Rare/leuke gewoontes van jouw (huis)dier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:18

Athelas schreef:
Ik "laat" mijn kat uit. :))
Ze is nogal een stalker, dus als ik eieren ga kopen (er is iemand in de straat die eieren verkoopt :P Ik neem haar niet mee de supermarkt in hoor :+ ) dan loopt ze me achterna. Ben ik bij de eieren gaat ze zitten/rollen op de stenen en wacht ze tot ik klaar ben. Ben ik klaar loopt ze gewoon weer mee terug. :D
Gelukkig is het helemaal niet druk in de straat (rijden zelfde auto's, alleen de bewoners wat er hooguit 10 zijn). Dus ik vind het niet heel erg dat ze het doet. :)
Verder vind ze het lekker om op alles te zitten. Laatst zat ze op een aardappel en wou ze er niet af. :')

Dit doen mijn katten ook! Ze willen (als het niet te druk is in het winkelcentrumpje waar we wonen) altijd mee naar beneden en ze lopen dan gerust mee. Ze willen niet mee naar binnen, maar gaan dan miauwend voor de deur staan :Y)
Mijn ene kat wilt ook altijd buitenspelen, dan gaat hij voor het luikje staan miauwen en dan wilt hij verstoppertje spelen. Gaat hij onder een auto zitten en miauwen tot we hem vinden, en als we hem dan zien door te bukken dan rent hij naar het volgende verstopplekje. Zo lief <3

Dezelfde kat wilt altijd knuffelen in de badkamer, bij voorkeur als ik me nog niet heb afgedroogd en als de condens nog in de badkamer hangt. Dan wilt hij heel graag op schoot komen liggen en dan gaat hij helemaal stuk, rollen over mijn schoot en keihard spinnen.

Mijn andere kat heeft altijd zijn bekje openstaan als we met hem spelen. Ziet er zo achterlijk uit :')

Incroyable

Re: Rare/leuke gewoontes van jouw (huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:28

Mijn hond gaat s'ochtends als hij wakker word eerst rollen op het vloerkleed. Dat is echt een vast ritueel :')

En als mijn broertje saxofoon speelt gaat hij meezingen :D

Als hij honger of dorst heeft gaat hij met zijn bakjes smijten :')

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:30

Mijn hondje vind het heerlijk om 's avonds een half uur verliefd naar je te staren om vervolgens snurkend en dromend in slaap te vallen <3.

Als ik 'huil' als een wolf doet hij gezellig mee :').

Voordat hij gaat eten moét 'ie altijd een kunstje doen (zit, hoog, jambette etc.) anders eet hij zijn eten gewoon écht niet :')

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:33

Wij hebben een pony die in elke wei een gat graaft. Hij heeft het wel eens voor elkaar gekregen om ruim een halve meter diep te graven...

Onze andere pony rolt altijd maar op 1 kant. Dan staat ze op en rolt ze op de andere kant.
Verder likt ze altijd met de onderkant van haar tong aan het zoutblok.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:35

Eclair heeft niet echt rare gewoontes, of ik ben er al aangewend :P

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:39

Oh dit vind ik zo'n leuk topic!
Behalve dat mijn ene hond ontzettend aanhankelijk is, is hij ook gek op ijsklontjes. Zodra hij iemand ijs hoort pakken komt hij al aangerend.
Soms "begraaft" hij zijn plasjes met steentjes door ze er met zijn neus op te schuiven, leuk gezicht!
Hij "vist" in zijn waterbakje met zijn pootjes.
Tijdens het slapen komt altijd langzaam zijn tongetje naar buiten.
Als ik sta te koken en ik ben iets aan het snijden, komt hij achter me staan en gaat hij "dansen" (op twee pootjes springen achter me, 't zelfde doet hij als hij eten krijgt)
Ook doet hij als ie heel vrolijk is een soort handstand op de bank onder het genot van een soort geblaf wat klinkt alsof hij met z'n mond vol blaft. :') Ik moét het een keer goed op film krijgen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:43

Mijn hond gaat altijd net in dat ene straaltje zon liggen of gaat op drempels liggen en de kat is gewoon contactgestoord, ben je dr even ontspannen aan het aaien rent ze uit het niets spinnend weg... :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:46

Mijn gerbil staat elke ochtend klaar op het plateautje in zijn kooi, echt precies op dezelfde tijden, omdat hij zijn ontbijt wilt (stukje cracker of iets). Als ik eens uitslaap en dan naar beneden ga heeft hij alles in zijn hok omver gegooid, staat ie lawaai te maken en rent hij hysterisch rond. Verwend? Nee... :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:47

Mijn hond doet altijd 'planking' als ze bij me op schoot komt liggen. :')
Dan gooit ze zich op dr rug en maakt zich helemaal strak en recht tot in d'r teentjes en dan moet ik d'r borst/buik kroelen :D hahaha
Geen gezicht als ze dat doet _O-

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:55

Mijn katten zijn ook echte weirdo's.

De ene is gek op ananas, olijven en koffie, maar lust absoluut geen ander kattenvoer dan Felix seniorenbrok (al sinds ze 2 is) :? Ze gaat normaal naar buiten door een kattenluik, maar als ze naar binnen wil, tilt ze eerst de tochtstrip op, dan het flapje, en dan kruipt ze er onder door. 8)7 Ow, en ze is gek op pas gewassen haren (nog niet afgedroogd) aflikken...

De ander kan apporteren, maar doet dit het liefst met een tampon... Zodra je haar aait en ze gaat liggen, hangt ze met vier poten en dr tanden in je hand. Zeg je dan 'zachtjes', gaat ze likken en lief doen.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 16:56

Mijn kat heeft ook nog een paar andere gewoontes:
- Maandverband en tampons uit de prullenbak halen en daar vervolgens het hele huis mee versieren. Het is echt heel ranzig :o
- Wie in de ochtend als eerst wakker is krijgt geen tijd om rustig wakker te worden. Als Bassie de wekker hoort gaat ie meteen voor de deur zitten en miauwen. Als je dan de deur open doet gaat hij op je schoot zitten en knort heel hard.
- Hij komt graag bij je op bezoek om vervolgens al je katten voer op te eten. We krijgen dus regelmatig buren met een foto langs om te vragen of dat onze kat is . Dan stoppen ze met voeren, maar hij doet alsof hij heel erg honger heeft dus iedereen denk dat het een zwerver is (hij krijgt gewoon genoeg eten en ziet er niet slecht uit ofzo).
- als hij wat doet wat niet mag en je zegt boos zijn naam gaat hij opeens heel braaf liggen en kijkt alsof hij niks heeft gedaan

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:00

Z'n lievelingchillmodus...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:04

Het feit dat Noa eindelijk een speeltje heeft gevonden dat ze helemaal geweldig vindt. Maar dat is dus de onderbroek die ik naast de wasmand heb gegooid en nu heb ik dus een onderbroek door mijn huis zwerven waar ze helemaal gelukkig mee is. Ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te nemen, ze speelt echt nooit namelijk.

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:09

Mijn kat likt werkelijkwaar ALLES af van tapijten tot hoofden. Het is begonnen na zijn inentingen en we weten nog steeds niet waarom hij het doet..

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:24

Mijn hond doet als ze iets niet lekker vind haar eten "verstoppen."
Gaat s avonds als iedereen naar bed is altijd in gang op het matje liggen in plaats van haar zachte warme kleed :')
Ook tijdens het lucht alarm joelt ze mee als een.wolf
Als je thuis komt blijft ze altijd eerst op haar plaats kwispelen met haar poot omhoog tot je zegt dat ze mag komen
Kan koekjes zachtjes aanpakken als je zachtjes zegt

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:27

@Emmaa_
Haha, wat grappig dat jouw katten dat ook doen. _O-
Mee naar een winkel gaat ze nooit. Is een beetje ver...dichtbijzijnde supermarkt is 6kilometer. :')

Bekjo open heeft mijn kat niet. Maar tong uit haar mond wel. Soms zit ze wel een uur met haar tong uit haar mond. Dat ziet er zo debiel uit. :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:38

Onze kat wil altijd als we patat opgehaald hebben een verkreukeld servetje. Hij zit dan net zo lang te wachten tot we klaar zijn met eten.
Als we iets anders eten doet hij dit nooit :+

Onze jongste poes mieuwt als ze ons "kwijt" is. Dan zit ze in de gang en ik in de woonkamer en dan roept ze heel zielig en hard, en als ik haar dan roep komt ze knor/mieuwend de woonkamer in rennen. :Y)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:58

Afbeelding

Mijn hond is een hoarder :+ het is nu redelijk opgeruimd, meestal liggen er nog wat sokken of stukjes brood bij die hij jat uit de zak voor de paarden haha.
Daarnaast is hij opgegroeid met katten; hij geeft nu dus ook kopjes en kruipt graag bij je op schoot :p

Afbeelding

Voor de rest is hij heel lief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:59

Oh! Nog iets wat mijn kat doet. Hij verzamelt postelastieken van buiten en neemt ze mee naar binnen :') Hij komt dan binnen, gooit hem op de grond, gaat heel erg hard miauwen tot we hem aandacht geven en dan komt hij het elastiek brengen.

Paar weken geleden maakte hij het nog bonter, toen kwam hij aanzetten met een slinger van drie meter aan elkaar geknoopte postelastieken := Hoe hij dat ooit mee heeft gekregen weten we niet maar het is zo schattig <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:35

Ik heb trouwens ooit het verhaal gehoord van een vogel die zich zo alleen voelde, veren ging uittrekken en dat altijd aan zijn baasjes gaf als ''cado'' :(

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:38

Mijn jack russel loopt langs een frisdrankfles en tikt hem met zijn poot heel doelbewust om. Als je hem dan weer recht zet dan doet hij het zo weer. Als hij eenmaal ligt dan is het goed en is de interesse eraf ;)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:48

Onze hond kwam er altijd meteen aan als je stokbrood aan het snijden was. Daar was hij dol op.
Elke avond wilde hij mee naar mijn kamer om een hussel-spelletje te doen.
En hij ging buiten altijd rollen. Het was zeldzaam als hij een uitlaatronde niet ging rollen.

Elke avond zeef ik het zand van mijn gerbils. Als ik de zandpot dan terugzet gaan ze gelijk erin rollen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:52

Als ze vind dat ik te lang naar haar zin op mijn telefoon/tablet kijk vind ze dat ze met haar kop voor mijn ogen moet gaan en dat net zolang totdat ik mijn telefoon/tablet weg doe.

En van alles verstoppen in huis.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:56

Ik heb ook rare beestjes.
Mijn hond sisco
- kan voor de meest weirde dingen bang zijn zoals een frisdrankfles (nee meneer heeft geen trauma's )
-hij kent de weg op nijmegen centraal. Als de dienstregeling omgezet is raakt ie ook de kluts kwijt want baas we moeten toch naar dat andere perron >;)
- Hij vind het heerlijk om in mijn hangmat te slapen
- knabbelt en likt onoplettende tenen en neuzen.

Hond kees:
- joekerd graag mee op de mondharmonica
- denkt dat wij het niet in de gaten hebben dat als ie eten wil jatten als ie heel langzaam zijn kop op de tafel zet.
- is oost Indisch doof

Hond luka:
- slaap graag buiten ookal regent of vriest het
- begraaft altijd al zijn speelgoed
- vind het helemaal geweldig als hij over ijs loopt
- staat soms ineens gauw op als ie stiekem een stink scheetje laat.

Shetlander siepke:
- breekt regelmatig uit om vervolgens voor het keuken raam naar de fruitmand te gaan staren . Ik vermoed dat mijn moeder haar een paar keer fruit heeft gegeven vanuit het raampje.
- jaagt sisco op ipv andersom (sisco is een border collie)

Paint spirit
- in het mensen huis binnenlopen is heel normaal volgens haar
- best goede schapen drijver, zolang ze maar niet bont gekleurd zijn want dat is doodeng! (Madame is zelf bont)
- hetzelfde geld voor koeien

Paint cupid
- flirt nogal graag met voorbij komende paarden.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:59

Gezicht begraven in het zand Afbeelding

9 van de 10 keer zijn tong buiten boord :)
Afbeelding