kiwiwitje schreef:Kilo is ook wel veel denk ik ..
kreeg dat ding niet stuk met mijn handen, dus dacht hij mag hem een een uur en dan haal ik hem weer weg
Mijn shet doet er wel even mee, maar Nijn met snijtanden was er geniaal mee
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cobelens schreef:Ik ga me bij deze voornemen(en proberen vol te houden) dat ik dadelijk de ruif opnieuw vul en dan morgen avond pas weer. Help me de dag doorkomen en dat schattige snoetje dat boos zit te stampen voor zijn lege ruif te weerstaan
ellepel schreef:cobelens schreef:Ik ga me bij deze voornemen(en proberen vol te houden) dat ik dadelijk de ruif opnieuw vul en dan morgen avond pas weer. Help me de dag doorkomen en dat schattige snoetje dat boos zit te stampen voor zijn lege ruif te weerstaan
Ahaaa, zie je wel
Het gaat hem gewoon helemaal niet om dat hooi.
Denk dat hij het veel leuker vind dat jij zelf even komt kijken![]()
Kiwiwitje, geen idee,maar ik ben zelf wat huiverig met grasbrok voeren.
QueenMB schreef:Beste cobelens, ik denk dat wat je konijn doet een hele simpele reden heeft die wij mensen helaas vaak vergeten. Hoe groot is de kooi waar je konijn in zit? Konijnen eten net als paarden niet op plekken waar ze poepen. De gemiddelde kooi van de dierenwinkel (1.5 bij 0.5) is klein. Meestal poept een konijn naast waar hij daarvoor gepoept heeft, zo word de poepplek steeds groter. Het kan dus zijn dat je konijn de plek waar het hooi ligt als vies/ wc heeft bestempelt.
De reden waarom je konijn hooi uit de ruif trekt is denk ik verveling. Een konijn is graag bezig en richt de omgeving om zich heen in hoe hij/zij dit wil. Zij/hij denkt niet van "laat ik dit sprietje eens hier uittrekken en dan hier neerleggen want dat staat zo mooi". Het is meer van: "dit zit niet op de goede plaats ik trek het eruit"
Een simpele oplossing is om een ren bij de dierenwinkel te kopen om on de kooi te plaatsen.De meeste konijnen zijn van zichzelf zinderlijk en zullen dus niet op je vloer poepen/ plassen. Hier hebben ze het hoekje voor dat ze als wc/vies bestempeld hebben. Zorg ervoor dat je konijn als hij/zij dat wil uit de kooi kan komen om een stukje in de ren te lopen. Daar kun je dan een hoopje hooi neerleggen. Daar zal hij/zij waarschijnlijk wel mee gaan rommelen, maar het konijn zal het als schoon en eetbaar blijven beschouwen.
Vermaak tip: tak van een appel of perenboom geven. Konijnen vinden het heerlijk om hier om de tijd even op te knabbelen. En zo blijven de tanden mooi kort.
jorika1986 schreef:En als je de ruif nu eens voorziet van kleinere mazen waardoor hij niet binnen 10 minuten de ruif leeg kan trekken?
Dat hij echt flink moet buffelen om het voor elkaar te krijgen, misschien gaat hij in plaats van te plukken echt alleen eten omdat alles eruit pulken een rot klus is geworden.
Inoterry schreef:Misschien vind hij het hooi niet zo lekker. Mijn 3 konijnen krijgen onbeperkt weidehooi. Maar hoe ik of waar ik het ook aanbied, ongeveer 1/3 daarvan word onherroepelijk als toilet gebruikt. Nu pak ik dus ook steeds het bovenste laagje daarvan om de echte toilethoek weer van droog spul te voorzien. Alleen als het kouder word is het hooi niet aan te slepen, dan krijgen ze 2 keer per dag een enorme hand waar je bijna niks meer van terugvind. Als ik daarintegen een flinke hand kruidenhooi geef vind je daar een paar uur later geen spriet meer van terug. De dames en heer zitten in een ren van 2 bij 4, dus ze hebben ruimte zat om naast het aangeboden hooi hun behoefte te doen
.
En 2 maanden met 1 pakje van de supermarkt. Ik koop om de 2 maanden een pak paardenhooi van 13 kilo en dan heb ik het niet eens over de zakjes kruidenhooi van 500 gram die ik in anderhalve week opvoer. Daarnaast krijgen ze ook nog groenvoer zoals witlof andijvie, wortels, broccoli, komkommer, enz en brokjes. Ik geloof dat ik een stelletje vreetzakjes heb