelen je kat overal in huis laten lopen. De vlooien springen op je kat en dan hebben ze niet lang meer![]()
Alle kieren spuiten, stuk vlooienband of poeder in de stofzuigzak, stuk band onder het kussen, de kieren ook sprayen met pure azijn en alles wassen.
Succes, vlooien zijn afschuwelijk!