Leonbergers de beren onder de honden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:56

Wammes is idd heel licht, maar Simmer was nog lichter!

Wat een prachtige honden zijn het ook!

Little_Gift

Re: Leonbergers de beren onder de honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:55

Simmer lijkt mij toch geen echte volle Leonberger?!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:23

Simmer is zomer in t Fries, leuk! Ze lijkt op Sventa die was ook wat fijner gebouwd en zo blond. Ik denk wel dat t n volle Leo is, tenslotte is ze maar n jaar geworden, dus die foto is vast genomen dat ze niet zo oud is.
Aslan is n grote, wat n prachtige foto! Kan hij de dames wat aan? Wat zijn ze verschillend die 4 Leo's!
Oh en die pups, je zou er zo weer 1 nemen, helaas geen ruimte en geen tijd. Bij mijn moeder thuis hadden we Leonbergers maar nadat Bailey is overleden wilde ze niet weer een hond. Het kost enorm veel tijd en het zijn wel honden om wat mee te doen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:27

Aslan is zeker niet de baas, maar wel de beschermheer als er wat is ;) hij trekt zich aan de oudste, die een beetje zijn surrogaat moeder is. Voor de rest doet hij niet zo aan rangorde haha. Ik merk dat teven daar veel feller in zijn.

Hij is 82,5 cm van grond tot schouder en weegt 70 kg. <3 Was gisteren naar het bos met hem geweest en daar een leuk topic van gemaakt: [BB-ITP] Leeuw in het bos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:29

Jeetje 70 kg :oo
Hoe oud is Aslan? of heb ik dat gemist..

Onze Bram is een jaar, zo rond de 55-60 kg (55 bij de laatste keer wegen) en ong. 78 cm.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:43

Hier een ex-baasje van een leonberger, geweldige hond, de mijne heette Absan, hij was een heel lieve, zachte gehoorzame hond. Kan er niets slechts van zeggen. Omdat ik met twee kleine kinderen zat heb ik na het overlijden van Absan voor een Grote Munsterlander gekozen, een heel ander ras, maar ik wilde graag een actievere hond, Absan ging mee hardlopen, maar eens ik een beter conditie kreeg bleef hij achter en was een beetje en blok aan mijn been.

Absan was niet zo'n grote eter, hij woog maar net 40 kg en dat voor een reu van 70 + cm.
Hoe oud zijn jullie honden geworden, Absan is net geen 9 geworden, zelf heb ik veel verdriet gehad toen hij het leven liet.

Alvast heel veel plezier met veel geluk.
Heel misschien komt er ooit een Cão da Serra da Estrela bij ons, een beetje het portugees neefje van de Leonberger.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:46

veel internetbronnen en fokkers prijzen het juist aan als een actieve hond die redelijkw at beweging nodig heft en waarmee je kunt "sporten" ik begrijp dat dit dus niet zo is?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:04

Verschilt misschien per individu? Bailey was heel actief en nooit moe, Yari was veel luier, hij had prima gezondheid maar deed nooit meer dan nodig. Sventa was ook heel fanatiek. Onze honden zijn ook niet zo oud geworden, op 1 na. Onze oudste is 12 jaar geworden. Heel oud voor zo'n grote rashond. Sventa werd maar 8 jaar.
Het is eigenlijk veel te kort want je hecht je zo aan een hond. Ik heb Bailey heel lang heel erg gemist, hij ging dood toen hij nog maar 9 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:30

Die van ons is ook heel erg actief, heeft echt onuitputtelijke energie. Sinds kort gaat hij (op een rustig tempo) mee hardlopen, vindt hij ook erg leuk. Hij is ook niet een hele grote eter, hij krijgt 1 kg kivo compleet en onbeperkt brokjes voor grote rassen. Hij houdt niet echt van ontbijten, eet het liefst pas om 1 uur zijn eerste portie :')

Manadeluca, wat leuk! Wij hebben ook naar Estrela's gekeken, maar het was toch een hond die naar ons idee niet helemaal bij ons ging passen, daarom zijn wij toen voor een leonberger gegaan.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:33

Afbeelding
Geen goeie kwaliteit foto maar dit is Bailey. Ik heb altijd n pasfoto bij me van hem

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:42

Wat een leuke leonbergers komen hier voorbij! Wij/mijn ouders zijn de trotse bezitters van een Leonberger teef, Noa. Op de boerderij van mijn ouders heeft ze alle ruimte, ze kan alleen echt niet zonder toezicht loslopen want ze smeert hem en blijft dan uren weg.

Ze is nu 5 jaar, maar nog steeds behoorlijk hyper. Met mijn chihuahua gaat ze over het algemeen heel leuk om, soms wel wat te lomp.

Zal vanmiddag eens kijken of ik wat foto's geupload krijg.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:00

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:35

Ze zijn vrijwel lekker actief. Tijdens het spelen kunnen ze wel echt Leo zijn (lomp en onbenullig) gek op water en kunnen lekker door het bos scharrelen. Maar hangt ook van de papa en mama en je eigen enthousiasme af. Maar zeker geen luie honden.