Over gaan op vlees hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Over gaan op vlees hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:21

Wij voeren Lotgering, doen 4 dagen met 3 pakjes van 550g.
Bij Lotgering is het fijn dat je ook kan afwisselen in de soort vlees, daarmee voorkom je dat ze tekorten krijgen.
Op vakantie krijgt ze brok, ze is daar totaal niet gevoelig op gelukkig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:41

NoName126 schreef:
Lotgering zijn de meni ng en over verdeeld. De leveringen zijn vaak half ontdooit als ze aankomen en ook de kwaliteit wisselt nohtgal.

Dat was vroeger zo, nu niet meer. ze rijden met goede koelwagens en ze hebben van hun fouten geleerd.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:42

Wij voeren KVV. Omdat Juul last heeft van een allergie. Hoeveelheid is puur op behoefte en levenstijl, volgens mij was het bij kvv 30 gram per kg lichaamsgewicht, dat betekend dat Juul met 21 kilo 600 gram per dag moet hebben. Ze word er niet dik van maar eet het gewoon niet op. Nu staat ze op 500 gram per dag en dat gaat super. Soms iets meer, soms iets minder. In het begin woog ik het af maar doe het nu op het oog en gaat prima. Ze is keurig op gewicht en super levendig.

Wij halen het 30 minuten rijden bij ons vandaan en als we dan thuiskomen is het gewoon nog goed bevroren en dan ligt het gewoon in kratten in de kofferbak of op de achterbank. Het duurt ook wel een uur of 8/9 voor het helemaal ontdooit is. Dus ik denk dat als je het goed verpakt in zilverfolie en in een koelbox doet met koelelementen dat dit geen kwaad kan. ( weet niet hoelang je er precies over doet )

ik ben ongeveer 55/60 euro kwijt per maand
Laatst bijgewerkt door Iris92 op 20-02-16 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:43

Tieme schreef:
NoName126 schreef:
Lotgering zijn de meni ng en over verdeeld. De leveringen zijn vaak half ontdooit als ze aankomen en ook de kwaliteit wisselt nohtgal.

Dat was vroeger zo, nu niet meer. ze rijden met goede koelwagens en ze hebben van hun fouten geleerd.

Wij voeren het al 3(?) jaar en bestellen voor een hond of 6 en inderdaad geen klachten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:54

die van mij krijgt verschillende soorten lotgering en af en toe smuldier compleet. per maand kost het me ongeveer 35 euro voor een hond van 30 kg.
ligt er een beetje aan wat ik geef. pas nog 36 kg vlees besteld en was 50 euro kwijt. dit was dan de goedkope versie van ongeveer 25 euro per 18 kg. de wildversie is bijvoorbeeld duurder en rond de 40 euro.

ik neem het op vakantie mee in een koelbox of gewoon brok met een hoog vlees gehalte. er zijn dagen dat ik vergeten ben om vlees uit de vriezer te leggen en dan krijgt hij gewoon brok dus dat kan ook evt op vakantie.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:28

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:58

voerwijzer.com is een inderdaad een goede site!

Wij krijgen - hoop ik - in mei een kooikerhondje. Wij denken er over om het verse vlees te combineren met een goede brok (D.w.z. 3 dagen vlees en 4 dagen brok; dus niet tegelijkertijd geven). Zo kun je in de vakanties gewoon brok voeren. Ik kies denk ik voor Haaksbarf en Orijen brokken.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:55

Wij voeren ze ´s avonds allebei een handje Smolke brok. Dit omdat onze oudste teef gal gaat braken als ze te lang met een lege maag zit en we dus ´s morgens geelgroene plasjes kunnen opvegen. Dit gaat prima, al zeker 3 jaar.