Help de katten zijn kattenbakverslaafd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Help de katten zijn kattenbakverslaafd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:46

Kattenbak bij de buitendeur (nog wel in huis) neerzetten en later verplaatsen naar de buitenkant van de deur? heb je een kattenluikje?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:48

Oh de katten die ik buiten los liet gingen liever buiten....lastig. Maare ik denk dat je het gewoon moet accepteren en moet zoeken naar een goed grit. Ik heb nooit last van stank of overlast met 5 binnen katten....

Ik gebruik: Bio Cats (de gele of groene zak) en maak dagelijks de kattenbak schoon.
Helpt dat niet moet je het in het voer zoeken. Ik geef ze Royal Canin en ze poepen per kat misschien 1 poepje per dag en deze stinken VEEEEEEEEEEEL minder dan de katten die ik nieuw binnen kreeg of te logeren die goedkoop voer kregen.... Op http://www.zooplus.nl kan je heel voordelig Royal Canin kopen.

Of de kattenbak buiten zetten? In de zomer zet ik mijn kattenbakken in de buitenren zodat ik met warm weer wel minder luchtjes krijg...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 18:51

Dank voor de goede tips!

We hebben goed grit, biocat spring. Qua voer is het niet zo best. Ik heb drie zakken goed, duur, voer gekocht en ze willen het niet. Toen heb ik opgegeven..

Kattenbak stap voor stap naar buiten ga ik doen! En ook op een gewenste plek kattengrit neerleggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:55

Kan je in de tuin een (tijdelijk) hoekje met zand of grit maken?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 18:56

Er is overal zand voor ze.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:57

Ze zijn kieskeurig en verwend als ze ook moeilijk doen over eten ;) :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:00

Accepteren haha, onze dame wil alleen in de tuin plassen (sproeien) maar poepen vindt ze niet prettig. Mocht je hier een tip vinden, ik lees graag mee. Zou ideaal zijn als de kat in de tuin poept!

(En voor alle pieperds, onze kat durft niet verder te komen dan onze tuin :+ )

Je hebt trouwens ook tuinmeubilair met de kattenbak netjes weggewerkt :) hebben ze een chique outdoor schijthuis :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:41

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie en/of reacties rondom het wel of niet naar buiten van de katten hier niet te voeren. Er is een speciaal centraal topic daarvoor waar je de discussie kunt voortzetten. Alvast bedankt. ( [BB] [Centraal] Discussietopic over het houden van katten )

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:48

Heb je een plekje in de tuin waar je ze heen wilt lokken om het daar te doen? Dan zou ik daar alvast goed schrobben met chloor, dat trekt katten aan om hun behoefte daar te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:16

Ik heb 'helaas' 2 binnen poeperds , nummer 3 draait ze bij mijn buren. Helaas veel macht hier dus mijn tuin is kattenbak van de buurtkat , deze overlast wil ik niet voor anderen dus ik zet een ren neer dit jaar. Bolussen doen ze dan maar in speciale hoekjes , lekker zanderig stuk grond . Dat vinden ze vaak het lekkerst , spit af en toe de tuin om ook lekker om een bruine op te doen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:10

Rebecca jouw taalgebruik _O-

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:24

Mijn katten hebben? :D

Die doen het allerliefst hun behoefte in het zwarte zand in plaats van op de kattenbak.
De oudste mag daardoor zelfs van mij al niet meer te lang binnen zijn omdat ze ondanks een schone kattenbak alsnog ergens tussen de boekenkast d'r behoefte doet -O- (ondanks dat ze in huis is opgegroeid en het 1e jaar alleen maar op de kattenbak ging)
De jongste gaat bij voorkeur ook naar buiten maar als ik die binnen houdt gaat hij wel op de kattenbak.

Ondanks dat het zo'n vies werkje is heb ik toch liever dat ze op de bak zouden gaan.
Maar waarom heb je liever dat ze buiten hun behoefte doen? Afgezien van het vieze werkje op de kattenbak schoon te maken. Kunnen ze bij jou zelf bepalen wanneer ze buiten/binnen zijn d.m.v. kattenluikje?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:24

Wij plempen de katten naar buiten wanneer ze richting bak gaan. De ene heeft de boodschap begrepen en gaat nu bij de deur staan mauwen als ze moet, de andere doet het nadat hij klaar is. XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:01

antje_vip schreef:
[naam] jouw taalgebruik _O-

Sorry :o

Ik heb een litter drive trough

Afbeelding

Ene plasbak de andere poepbak ,ideaal :j

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:39

katten bakken zijn er nou eenmaal om katten hun behoefte daar te laten doen. snap dat het voor jou makkelijker is als ze t buiten doen, maar t is voor mij ook makkelijker om mn hond een drol te laten draaien voor jouw voordeur. doe ik toch ook niet? vopr je t weet sta je met je slaapkop heerlijk in een vers gelegde drol. zou niet erg sociaal van mij zijn.

je kan kattenbakken onhygiënisch vinden, maar ik vind jou onhygiënisch eigenlijk.. de katten doen hun behoeften dan maar bij de buren ofzo? in dat geval hoop ik dat alle katten uit jouw buurt snel jouw tuintje komen opzoeken :+

maargoed,

wij hebben kattengrit die klonterd als de katten daar hun behoefte doen. scheppen die klonten 1 keer per dag er uit en er is niks aan de hand.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:46

Citaat:
tsja daarom heten het ook kattenbakken, speciaal voor katten om hun behoefte te doen zodat de buren en omgeving niet in de vieze stank en drollen zitten van andermans kat

Precies.... Of dat je zelf in een drol grijpt bij het tuinieren... :P

Misschien even kijken wat voor grit wat fijner werkt? Minder geurtjes enzo? Zelf heb ik 4 katten die alle vier op twee kattenbakken die ik in huis heb staan hun behoeftes doen, tja, dat heb je met katten in huis ;) Helaas wel drollen van de buurtkatten in mijn tuin en omgewoelde plantjes enzo...

Qua grit heb ik een goedkoop merk van de Jumper, 2 zakken voor 10 euro en tot nu toe bevalt dit het beste. Kitty Friend en houtkorrels en weet ik wat allemaal werkte minder goed.
Laatst bijgewerkt door Dagmar80 op 20-02-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:47

its_daantjee schreef:
katten bakken zijn er nou eenmaal om katten hun behoefte daar te laten doen. snap dat het voor jou makkelijker is als ze t buiten doen, maar t is voor mij ook makkelijker om mn hond een drol te laten draaien voor jouw voordeur. doe ik toch ook niet? vopr je t weet sta je met je slaapkop heerlijk in een vers gelegde drol. zou niet erg sociaal van mij zijn.

je kan kattenbakken onhygiënisch vinden, maar ik vind jou onhygiënisch eigenlijk.. de katten doen hun behoeften dan maar bij de buren ofzo? in dat geval hoop ik dat alle katten uit jouw buurt snel jouw tuintje komen opzoeken :+

maargoed,

wij hebben kattengrit die klonterd als de katten daar hun behoefte doen. scheppen die klonten 1 keer per dag er uit en er is niks aan de hand.

Hulk gemist??

Eniewee idd we hebben kattenluik dus ze kunnen altijd naar buiten.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:50

Een kattenbak is voor een kat ook gewoon een veilige omgeving dus waarom zou je het ze af willen leren? Het is gewoon wat je er op de koop toe neemt als je een kat neemt. Bovendien ben ik heeel blij dat die van ons het gewoon zowel buiten als op de kattenbak doen want anders hadden we niet gemerkt dat onze poes een blaasontsteking had gehad door symptomen van het vele plas en bloed. Kattenbak is misschien onhygiënisch, maar het heeft echt z'n voordelen.

Maargoed, n ideetje om anders de kattenbak buiten te zetten als eerste stap?

We hebben zelf van die kant en klare kattenbak-zakken, kan je zo eruit halen en weggooien wat ook weer werk scheelt en je hoeft zelf niet de drollen er uit te vissen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:55

Ze zegt toch ook niks over het binnenhouden van katten? Ik zou inderdaad op zoek gaan naar beter voer, een aantal kleine zakjes proberen (zelf voer ik Royal Canin sensitive 33, je hoeft het echt niet altijd in de graanvrije hoek te zoeken) en daarmee de gezondheid van de katten en de stank van de kattenbak te verbeteren.

Onze kat heeft ook geen kattenbak. We wonen midden in de polder en de kat komt niet binnen. We weten ook niet of ze een kattenbak kent want we hebben haar pas een half jaar en kwam mee met het huis.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:01

Katten zijn nou eenmaal katten en stronteigenwijs. Je zegt dat ze binnen hun behoefte doen als je de bak weg haalt. Blijkbaar is binnen, de kattenbak, een veiligere plek voor ze om te zitten dan open en bloot buiten.Heb je de bak wel eens buiten gezet? Dat ze buiten op de bak gaan?

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:21

Wij zitten met hetzelfde probleem, 2 katten gingen altijd netjes buiten (in eigen tuin) maar sinds de 3e erbij is en er dus tijdelijk weer een bak in huis moest doen ze het allemaal weer op de bak. Nu blijkt dat de 3e kat sowieso niet buiten wil zijn moet de bak blijven staan. Op zich begrijp ik het ook wel dat ze liever lekker warm binnen poepen :)
We hebben het maar geaccepteerd, en met goed grit, goed eten en regelmatig schoonmaken ruik je er niets van.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:22

Hoe oud zijn de katten? Zijn ze al hun hele leven gewend aan de kattenbak? Ik denk dat het lastig af te leren is maar, zoals hierboven ookal is aangegeven kun je een hoop doen met goed grit. Hier hebben wij biocat grit wat goed klont en een geurtje in zit. Makkelijk schoon te houden en we hebben een matje ervoor voor de uitloop en dat gaat prima. Hopelijk heb je hier iets aan!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:28

Sleeper schreef:
Katten zijn nou eenmaal katten en stronteigenwijs. Je zegt dat ze binnen hun behoefte doen als je de bak weg haalt. Blijkbaar is binnen, de kattenbak, een veiligere plek voor ze om te zitten dan open en bloot buiten.Heb je de bak wel eens buiten gezet? Dat ze buiten op de bak gaan?

:)* Idee!
Misschien de katten verplichten het op de kattenbak te doen! Het zou wel typisch kat zijn als ze dan demonstratief naar buiten gaan

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:00

Ik heb in mijn tuin een hoek waar ik een laagje houtkrullen heb liggen(ong 10 cm).
Dit vinden de katten erg prettig om hun behoefte in te doen.
deze hoek wordt veel gebruikt,ondanks het feit dat er binnen ook nog 3 bakken staan.
mijn tuin is wel afgesloten .

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:33

Ik zou juist de kattenbakken blijven gebruiken. Wees blij dat je katten uit zichzelf netjes en zindelijk zijn. Ik zou juist blij zijn met zo'n kat die liever binnen zijn behoeften doen dan buiten in andermans tuin.

Je valt hiermee andere mensen lastig zoals je buren :x Voor jou betekent gemak, maar voor andere mensen betekent ongemak.

Mijn tuin wordt gebruikt als kattenbak. Nu heb ik maanden niet getuinierd en binnenkort kan ik weer gaan oppakken. Een bepaalde hoek van mijn tuin, naast grasveld zit vol met poep! Ik kijk elke dag op dat hoekje vanuit keuken.
Tijdens tuinierseizoen moet ik wekelijks dat hoek schoon scheppen. _-:(
Als ik bbq feest geef, moet ik mijn gasten met name kinderen waarschuwen dat ze niet daar mogen lopen en dat ze echt op het grasveld moeten blijven.

Ik houd van dieren, maar houd niet van poepoverlast. Ik heb zelf huisdieren (cavia's) en overweeg ook om ooit een kat te nemen, maar het wordt wel binnenkat! Ik wil andere mensen niet lastig vallen met poepoverlast en mijn huis (200+ m2) is toch ruim genoeg voor binnenkat.

Wees sociaal en denk ook aan andere mensen. Ook zijn jouw buren dierenliefhebbers, maar poepoverlast is iets waar je niet vrolijk van wordt.