Hoe kat uit bed houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Re: Hoe kat uit bed houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:07

Een hoeslaken kopen 1 maat groter en dat over je hele bed + kussens trekken als je weg bent. soort bescherm hoes.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:14

Dat doe ik ook Friesam, maar dan voor een ander naar probleem (poepen op bed). Als ik die hoes er maar omheen gooi (mooie waterdichte versie van Ikea), geen vuiltje aan de lucht (en ook niet op het bed ;-))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:25

friesam schreef:
Een hoeslaken kopen 1 maat groter en dat over je hele bed + kussens trekken als je weg bent. soort bescherm hoes.

Ik denk dat dit echt de beste oplossing tot nu toe is.
Wij hebben dit voor de bank gekocht aangezien ze het nogal leuk vinden om tikkertje te spelen over de banken als wij er niet zijn en dat gaat er niet voorzichtig aan toe :+

Dus hoeslakens gekocht en die er over. Kunnen ze nog steeds op de bank slapen en er op ravotten, maar heb ik geen halen meer in de bank.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:25

Je zou ook als je een bank hebt oid daar een iets dikker (of fleece) dekentje op kunnen leggen. Veel katten vinden het fijn om onder een deken te liggen dus ik gok dat de jouwe daarom graag onder je dekbed gaat liggen, mijne doet dat ook bijvoorbeeld. Misschien wekt dat de interesse van jouw kat en gaat hij dan op je bank onder de deken en niet in bed. Icm de sprei moet dat vast lukken ;-)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:40

Keet schreef:
KimD schreef:
Paar dagen aluminiumfolie bij de ingang van je dekbed leggen. Daar hebben ze een hekel aan.

Ik breng hier alle manieren bij met aluminiumfolie. :') Ik mag dan wel hun butler zijn en kat is koning, maar dan mogen ze zich ook wel zo gedragen.

Mijn katten vinden alu folie leuk -O- balonnen ook -O- waterpistool of plantenspuit ook -O-

Hahahaha! Ben jij even de pineut. :Y) Waterpistool & Plantenspuit vinden hun ook leuk, maar balonnen, dat is de duivel, ze weten het zeker.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:44

Mijne schud alleen z'n hoofd, en kijkt vernietigend, maar verder...negeert ie het compleet :P

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:48

Haha van die noorse boskat. Doet me denken aan twee katten waar ik ooit op ging passen (bij de eigenaren in huis sliep ik toen). Mijn eigen kat is een binnenkat, maar die oppaskatten kwamen allebei buiten en vonden het heel fijn om op bed te liggen. Nou ja, prima vind het wel gezellig.

Op een gegeven moment lig ik dus lekker in bed en wil gaan slapen, hoor ik een van de katten op bed springen en maar springen: spring spring Spring! Ik het licht aan en kijken wat ie toch aan t doen was. Had ie heel lief een dooie muis meegenomen :o dus ja toen mochten ze niet meer in bed haha.

Mijn eigen kat gaat ook het liefst ergens onder liggen, een extra deken/sprei helpt bij de van mij wel, die doet dan geen moeite om dan ook onder het dekbed te gaan liggen maar gaat dan alleen onder de sprei liggen.