Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTopShop schreef:Leuk overzichtIk voer bijvoorbeeld 2% behoefte.
Mijn reu krijgt bijvoorbeeld 450 gr vleesbot (50%), 180 gr spiervlees (20%), 180 gr orgaanvlees (20%) en 94 gr groente (10%)
Mijn beide teven krijgen weer andere samenstellingen.
Moos99 schreef:Mag ik vragen waar jullie kennis vandaan komt van wat goede samenstellingen zijn qua percentages etc.? Ik wil echt wel het beste voor mijn hond, maar zover gaat mijn kennis echt niet, en de vraag is of ik zover ook wel wil gaan.
Meikje schreef:Moos99 schreef:Mag ik vragen waar jullie kennis vandaan komt van wat goede samenstellingen zijn qua percentages etc.? Ik wil echt wel het beste voor mijn hond, maar zover gaat mijn kennis echt niet, en de vraag is of ik zover ook wel wil gaan.
Hier staat de basisinformatie over het voeren van kvv: http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv. Als je je echt beter wilt verdiepen, is dit een interessant artikel: http://www.voerwijzer.com/wat-een-goede-kvv
Woogy schreef:Ik had de high energy nodig en kostte me toch echt 70 euro per zak...per drie weken...
Moos99 schreef:Mag ik vragen waar jullie kennis vandaan komt van wat goede samenstellingen zijn qua percentages etc.? Ik wil echt wel het beste voor mijn hond, maar zover gaat mijn kennis echt niet, en de vraag is of ik zover ook wel wil gaan.
Wilawander schreef:Niet goed gebruiken is niet compleet voeren en treden tekorten op en ook het niet hygiënisch gebruiken ervan. Daarnaast zit vlees vaak vol bacteriën waar niet elke hond tegen kan. En soms ook teveel waardoor een hond ziek word. En wat ik persoonlijk erg van schrik is de enorme hoeveelheden antibiotica die in het verse vlees te vinden zijn. Iemand heeft een tijd terug wat laten onderzoeken en ben van de uitslag enorm geschrokken. Naast vele bacteriën, zeker 12 antibiotica stammen.
Flux schreef:Wilawander schreef:Niet goed gebruiken is niet compleet voeren en treden tekorten op en ook het niet hygiënisch gebruiken ervan. Daarnaast zit vlees vaak vol bacteriën waar niet elke hond tegen kan. En soms ook teveel waardoor een hond ziek word. En wat ik persoonlijk erg van schrik is de enorme hoeveelheden antibiotica die in het verse vlees te vinden zijn. Iemand heeft een tijd terug wat laten onderzoeken en ben van de uitslag enorm geschrokken. Naast vele bacteriën, zeker 12 antibiotica stammen.
Daar schrik ik eigenlijk ook wel van wilawander... mijn kat staat half op kvv ivm braken van alleen brok. Is hier ook onderzoeksliteratuur van? En dan vraag ik me ook af of dit alleen geldt voor de rund/kip versie. Wild smaken zullen dit minder hebben denk ik? Wel interessant.
blokje schreef:Inmiddels zijn we er achter dat mijn zoontje allergisch is voor honden die brokken eten. Heel typisch van onze hond heeft hij nooit last en als een hond die brokken krijgt hem likt zwelt hij helemaal op. KKrijgt dikke lippen en gal bulten. Onze hond blijft dus sowieso vertrouwd op vers.
Ons zoontje is voor meer dingen allergisch