Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
melody7 schreef:Gelukkig, 2 vrouwtjes die van jongs af aan bij elkaar zitten geeft zelden problemen![]()
Als je over gaat op ander voer mix het dan eerst +/- een week met wat ze nu hebben (dus eerst een beetje nieuw en dan elke dag wat meer van het nieuwe voer en minder van het oude), dan is de overgang minder groot.
Ik denk dat ze het super getroffen hebben!

melody7 schreef:Ik ruik mijn zeugen niet hoor, alleen als ik de kooi niet vaak genoeg schoon maak maar dan is het mijn eigen schuld. De beren wel, maar die sproeien dus dat is niet zo gek![]()
Konijnenvoer is voor konijnen, de naam zegt het ook. Dat moet je gewoon niet willen geven omdat het goedkoper is.
Anoli schreef:Ik hoop dat ze er ook een kooi en voeding bij heeft gekregen?
Zo niet, wat basis benodigdheden:
- kooi
- eetbakje
- drinkfles of bakje, waar je zelf de voorkeur aangeeft (of je cavia's)
- bodembedekking (liever geen zaagsel, is erg stoffig, kijk bijvoorbeeld voor vlas)
- huisjes om zich in te verstoppen
- hooi
- vitamine C
- groente
- brokjes met toegevoegde vitamine C (ga niet voor de leuke gekleurde mix voeding, maar voor kwalitatieve saai gekleurde brokjes)
en een hele belangrijke:
geslacht controleren van die twee cavia's of laten doen door een deskundige en zo snel mogelijk!! Zal niet de eerste keer zijn dat het mis gaat en je binnen een paar weken met meer dan 2 cavia's zit.
En dan ga ik maar niks zeggen over het feit dat ze cadeau worden gedaan zonder vooraf toestemming van de ouders.