Hoeveel werken met een hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoeveel werken met een hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:03

Is 2 honden geen optie?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:07

Wij hebben 2 honden.
Op maandag komt mijn schoonzusje halverwege de middag ze uitlaten.
Op dinsdag ben ik vrij
Op woensdag komt mijn schoonzusje begin van de middag
Op donderdag werkt mijn man thuis.
Op vrijdag ben ik eens per maand vrij, de andere vrijdagen komt de uitlaat service.

Op dagen datcwe overdag veel weg zijn, zorgen we dat we savonds niet samen weg zijn.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:11

Ik werk 32 uur, ik heb het zo opgelost dat ik de hond naar mijn moeder breng op de 2 dagen dat ik een hele dag werk. De andere 3 dagen werk ik ochtendjes waarvan de langste 6 uurtjes is en dat red ze gelukkig makkelijk. Al hebben we dit natuurlijk wel opgebouwd, eerder ging ze deze ochtend ook naar mijn moeder toe.
Mijn vriend zit bij de marine en is op dit moment af en toe een avondje thuis en de weekenden dus moet het vooral zelf doen op dit moment.
Als ik thuis kom op de dagen dat ze alleen is speelt ze ook de hele middag in de tuin en maken we een 'groot' rondje voor hoever dat nu mogelijk is. Ze is een beagle van nu 9 maanden en we beginnen over 2 weken met een vervolgcursus :).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:30

Stoof schreef:
Zal ik weer even komen rellen? :Y) Ik studeer fulltime en zal hierna fulltime gaan werken. Waardoor de honden gemiddeld 8 uur thuis zitten. Uren buiten het studeren/werken zijn de honden steeds bij mij en ik doe ook 2 keer per week aan hondensport. Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen zeggen dat fulltime werken en honden houden niet kan. Het gaat er in mijn ogen om wat je doet met de hond als je er wel bent. Je kan ook heel de dag thuis zitten met je hond en niets doen, daar wordt het beest ook niet gelukkiger van. :=

Zal ik anders even rellen? Jij kunt wel vinden dat jou honden het goed vinden. Ik vind het mishandeling.

Ik heb geen honden (dieren) aangeschaft om ze vervolgens dag in dag uit alleen te laten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:10

Onze 6 honden zijn zelden alleen. En dan hooguit 2 tot 3 uur eens per week als het dat al is. Moet ik langer weg dan gaan ze mee of komt er een oppas.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:17

Wij hebben tot 4 maanden geleden altijd 3 honden gehad. 1 labrador van 12 en een golden van 14. En een kruising van nu inmiddels 2,5
Mijn moeder werkt fulltime & ik zit gewoon op school.

De oudjes sliepen altijd heel de dag (ook als we thuis waren), maar die zaten dus wel vaak alleen. Als ik lange dagen had werden ze in de middag door iemand anders uit gelaten. De andere, jongere hond is overdag altijd bij kennissen van ons en zit dus bijna nooit alleen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:28

Onze hond hebben we helaas afgelopen dinsdag moeten laten inslapen maar hij was vrijwel nooit langer dan 5 uur alleen.
Wij werken allebei wisseldiensten en hebben ook de kinderen om rekening mee te houden.
Hooguit was hij wel eens op vrijdag van vier tot negen alleen als ik kinderen naar hun vader moest brengen en mijn vrouw een late dienst had.
En in het weekend hadden we wel eens samenvallende diensten en was hij van 8.30-14.30 of van 16.00-22.00u alleen maar meestal ging hij in zo'n geval naar mijn schoonouders.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:55

KimD schreef:
Stoof schreef:
Zal ik weer even komen rellen? :Y) Ik studeer fulltime en zal hierna fulltime gaan werken. Waardoor de honden gemiddeld 8 uur thuis zitten. Uren buiten het studeren/werken zijn de honden steeds bij mij en ik doe ook 2 keer per week aan hondensport. Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen zeggen dat fulltime werken en honden houden niet kan. Het gaat er in mijn ogen om wat je doet met de hond als je er wel bent. Je kan ook heel de dag thuis zitten met je hond en niets doen, daar wordt het beest ook niet gelukkiger van. :=

Zal ik anders even rellen? Jij kunt wel vinden dat jou honden het goed vinden. Ik vind het mishandeling.

Ik heb geen honden (dieren) aangeschaft om ze vervolgens dag in dag uit alleen te laten.

:wow:
Ze zijn met 2, dus technisch gezien niet alleen. Verder is dat misschien jouw visie, maar dan mag je me toch eens uitleggen waar juist de mishandeling zich voordoet?

Zondag wijd ik de volledige dag aan de honden. We doen gehoorzaamheid en Flyball waarbij ik dus van van 9u s'ochtends tot 14u smiddags met de honden bezig ben. In de namiddag gaan we wandelen, meestal met andere baasjes, waardoor de honden kunnen spelen en loslopen. Zo kom ik gemiddeld rond 16u thuis en geven de honden geen kick meer.

Maandag is rustdag (welke mijn ACD graag neemt na een zondagje flyballen), dan worden ze gewoon uitgelaten op de weide/tuin.

Dinsdag, woensdag en vrijdag zitten ze overdag binnen en laat mijn moeder ze rond de middag uit in de tuin (wei). Meestal gaan we deze dagen nog eens wandelen met andere baasjes en honden (gemiddeld 1-2u).

Donderdag zelfde dagindeling + s'avonds training Gehoorzaamheid, waar we wel weer 2 uurtjes zoet mee zijn.

Zaterdag lopen ze binnen en buiten zoveel ze willen en gaan we enkele uren wandelen. Buiten dit alles lopen ze ook altijd mee als ik de paarden ga doen.

Ik denk oprecht dat mijn honden gelukkig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:59

Verschilt hier van 2 tot 8 uur per dag. Toen pup nog echt pup was, zorgde ik voor oppas.

Maar inmiddels is dat nauwelijks meer nodig.

Bedoeling is straks wel dat zij straks in een kennel buiten komt, als wij weg zijn. En de reu gewoon los in huis.

Maar er word veel activiteiten mee gedaan. Lopen, trainen, spelen, fietsen (uitzondering pup) en 's nachts liggen ze bij mij op de kamer.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 08:09

Hier slaapt hij 's nachts ook bij ons. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:25

tot gisteren ging ik naar school van 8.30 tot 16. vriend werkt lange dagen.
op dinsdag ging ze een dag naar mijn moeder. op woensdag komt mijn schoonmoeder een uurtje of 2 en op donderdag komt de poetsvrouw 3 uur.
daar dit een tijdelijke situatie was (5maand) was dit te overzien. (fulltime opleiding )

vanaf volgende week start ik op mijn 32 uur job.

de bedoeling is dat ze op maandag naar mijn moeder gaat. Dan zou het ongeveer als volgt zijn
MA: Bij mijn moeder
di: 7.45-12.15 alleen (4.5u)
Woe: 7.45 - 11 schoonmoeder 13 (of later) tot 16.45 (7u) => als ik maandag langer kan werken zal dit korter zijn.
don: poetsvrouw, 11-12.15 alleen (1.25u)
vrij: 7.45 - 16.45 alleen (9u => hier is vaak vriendlief vroeger thuis of de komende maanden zelfs in verlof)

Totaal maakt dus een max van 22 uur per week alleen thuis.
Als ze thuis blijft zit ze in een ruime buitenkennel (4*2 binnenhok, 4*2 plateau voor hok en een zacht gedeelte van 6*5). (Wij wonen in een grote loft boven een winkel met groot terras, de kennel is beneden op de parking dus ze ziet regelmatig beweging van klanten, schoonouders, etc).

Zodra ik thuis kom mag ze mee naar de paarden(hier kan ze lekker rondstruinen aan een lange lijn, en loopt ze mee naast de kniklader als ik uitmest, mesthoop en hooi is 200 m van de stal dus zo loopt ze dagelijks een paar km :D ) Daarnaast gaan we 1 keer per week naar de hondenschool, proberen we eens per week een lange wandeling te doen in bos of naar zee, gaan we min eens per week 5-10 km gaan fietsen en gaat ze eens per week mee op buitenrit naast het paard (5-10 km)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:51

Onze hond is van maandag tot donderdag ongeveer 4 uur alleen thuis 's middags omdat wij dan aan het werk zijn. 's Ochtends soms ook nog een uurtje omdat ik dan naar stal ben maar soms gaat ze ook mee. Het komt ook wel eens voor dat ze langer alleen is, niet ideaal misschien maar daar kunnen ze echt wel een keer tegen. Helemaal als je meerdere honden hebt zou het voor mij echt geen probleem zijn om ze een aantal uur per dag alleen te laten. Zo lang je in hun behoefte kan voorzien (genoeg uitlaten voor je weg bent, beweging maar ook geestelijke uitdaging) is er echt niks mis mee. Nu hebben wij best een luie en makkelijke hond dus dat scheelt wel :j

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:12

Ik werk niet. Ik denk dat onze honden max 5u per week alleen zijn.

Wij hebben honden zodat ik niet de hele dag alleen ben! ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:41

Ik zit met opleiding en bijbaantjes aan de 40 uur. Misschien nog wel hoger.
Vriend werkt 26.
Maar verschillende roosters.
Soms wisselen we elkaar af.
Soms overlappen onze roosters een paar uur.
Maar langer dan drie a vier uur zit ze niet alleen. Dan past mn vader op.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:03

Onze honden zijn 3,5 dag zonder ons thuis. Maar met zijn tweeën, in een kennel met binnen- en buitenverblijf. :)