Kennelhoest bij pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:24

Cayenne schreef:
Gaat het om een broodfokker?
Dit klinkt namelijk een beetje als het overbekende verhaal.

Sterkte met de pup!

Het vermoeden is er, al heb ik haar niet bewust bij een broodfokker gekocht. De pups zaten bij iemand thuis, hij had 3 border collie pups en een teef dus ik ging er vanuit dat het goed was. Later bij de dierenarts kreeg ik te horen dat het boekje wat ik bij haar kreeg typisch was wat je bij broodfokkers kreeg. 100% zeker weten doe ik het niet, of ze inderdaad van een broodfokker komt.. Ik heb haar niet in een kennel met meerdere rassen gehaald.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:40

Ocharmkes, arm arm pupje! En wat sneu voor jou zeg. Je zou onbezorgd moeten kunnen genieten ipv al meteen zoveel zorgen -O-
Heel veel beterschap hoor :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:55

Zeeuwsemeid schreef:
Cayenne schreef:

Sterkte met de pup!

Het vermoeden is er, al heb ik haar niet bewust bij een broodfokker gekocht. De pups zaten bij iemand thuis, hij had 3 border collie pups en een teef dus ik ging er vanuit dat het goed was. Later bij de dierenarts kreeg ik te horen dat het boekje wat ik bij haar kreeg typisch was wat je bij broodfokkers kreeg. 100% zeker weten doe ik het niet, of ze inderdaad van een broodfokker komt.. Ik heb haar niet in een kennel met meerdere rassen gehaald.

Tegenwoordig zijn broodfokkers ontzettend gehaaid. Ze zorgen ervoor dat het een huiselijke omgeving lijkt of brengen de honden tijdelijk ergens onder bij iemand thuis en verkopen via die persoon de honden door. In ieder geval alles goed ontsmetten. Ik weet niet of het klopt, maar dacht dat giarda een half jaar lang in huis kan blijven hangen?

tiwi1969

Re: Kennelhoest bij pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:05

Gelukkig ben je naar de DA gegaan, ze krijgt nu alle hulp die mogelijk is.

Broodfokkers doen zich inderdaad stewards vaker voor als hobby fokker en halen de pups met moeder, of gewoon een volwassen hond due voor moeder door moet gaan, even in huis als er geïnteresseerden komen. De overige pups liggen elders in een schuur.

Hopelijk komt Marloes er boven op! Ze is echt schattig zag ik in het BC topic

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:15

Ik weet niet helemaal zeker of je dit alleen bij een broodfokker oploopt. Toen wij onze vorige hond uitzochten, bij een topfokker via de fokvereniging kregen wij een heel zieke hond mee. En ja hoor ook onze hond was de enigste met kennelhoest, oormijt en diaree..... ja ja.
En de fokker was na uitlevering van de pups met vakantie gegaan. Na haar vakantie belde ze terug en wilde de kosten wel betalen wanneer we de pup terugbrachten.
Heel veel sterkte met je zieke pup, hopelijk knapt ze snel weer op.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:28

Giardia kan ook wel bij betere kennels voorkomen het is een zeer lastig te bestrijden parasiet.Maar de reactie van je fokker is wel die van een typische broodfokker.Heb je een stamboom bij het hondje en zit er een nl paspoort bij? Ik heb het donkerbruin vermoeden dat je in een sneaky broodfokverhaal gestonken bent.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 09:29

Zojuist werd ik gebeld door mijn eigen dierenarts, ze hadden het rapport gelezen van de weekendarts en ze willen haar graag zien. Nu wilde ik sowieso al gaan, maar ik ben blij dat ze me zelf hebben gebeld.. Ben benieuwd wat ze gaan doen, dit is dag 3 dat Marloes niet wil eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:31

Fijn dat je eigen dierenarts het zo oppakt. Hopelijk helpen ze haar er weer vlot bovenop

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:10

Marloes is opgenomen. Ze doen sowieso een parvo test al denkt hij niet dat ze dat heeft. Ze krijgt iets tegen het braken, en een infuus. Zodra de uitslag van de test er is, gaan we kijken hoe nu te handelen.. Haar volpompen met antibiotica zag hij niet zitten, dus dan moeten we gaan kijken of we eerst de kennelhoest gaan aanpakken of eerst de giardia.

Ik voel me erg verslagen nu, mijn prinsesje is bij de dokter.. Ik ben nu haar kleedjes en speeltjes aan het uitwassen op 60 graden, zo de vloer maar dweilen met dettol en dan hoop ik dat de boel een beetje schoon word.. De kat moet er trouwens ook aan geloven, die heeft ook een kuur gekregen tegen de giardia, puur preventief.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:15

Cayenne schreef:

Sterkte met de pup!

Dat dacht ik dus ook.

Vind 't overigens een klacht waard dat de dierenarts niet de moeite nam om te kijken en dan blijkt het 40,8 koorts te hebben.

Als iemand telefonisch contact opneemt, zeker met een pup hoor je dat serieus te nemen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:42

Wat een naar bericht zeeuwsemeid.Hopenlijk komt je pup er snel weer door.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:13

Oh, bah wat naar!

Inderdaad vind ik de weekend arts laks, deze pup had zaterdag al gezien moeten zijn.
Zo'n jonge pup die braakt, slecht eet en met diarree is altijd spoed.

Voor nu draaien de duimen voor knappe Marloes.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 18:01

Ik heb haar weer op mogen halen, ze moet wel morgenochtend terug. Maar voor nu deed ze het prima, ze heeft een infuus gehad, iets tegen de misselijkheid, antibiotica en pijnstillers. Ze heeft bij de dierenarts ook wat brokjes gegeten.

Ze stinkt alleen echt enorm en ik heb geen shampoo voor honden/baby's in huis.. zou ik haar ook wat Frisser krijgen door haar gewoon alleen met water even te wassen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:04

Ik zou nu niet teveel gaan wassen, misschien dat je met zwitsal doekjes de diarree wat uit de vacht krijgt?

Verder eerst lekker laten herstellen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:19

Een hond wassen met enkel water gaat enorm naar natte (logisch) hond stinken. Zou het zo laten gaat vanzelf wel weg

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 18:20

Heb dr kont met een washandje met lauw water schoon gemaakt, ze stinkt nu in ieder geval niet meer naar diarree..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:22

Een hond die nu zo ziek is niet gaan wassen.

Hooguit rond de kont echt vieze plekken met een natte lauwwarme washand of zoiets.

Eerst maar even opknappen, onprettige lucht, hoe naar ook, even voor lief nemen.

Fijn dat ze vanavond thuis mag zijn. Maar ze is blijkbaar nig niet uit de gevaren zone, als ze morgen terug moet.

Beterschap voor haar.

Edit, bijna tegelijk blijkbaar!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:40

Ik zou wel de fokker vragen voor een tegemoetkoming van je gemaakte dierenarts kosten.
Ik kan me niet anders voorstellen als dat ze ziek bij je terecht is gekomen.

Ik hoop dat ze erbovenop komt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:11

Jeetje wat een wending ineens. Maar inderdaad een pup moet gewoon snel naar een DA bij dit soort symptomen. Goed dat je een andere DA hebt gebeld.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:16

Marloesje is vandaag weer opgenomen, ze wilde weer niet eten en niet drinken. De diarree was vannacht wel heel erg.. Alles zat onder. De bench, de vloer om de bench, de muur :r

Ik ben zelf ook een beetje de puf kwijt, mijn kat moet 2x p.d. medicijnen, Marloes moet 2x per dag 3 verschillende medicijnen.. Een pup kost veel, vooral tijd.. Maar nu ze ziek is kost het gewoon veel meer pfff

Overigens, geld maakt me niet uit. Alles voor mijn ''kindje'', maar qua energie trek ik het niet meer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:33

Kun je haar niet beter naar een kliniek brengen waar snachts ook wel mensen zijn? Bijv naar Lienden.

Zou toch wat zijn als je haar vanavond weer moet ophalen voor de nacht, lijkt mij dat je pup daar veeeeeeelte ziek voor is.

Heel veel beterschap met marloesje. Wanneer komen de testuitslagen en de parvo uitslag?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:36

Ze woont in zeeland dan zijn er wel klinieken dichterbij.

Maar pep je zelf op voor Marloes,het kost idd tijd,geld en energie.maar als ze beter is krijg je er zoveel voor terug.Ik zou toch nog eens contact met de fokker opnemen al is het voor een deelname in de kosten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:51

Sowieso de fokker contacteren, het liefst zwart op wit en aangetekend. Heb je iets in je contract staan over ziekte in de eerste zes maanden?

Ik zou inderdaad ook een kliniek benaderen voor fulltime opname.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 19:11

Nou mijn meisje is thuis en mag nu gewoon thuis blijven, ze is zichzelf weer behalve dan de diarree en het hoestje. We blijven onder controle d.m.v. telefonisch contact en over een week willen ze haar sowieso weer zien. Mede omdat we haar inenting dan hadden gepland, en de dierenarts haar eerst ter plekke wil beoordelen voor dat we haar een spuit geven. ze krijgt nu 3x per dag medicijnen, en de kat 2x per dag. En zelf ben ik ook nog eens ziek geworden, dus we zijn een lekker zooitje samen hier thuis.

Marloes zal, als het goed is, volledig herstellen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:37

Dat klinkt positief!

Hopelijk heb je jezelf even kunnen opladen terwijl er bij de DA voor haar gezorgd werd. Dan kan je er nu weer even beter tegen.
Waarschijnlijk gaat het na dit goede nieuws sowieso wat makkelijker, de vreselijke zorgen zijn nu wel weg. Nu de dunne k@k nog.