Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XxLiindsaYxX schreef:Hallo bedankt allemaal!
Ik denk niet dat ik een vertekend beeld heb, zijn heup botjes komen er echt uit..
Ik ga even die site van dat vlees bekijken, en dat vlees van prins bijvoeren ga ik ook eens proberen..
Hij krijgt nu 2x p dag, ga ik vanaf nu overzetten naar 3x! Bedankt allemaal voor de moeite!!
Mijati schreef:XxLiindsaYxX schreef:Hallo bedankt allemaal!
Ik denk niet dat ik een vertekend beeld heb, zijn heup botjes komen er echt uit..
Ik ga even die site van dat vlees bekijken, en dat vlees van prins bijvoeren ga ik ook eens proberen..
Hij krijgt nu 2x p dag, ga ik vanaf nu overzetten naar 3x! Bedankt allemaal voor de moeite!!
probeer een merk te kiezen zonder granen en rijst toevoeging.
waxmeltsenzo schreef:De hond in kwestie heeft een granen allergie dus juist bij deze hond is dat geen optie. Een hond heeft bijna geen graan en tarwe nodig.
Ze hebben vooral vlees nodig.
Misschien eerst even ts haar berichten lezen Annepaardoes.
Veel honden kunnen trouwens niet goed tegen granen.
Ik zou dus zeker kvv gaan voeren en af en toe echt vet vlees waar al voorbeelden van werden genoemd. En anders een goede graan vrije brok echter zou ik dat i.c.m vlees dat kan ook gedroogd vlees zijn of blikvoer van een natuurlijk merk waar dus vooral vlees in zit en geen troep.
annepaardoes schreef:Mijati schreef:probeer een merk te kiezen zonder granen en rijst toevoeging.
Allemaal leuk en aardig maar juist granen en rijst zijn bronnen van koolhydraten. Juist deze hond zou ik op een voeder houden waarbij juist dit erbij zit. Hoogwaardige eiwitten zijn zeker belangrijk om de spiermassa te behouden, maar ik denk dat deze hond jiet gaat aanzetten van enkel eiwitten. Eiwitten kosten het lichaam ook weer energie om om te zetten. Koolhydraten hebben juist als doel energie.
Edit: natuurlijk zit er ook wel vet in granenvrije KVV, maar ik denk dat dat voor deze hond niet voldoende is
Citaat:Allemaal leuk en aardig maar juist granen en rijst zijn bronnen van koolhydraten. Juist deze hond zou ik op een voeder houden waarbij juist dit erbij zit. Hoogwaardige eiwitten zijn zeker belangrijk om de spiermassa te behouden, maar ik denk dat deze hond jiet gaat aanzetten van enkel eiwitten. Eiwitten kosten het lichaam ook weer energie om om te zetten. Koolhydraten hebben juist als doel energie.
Edit: natuurlijk zit er ook wel vet in granenvrije KVV, maar ik denk dat dat voor deze hond niet voldoende is
Citaat:Granen en rijst worden vaak niet goed verdragen wat zich uit in diarree. Een hond heeft geen koolhydraten nodig, sterker nog, ze kunnen ze niet verteren in beginsel. Pas als het langdurig aangeboden word, zal het verteringsgestel ze gaan verteren. Terwijl vlees en bot heel natuurlijk gewoon verteert worden.
Mijati schreef:Granen en rijst worden vaak niet goed verdragen wat zich uit in diarree. Een hond heeft geen koolhydraten nodig, sterker nog, ze kunnen ze niet verteren in beginsel. Pas als het langdurig aangeboden word, zal het verteringsgestel ze gaan verteren. Terwijl vlees en bot heel natuurlijk gewoon verteert worden.
mirriejj schreef:Citaat:Allemaal leuk en aardig maar juist granen en rijst zijn bronnen van koolhydraten. Juist deze hond zou ik op een voeder houden waarbij juist dit erbij zit. Hoogwaardige eiwitten zijn zeker belangrijk om de spiermassa te behouden, maar ik denk dat deze hond jiet gaat aanzetten van enkel eiwitten. Eiwitten kosten het lichaam ook weer energie om om te zetten. Koolhydraten hebben juist als doel energie.
Edit: natuurlijk zit er ook wel vet in granenvrije KVV, maar ik denk dat dat voor deze hond niet voldoende isCitaat:Granen en rijst worden vaak niet goed verdragen wat zich uit in diarree. Een hond heeft geen koolhydraten nodig, sterker nog, ze kunnen ze niet verteren in beginsel. Pas als het langdurig aangeboden word, zal het verteringsgestel ze gaan verteren. Terwijl vlees en bot heel natuurlijk gewoon verteert worden.
Dat wilt nog niet zeggen dat vers vlees heilig is. Hier geef ik ook het liefste vlees, maar een van mijn honden heeft echt koolhydraten nodig om op gewicht te blijven.
Dan kun je vast blijven houden aan vlees, maar dat gaat niet werken.
Het perfecte voer is waar de hond het gewoon goed op doet.
powerhorse2 schreef:voer absoluut geen Prins koop betere kwaliteit voer
en ja de dierenarts raadt het aan eigen handel eigen inkomsten
kijk op zooplus naar de dure brok met veel vlees echt 60% of meer of vis of wild of zelfs struisvogel
anders de hond door laten meten in Den Hoek vlakbij Zeist dan weer je precies bij hem of haar past
hebben wij ook gedaan daarna een prima op maat glimmende hond
Ginger1991 schreef:Vind inderdaad dat het hier een beetje opdringerig gedaan word mbt vers vlees.
Ik voer zelf ook volledig vers vlees dus ben absoluut geen tegenstander.
Vind de adviezen met veel vet vlees en vet voeren niet echt handig...dan krijg je straks een hond met een stukkende pancreas/alvleesklier door al het vette voedsel.
Met vers vlees voeren moet je het gewoon willen en het kunnen. Als dat niet het geval is dan zijn er genoeg alternatieven.
Ik zelf vind de prins brok en het vlees prima. De hond doet het er goed op (op de brok) zou dus voorzichtig zijn met drastisch wisselen van voer.
Prins hamburgers is dan wel niet 100%;vlees maar wel een goede (tussen)stap. Het is qua ingrediënten vergelijkbaar met de brok (lam en rijst dus) en het ziet er niet zo uit als gehakt (maakt het makkelijker voor TS om te voeren)
Kijk wat bij de hond past, en wat je zelf wilt en kan voeren.
Ginger1991 schreef:powerhorse2 schreef:voer absoluut geen Prins koop betere kwaliteit voer
en ja de dierenarts raadt het aan eigen handel eigen inkomsten
kijk op zooplus naar de dure brok met veel vlees echt 60% of meer of vis of wild of zelfs struisvogel
anders de hond door laten meten in Den Hoek vlakbij Zeist dan weer je precies bij hem of haar past
hebben wij ook gedaan daarna een prima op maat glimmende hond
Ik denk dat je in de war bent met hills/royal canin. Dierenartsen verkopen geen prins..