Rabies ja of nee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:16

Hannanas schreef:
Rabies hoeft niet geboosterd.
Gewoon eenmalig een injectie voor 3 jaar bescherming is het tegenwoordig.

De andere vaccinaties behoeven ook geen booster.

Klopt niet, dat kan maar hoeft niet...
Er is een rabiës vaccin wat voor 3 jaar geldig is, maar ook een wat maar een jaar geldig is.
Bij pups moeten ze bijv. 13 weken zijn om die voor 3 jaar te kunnen geven, zo legde mijn DA dat uit.

Wij hebben de rabiës enting dus een week later laten zetten, zodat er niet na een jaar meteen herhaald moest worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:47

Sassy schreef:
Hannanas schreef:
Rabies hoeft niet geboosterd.
Gewoon eenmalig een injectie voor 3 jaar bescherming is het tegenwoordig.

De andere vaccinaties behoeven ook geen booster.

Klopt niet, dat kan maar hoeft niet...
Er is een rabiës vaccin wat voor 3 jaar geldig is, maar ook een wat maar een jaar geldig is.
Bij pups moeten ze bijv. 13 weken zijn om die voor 3 jaar te kunnen geven, zo legde mijn DA dat uit.

Wij hebben de rabiës enting dus een week later laten zetten, zodat er niet na een jaar meteen herhaald moest worden.

Klopt!
Zeer jonge pups daar werken de vaccinaties niet goed.
Vandaar dat de eerdere injecties ook herhaald moeten worden, 3-6-9 weken, de immuniteit (en meegekregen van mams) maakt de antistoffen niet aan.

Ik had er even niet bij stilgestaan dat er mensen in Nederland zijn die hun pup meteen met 12 weken rabies willen inenten? (Of er staat mij iets van bij dat jij niet in nl woont)

Dorus

Re: Rabies ja of nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd dacht dat een pup vanaf 12 weken voor rabies geënt kon worden. Tegelijk met de 3e enting.
Aangezien wij regelmatig de grens over gaan met de hond hebben wij deze dan ook tegelijk met de 3e enting voort rabies laten enten. Overigens was ze toen 13 weken aangezien ze de eerste enting ook al een week later hebben gehad.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:42

KimD

Re: Rabies ja of nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:32

Ik was even de boekjes aan 't checken voor mijn agenda, en omdat Abbay in het begin verkeerd is ingeënt en ingevoerd zie je goed de entingen.

In 2014 moest de L4 nog worden geboosterd, in 2015 niet meer.

Afbeelding

Rabiës voor één jaar gezet toen was nèt 8 weken, maar omdat ze illegaal in België is ingevoerd en de Tsjechische fokster vooral van brood houd is dat zo gegaan, ik gok via de achterdeur.

Afbeelding