Ik heb er een van nu 16 weken....merk dat hij wat terughoudend is tegen vreemden.Dat komt omdat hij amper mensen ziet.
Het is hier een andere situatie,mijn honden komen het terrein niet af.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stoof schreef:Ik verbaas me erover dat de fokker je niet heeft ingelicht, al helemaal als het om een BC gaat. Maar dat is een andere discussie.
Als de pup bang is, niet gerust stellen. Dat bevestigt(beloont) haar gemoedstoestand (het bang zijn). Zo bevestig je dat hij bang hoort te zijn. Probeer dat gedrag te negeren.
letten. Er zijn altijd mensen die wat proberen...
en anders bij de DA hebben ze er ook iets voor. Zeeuwsemeid schreef:langs een stilstaande auto vind ze dan weer niks, waarschijnlijk omdat ze dus de auto als iets negatiefs ziet..
Ik vind het zindelijk maken moeilijk, ik heb net een rondje gelopen. Ze heeft geplast en gepoept, dan ben ik 3sec. binnen en plast ze weer in de keuken.. terwijl ik net buiten ben geweest. Dus dan een diepe zucht en ruim ik het op.
Ze zoekt mij wel al op bij angst, ze kijkt me aan als ze iets spannend vind of gaat tussen mijn benen zitten. Dus ik denk dat dat goed is?
Meestal kunnen ze het rond een half jaar prima een paar uur ophouden en nemen ongelukjes steeds meer af. tess_84 schreef:Stoof schreef:Ik verbaas me erover dat de fokker je niet heeft ingelicht, al helemaal als het om een BC gaat. Maar dat is een andere discussie.
Als de pup bang is, niet gerust stellen. Dat bevestigt(beloont) haar gemoedstoestand (het bang zijn). Zo bevestig je dat hij bang hoort te zijn. Probeer dat gedrag te negeren.
Dat is toch echt achterhaald hoor...
http://dierenkliniekzamenhofdreef.nl/di ... d-troosten
tess_84 schreef:Stoof, ik begrijp dat "snel herstellen" zo: er komt plots, onverwacht iets eng achter een hoek uit en je hond schrikt daarvan. Ziet dan echter dat het niet echt iets om schrik van te hebben en herstelt zich dus snel. Dan hoef je je hond ook niet gerust te stellen. Maar als je hond continu angst vertoont, kan hij echt wel steun gebruiken... Uiteraard stel jij je als baas zelfzeker op, maar een vriendelijk woord kan toch helemaal geen kwaad. Of zoals DianXX zegt: lichaamscontact kan ook als geruststelling of troost ervaren worden. Een angstig kind laat je toch ook niet aan z'n lot over?