Prijs Vizsla

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:27

MaartJ schreef:
Gillbo schreef:
Volgens mij weet ik welke hond je bedoelt en is dit zo op te foto te zien, geen raszuivere. Ze is erg zwaar gebouwd voor dit ras.
Maakt de hond natuurlijk niet minder leuk maar als je denkt voor raszuiver te betalen dan zou ik mijn twijfels hebben bij deze

Er staan er niet veel op internet dus je hebt vast de goede voor je.

Raszuiver dat weet ik niet, broodfok weet ik net zo min.. De omstandigheden bij die mensen zijn veranderd waardoor er geen tijd meer voor is. Ik vraag me af, als je je dier kwijt wilt aan een goed thuis dan zet je er toch niet zon prijs op..

of juist wel om te voorkomen dat het een impuls aankoop wordt voor mensen.

Sansevieria

Re: Prijs Vizsla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:30

Gillbo, daar zou een bedrag van een 300/400 euro ook al genoeg voor zijn.
Mensen die uit zijn op weinig/gratis vinden dat al te veel hoor.

Ik heb in eerste instantie ook gezegd dat ik er 250 euro voor wilde, met in mijn achterhoofd als ik de juiste mensen tegenkom hoef ik er geen geld voor. Maar dat zeg je dan niet van te voren...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:09

MaartJ schreef:
Net moeders even aan de telefoon gehad. Er is nog geen concreet antwoord of de prijs naar beneden kan. De hond moet weg wegens tijdgebrek en in mijn moeder der ogen is ze ideaal.
Op elke foto zit ze los, lief naar mens en dier, luistert goed. Volgens mams is er met veel honden op marktplaats of in het asiel wel wat mis en dat heeft ze bij deze nog niet kunnen ontdekken.
Wel vind ze het te veel geld en ze wil eigenlijk dit weekend gaan kijken omdat ze deze week vakantie heeft. Het is zeker 2,5 uur rijden daar naar toe en zo is de mogelijkheid van een nachtje over (hotel oid) aanwezig om eventueel savonds en sochtends te gaan kijken. Als het van de week niet kan gaat ze weer verder kijken.

Sorry maar hier gaan mijn haren echt van overeind staan. Hoe vreselijk impulsief is je moeder bezig... Je moeder wil niet per sé deze hond. Ze wil een hond. En dat is fout.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:14

Nynke1 schreef:
MaartJ schreef:
Net moeders even aan de telefoon gehad. Er is nog geen concreet antwoord of de prijs naar beneden kan. De hond moet weg wegens tijdgebrek en in mijn moeder der ogen is ze ideaal.
Op elke foto zit ze los, lief naar mens en dier, luistert goed. Volgens mams is er met veel honden op marktplaats of in het asiel wel wat mis en dat heeft ze bij deze nog niet kunnen ontdekken.
Wel vind ze het te veel geld en ze wil eigenlijk dit weekend gaan kijken omdat ze deze week vakantie heeft. Het is zeker 2,5 uur rijden daar naar toe en zo is de mogelijkheid van een nachtje over (hotel oid) aanwezig om eventueel savonds en sochtends te gaan kijken. Als het van de week niet kan gaat ze weer verder kijken.

Sorry maar hier gaan mijn haren echt van overeind staan. Hoe vreselijk impulsief is je moeder bezig... Je moeder wil niet per sé deze hond. Ze wil een hond. En dat is fout.

Moet ze persé deze hond willen? Ze heeft d'r nog niet eens in het echt gezien. Je weet ook niet hoe lang ze al op zoek is naar een hond.
Imo moet je een dier willen waar het mee klikt maar weegt de prijs toch als eerste mee. Iedereen gaat op zoek met de gedachte 'ik wil een hond'. Ze weet dat ze richting de jachthonden trekt omdat ze die vroeger ook heeft gehad. Als er via de mail al niet uit komt wat je hoopt dan houdt het toch op?
Dat ze graag van de week bij deze hond zou gaan kijken vind ik logisch, nu heeft ze tijd. Dat wil niet zeggen dat ze dan morgen een andere in huis haalt die dan wel direct kan komen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:28

Ik vind het impulsief ja dat als je er dit weekend niet meer terecht kan je dan verder gaat kijken. Als je moeder echt graag bij deze hond wil kijken, dan kan ze ook wel een weekend later bijvoorbeeld. En nu leest het inderdaad alsof er asap een hond moet komen. En nee, niet iedereen gaat niet zomaar op zoek met de gedachte 'ik wil een hond'. Mensen die dat doen komen er vroeg of laat achter dat de hond toch niet bij ze past of ze er toch te weinig tijd voor hebben en wat krijg je dan? Juist. Dan komen ze op sites zoals Marktplaats met een of ander banketstaaf verhaal er bij.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:34

Oké, mijn moeder is hier al meer dan 2 jaar mee bezig. Ze past op onze Engelse Stafford als wij er niet zijn en loopt dagelijks meerdere malen met avond de hond van iemand die het zelf niet meer kan. Ze heeft vroeger een Duitse Staande uit het asiel gehad die bij haar is gebleven tot hij dood ging en daarna werden wij geboren dus is er geen hond meer gekomen.
Nu hebben ze er weer tijd en ruimte voor dus kijken ze naar een hond. Niet impulsief dus.
De beschikbaarheid in combi met de prijs maken dat ze liever overslaan als het niet op korte termijn kan. Ze heeft aangegeven binnen nu en volgende week vrijdag te kunnen komen, om het even welk tijdstip. Maak mij niet wijs dat als je van je hond af wil dat je dan niet bij een avond/ochtend wandeling tijd hebt voor kopers.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:36

Ik heb ook even de advertentie opgezocht en denk wel dat het een raszuivere is. Dit betekend inderdaad dat het een hele lieve, gevoelige, vriendelijke hond is waarschijnlijk. Maar ook dat het heel veel beweging nodig zal hebben en een gevoelige maar consequente hand. Is het jullie eerste hond?

Om antwoord te geven op je vraag: het bedrag dat ze vragen is veel te hoog. Je kan er niet meer mee fokken en ze voldoet niet compleet aan het ultieme plaatje wat ze tegenwoordig graag zien. Daar is ze iets te grof voor. Je hebt een goed gebouwde pup met jachtinstinct voor dit bedrag, van een erkende fokker.

Mocht je echt van dit ras een herplaatser willen, check even de rasvereniging. Zij kunnen je zeer waarschijnlijk helpen. Of mocht je moeder interesse hebben in een ander ras, zoek de rasvereniging op en meestal hebben zij goede contacten en kunnen je helpen bij het vinden van een goede herplaatser.

edit: ik zie je reactie, niet de eerste dus. Vizsla's zijn geweldige honden! Ik heb er twee en het is elke dag weer een feest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:44

Vind 1000 voor papierloze hond herplaatser ook veels te veel.
Ben er ook al achter dat dat soort bedragen inderdaad nog wel eens worden gevraagd, mijn mening is als iemand zijn hond kwijt moet als herplaatser moet hij niet verwachten dat ik er de hoofdprijs voor ga betalen :Y) .
Voor netjes gefokt puppy van door mij gekozen ras met stamboom geen probleem die prijs.
En foto's zeggen niet alles, ken mensen die hun niet verkeersmakke paard op internet hadden gezet net op de weg buiten de stal met stilstaande auto van hunzelf erlangs, leek net of ze daar buiten reden in het verkeer.
Als het je moeder echt wat lijkt, eerst prijsafspraak naar beneden met die mensen maken, dan pas gaan kijken. Het karakter van het dier in het echt moet je per slot van rekening aanspreken, kan heel erg tegen vallen, of mee vallen.

En impulsief.. ik beken ook als gek achter honden aan te hebben gezeten, reden.. alle leuke waren zo ongeveer weg voordat ik goed en wel gemaild had :roll: (en ik wou snel een hond, niet over een jaar, had er binnen 2 wkn 1 :o <3 ).
Jouw moeder heeft ook vaker honden gehad, dus in principe weet ze waar ze aan begint.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:46

Niet de eerste hond inderdaad. Ik heb zelf alleen ervaring met een kruising Vizsla, ook een erg leuk dier.
Aan beweging geen gebrek, m'n moeder wandelt het liefst úren en heeft ook interesse in hondensport bij een vereniging.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:55

Je hoeft natuurlijk ook geen jaar te wachten maar het is wel handig als je van te voren eerst nagaat wat wel en niet bij je past, wat je een hond wel en niet kan bieden etc. en dan kijken welk ras daar het best bij aansluit. Zeker bij honden met zo'n sterke jachtdrift. Ik heb geen ervaring met Viszla's, ken er 1 en dat was een rotzak dus dat geeft geen eerlijk beeld van het ras. En je ziet gewoon heel veel verhalen van mensen die (al dan niet onbewust) te impulsief gehandeld hebben en uiteindelijk moet de hond toch weer weg. En daar is er maar 1 de dupe van en dat is de hond. Het beste is gewoon bij meerdere honden te gaan kijken, en ja ik snap dat dat lastig is want ze zijn allemaal leuk op dat moment. Maar je hoeft natuurlijk niet a la minute zo'n hond mee te nemen. Slaap er rustig een nachtje over en denk dan nog eens goed na, ga nog een keer kijken etc. Door al het enthousiasme mis je vaak dingen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:57

In Duitsland deden we de Vizsla puppy's weg voor 500.- per hondje, geent en alles. :j

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:30

Joscaa schreef:
In Duitsland deden we de Vizsla puppy's weg voor 500.- per hondje, geent en alles. :j

Maar als je ze van buiten NL haalt moeten ze 15 weken zijn en alle entingen gehad hebben. Dus moet je langer wachten.

Prijzen van Ridgebacks zijn in DL trouwens juist duurder dan in NL. Yaro heeft me echt een godsvermogen gekost. Mja, je wilt wat he :+.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:40

Dat is belachelijk veel geld. Wij vragen voor onze labrador puppen die op alles getest zijn afhankelijk van de hoeveelheid pups 750/800 euro. Dus ja, dat is een heleboel geld voor een hond zonder papier. Zou er nog maar eens over na denken, en anders eventueel de rasvereniging vragen of zij nog herplaatsers weten :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:43

Is ook wel ras afhankelijk denk ik Ingeborg. Mijn Rhodesian Ridgeback pup kostte 1800 en van die prijzen staan ze in Ridgeback land niet echt te kijken. Ze zijn er natuurlijk ook wel minder duur, maar toch wel tussen de 1000 en 1600 euro.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:49

Ja maar dan heb je ook wel een hond met een stamboom met geteste ouders. Ik bedoel ben een beetje thuis in de jachthondenrassen, maar een vizsla voor dat geld is gewoon een heleboel geld. Overigens is het ook een beetje land gebonden, mijn lab bijvoorbeeld komt uit Duitsland en kostte 1500 euro, een labrador uit Engeland zit rond de 500 pond en een labrador hier kost gemiddeld 900/1000 euro. Dus dat heeft er ook nog mee te maken :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:50

Gillbo schreef:
oh nog zonder stamboom ook.Dan is het helemaal belachelijk veel geld want de ouders zijn niet getest oid dus je weet niet of er iets erfelijks is
Ik zou de rasvereniging eens benaderen of ze niet een herplaatser hebben

Dat hoeft helemaal niet. Wij fokten Cane Corso's, zonder papier. Honden waren geen bastaarden, maar ons was het te ingewikkeld om met stamboom (in Duitsland) te fokken. De ouders waren echter wel gewoon getest. We hebben verder alles netjes gegaan wat er met honden met stamboom ook gebeurt.
Neemt niet weg dat ik de prijs voor deze hond veel te hoog vind. Een herplaatser kwam er bij mij niet in voor dat geld.
Zoveel vroegen wij voor onze stamboomloze pups nog niet eens, dus ik begrijp de 900 euro niet helemaal.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:48

Zou ik noooit betalen voor een herplaatser, die man moet blij zijn dat ze een goede plek krijgt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:28

Wat ik dan denk: als een hond van ruim 1 jaar 900 euro kost ivm "onkosten". Wat kost een hond van 3 jaar dan volgens hen? 1500 euro?!
Kom op zeg, "onkosten dekken" vind ik alleen bij pups rechtstreeks van de fokker een optie (en zelfs dan vaak nog veel te hoog). Een herplaatser zou dat niet mogen doorberekenen. Dan geef je alleen maar aan dat de hond een last is geweest en je er geen verlies op wilt hebben gemaakt. En als ik dat verder door trek (en vele assumpties maak), hebben ze waarschijnlijk ook niet al teveel tijd uitgetrokken voor liefde en opvoeding van 't beestje..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:23

Joscaa schreef:

De gem prijs voor een Vizsla pup met stamboom (ggk door de rasvereniging) is nu in NL minimaal €1000- 1250 !

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:30

heb je al een hondje TS?
Dat bij asielen enkel probleemhonden zitten is ene fabeltje. veel asielen werken met gedragsdeskundigen om de hond perfect in te schatten en zo de goede baas te zitten. 90% van de honden in asielen zitten er door tijdgebrek of overlijden van eigenaars. slechts een klein percentage is probleemhond en een goed asiel is hier eerlijk over en zoekt een goede match voor het dier.
Je zou bijvoorbeeld contact kunnen opnemen met het dierenasiel van Sint-Truiden in België. Ik werk hier als vrijwilliger en ik weet dat ze altijd de goede match zoeken, eerlijk zijn en veel hondjes hebben zitten zonder gedragsproblemen. Ook hebben ze een goede begeleiding na de adoptie om problemen zo snel mogelijk op te lossen in het voordeel van een geslaagde adoptie.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 10:33

Mijn ouders hebben afgelopen zaterdag een hond opgehaald.
De Vizsla is het uiteindelijk niet geworden omdat die mensen haar zelf hebben terug getrokken.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:21

En wat is het geworden ? :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 11:46

Een zwarte labrador teef van 8 maanden. Iets anders dan de Vizsla dus :)