Wat magere hond bij voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mijati

Re: Wat magere hond bij voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:01

Ik zou hem op vlees zetten, ik herken het verhaal van de hond van mijn zus, steeds diarree als ze meer voerde, geen vetjes op te krijgen dus. Ze is overstapt op alleen kvv en eindelijk mooie ontlasting en hij komt op gewicht. Als ze voedsel intoleranties hebben, nemen ze vaak de voeding ook minder op. Had mijn hond ook last van, maar zij het geen diarree, wel broodmager. Ook op kvv overgezet en ze is nu prachtig op gewicht.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 09:12

Hallo bedankt allemaal!
Ik denk niet dat ik een vertekend beeld heb, zijn heup botjes komen er echt uit..
Ik ga even die site van dat vlees bekijken, en dat vlees van prins bijvoeren ga ik ook eens proberen..
Hij krijgt nu 2x p dag, ga ik vanaf nu overzetten naar 3x! Bedankt allemaal voor de moeite!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:28

Ik zou niet voor prins kiezen. Het is een wat duurder merk waar geen ruime keuze in is en ik betwijfel of het vlees gehalte daarin goed is. Maar dat is nergens op gebaseerd.

Naast dego meat heb je carnibest. Darf, Smuldier, farmfood en nog meer. wat je gewoon in de supermarkt kan halen maar ook niet heel veel keuze. Je kunt er ook voor kiezen om vlees zelf samen te stellen vragen daar over kun je op barf plaats kijken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:35

Het enige wat bij mijn hond hielp is paardenvet (duo dog verkoopt dit) Op vet vlees viel ze af, en hoe meer ik voerde, hoe meer ze poepte of ze stopte gewoon met eten.
Nu zit ze op een vette brok en kreeg iedere dag 2 pompjes paardenvet erover en sindsdien gaat het goed.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:41

Op Carnibest viel Toots ook af. Helaas.
Ben toen overgestapt op Dego en rap trok het bij sinds 7 maanden zitten wij op Darf en dat blijkt ook prima voor hem.
Het is dus wel zoeken naar het juiste voer .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:34

Onze hond blijft op gewicht met cavom brok, maar dat is voor voedselallergie weer niet ideaal.

eventueel wat zalmolie? schapenvet?

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:42

XxLiindsaYxX schreef:
Hallo bedankt allemaal!
Ik denk niet dat ik een vertekend beeld heb, zijn heup botjes komen er echt uit..
Ik ga even die site van dat vlees bekijken, en dat vlees van prins bijvoeren ga ik ook eens proberen..
Hij krijgt nu 2x p dag, ga ik vanaf nu overzetten naar 3x! Bedankt allemaal voor de moeite!!

probeer een merk te kiezen zonder granen en rijst toevoeging.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:39

Mijati schreef:
XxLiindsaYxX schreef:
Hallo bedankt allemaal!

Allemaal leuk en aardig maar juist granen en rijst zijn bronnen van koolhydraten. Juist deze hond zou ik op een voeder houden waarbij juist dit erbij zit. Hoogwaardige eiwitten zijn zeker belangrijk om de spiermassa te behouden, maar ik denk dat deze hond jiet gaat aanzetten van enkel eiwitten. Eiwitten kosten het lichaam ook weer energie om om te zetten. Koolhydraten hebben juist als doel energie.
Edit: natuurlijk zit er ook wel vet in granenvrije KVV, maar ik denk dat dat voor deze hond niet voldoende is

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:58

De hond in kwestie heeft een granen allergie dus juist bij deze hond is dat geen optie. Een hond heeft bijna geen graan en tarwe nodig.
Ze hebben vooral vlees nodig.
Misschien eerst even ts haar berichten lezen Annepaardoes.
Veel honden kunnen trouwens niet goed tegen granen.

Ik zou dus zeker kvv gaan voeren en af en toe echt vet vlees waar al voorbeelden van werden genoemd. En anders een goede graan vrije brok echter zou ik dat i.c.m vlees dat kan ook gedroogd vlees zijn of blikvoer van een natuurlijk merk waar dus vooral vlees in zit en geen troep.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:58

waxmeltsenzo schreef:
De hond in kwestie heeft een granen allergie dus juist bij deze hond is dat geen optie. Een hond heeft bijna geen graan en tarwe nodig.
Ze hebben vooral vlees nodig.
Misschien eerst even ts haar berichten lezen Annepaardoes.
Veel honden kunnen trouwens niet goed tegen granen.

Ik zou dus zeker kvv gaan voeren en af en toe echt vet vlees waar al voorbeelden van werden genoemd. En anders een goede graan vrije brok echter zou ik dat i.c.m vlees dat kan ook gedroogd vlees zijn of blikvoer van een natuurlijk merk waar dus vooral vlees in zit en geen troep.

Ik had het wel gelezen maar liet mij iets te veel meeslepen door het anti-granen idee.
De hond kan niet tegen tarwe (dus niet een granenallergie). Rijst lijkt hij wel te accepteren. Ook aangezien de hond ook op lam/rijst brok staat.
Dat veel honden niet tegen granen kunnen in naar mijn mening niet waar, maar meer gevoed door de hele anti-granen hype dan dat het daadwerkelijk zo is.

Ik vind het jammer van dit topic dat het vers vlees de TS nog net niet door de strot wordt gedrukt. De TS geeft meerde maken aan om verschillende redenen liever geen vers vlees te geven, maar dat lijkt genegeerd te worden. Begrijp mij niet verkeerd, ik voer zelf ook met regelmaat vers, maar mensen moeten de roze bril eens afzetten dat vers vlees een wondermiddel tegen alle problemen is. Soms vraagt de situatie niet om vers vlees.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:39

Dan ga ik ook nog even vervelend zijn... ook ik zou juist bij voedselallergie en ondergewicht rauw gaan voeren. Rijst en andere goedkope vulmiddelen achterwege laten en vervangen door 2 keer per week een rauw ei en enkele keren per week wat groente bij de kvv/barf.

Je kunt het opbouwen door met 1 smaak (diersoort) te beginnen en dit telkens uit te breiden. Zo ontdek je meteen eventuele gevoeligheden.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:54

Vind inderdaad dat het hier een beetje opdringerig gedaan word mbt vers vlees.
Ik voer zelf ook volledig vers vlees dus ben absoluut geen tegenstander.

Vind de adviezen met veel vet vlees en vet voeren niet echt handig...dan krijg je straks een hond met een stukkende pancreas/alvleesklier door al het vette voedsel.

Met vers vlees voeren moet je het gewoon willen en het kunnen. Als dat niet het geval is dan zijn er genoeg alternatieven.

Ik zelf vind de prins brok en het vlees prima. De hond doet het er goed op (op de brok) zou dus voorzichtig zijn met drastisch wisselen van voer.
Prins hamburgers is dan wel niet 100%;vlees maar wel een goede (tussen)stap. Het is qua ingrediënten vergelijkbaar met de brok (lam en rijst dus) en het ziet er niet zo uit als gehakt (maakt het makkelijker voor TS om te voeren)

Kijk wat bij de hond past, en wat je zelf wilt en kan voeren.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:23

annepaardoes schreef:
Mijati schreef:

Allemaal leuk en aardig maar juist granen en rijst zijn bronnen van koolhydraten. Juist deze hond zou ik op een voeder houden waarbij juist dit erbij zit. Hoogwaardige eiwitten zijn zeker belangrijk om de spiermassa te behouden, maar ik denk dat deze hond jiet gaat aanzetten van enkel eiwitten. Eiwitten kosten het lichaam ook weer energie om om te zetten. Koolhydraten hebben juist als doel energie.
Edit: natuurlijk zit er ook wel vet in granenvrije KVV, maar ik denk dat dat voor deze hond niet voldoende is

Granen en rijst worden vaak niet goed verdragen wat zich uit in diarree. Een hond heeft geen koolhydraten nodig, sterker nog, ze kunnen ze niet verteren in beginsel. Pas als het langdurig aangeboden word, zal het verteringsgestel ze gaan verteren. Terwijl vlees en bot heel natuurlijk gewoon verteert worden.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:41

Citaat:

Citaat:
Granen en rijst worden vaak niet goed verdragen wat zich uit in diarree. Een hond heeft geen koolhydraten nodig, sterker nog, ze kunnen ze niet verteren in beginsel. Pas als het langdurig aangeboden word, zal het verteringsgestel ze gaan verteren. Terwijl vlees en bot heel natuurlijk gewoon verteert worden.

Dat wilt nog niet zeggen dat vers vlees heilig is. Hier geef ik ook het liefste vlees, maar een van mijn honden heeft echt koolhydraten nodig om op gewicht te blijven.
Dan kun je vast blijven houden aan vlees, maar dat gaat niet werken.

Het perfecte voer is waar de hond het gewoon goed op doet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:43

Mijati schreef:

Dat is niet waar. De alvleesklier van de hond scheidt amylase af wat zorgt voor de vertering van koolhydraten. Dit hoeft niet op gang worden gebracht. Dit bezit onze gedomesticeerde hond.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 16-02-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:45

mirriejj schreef:
Citaat:

Citaat:

Dat wilt nog niet zeggen dat vers vlees heilig is. Hier geef ik ook het liefste vlees, maar een van mijn honden heeft echt koolhydraten nodig om op gewicht te blijven.
Dan kun je vast blijven houden aan vlees, maar dat gaat niet werken.

Het perfecte voer is waar de hond het gewoon goed op doet.

Misschien interpreteer ik je verkeerd, maar wat je nu zegt is nou juist mijn punt.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:56

Honden schijnen inderdaad niet perse koolhydraten nodig te hebben maar slecht is het ook niet voor ze.
En ik denk inderdaad dat het voor magere honden met een hoog energie niveau kan helpen om ze op gewicht te houden.
Met vers vlees wordt het ook lastig als je hond slecht reageert op rund denk ik.. Of je moet het zelf samen gaan stellen, maar dan moet je er echt goed op letten dat je divers voert (en je moet rund dus al overslaan) en ik denk dat het dan ook aan te raden is om regelmatig te checken of je hond alle vitaminen en mineralen die hij nodig heeft binnen krijgt.

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto. :P

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 22:09

Geef je mail adres maar in pb lepeltje

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:12

Probeer eens meerdere keren per dag te voeren! Je geeft aan 250 gram per keer te voeren, maar doe eens 5x 100 gram per dag. Zo verdeel je het beter en worden zijn brokken ook beter op genomen. Ik zou niet zo snel ander voer erbij gaan voeren aangezien je zegt dat alleen deze brokken goed gaan.
Het is veel werk, maar altijd het proberen waard!

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:33

voer absoluut geen Prins koop betere kwaliteit voer
en ja de dierenarts raadt het aan eigen handel eigen inkomsten
kijk op zooplus naar de dure brok met veel vlees echt 60% of meer of vis of wild of zelfs struisvogel
anders de hond door laten meten in Den Hoek vlakbij Zeist dan weer je precies bij hem of haar past
hebben wij ook gedaan daarna een prima op maat glimmende hond

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:48

powerhorse2 schreef:
kijk op zooplus naar de dure brok met veel vlees echt 60% of meer of vis of wild of zelfs struisvogel
anders de hond door laten meten in Den Hoek vlakbij Zeist dan weer je precies bij hem of haar past

Ik denk dat je in de war bent met hills/royal canin. Dierenartsen verkopen geen prins..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:07

Ginger1991 schreef:
Vind inderdaad dat het hier een beetje opdringerig gedaan word mbt vers vlees.
Ik voer zelf ook volledig vers vlees dus ben absoluut geen tegenstander.

Vind de adviezen met veel vet vlees en vet voeren niet echt handig...dan krijg je straks een hond met een stukkende pancreas/alvleesklier door al het vette voedsel.

Met vers vlees voeren moet je het gewoon willen en het kunnen. Als dat niet het geval is dan zijn er genoeg alternatieven.

Ik zelf vind de prins brok en het vlees prima. De hond doet het er goed op (op de brok) zou dus voorzichtig zijn met drastisch wisselen van voer.
Prins hamburgers is dan wel niet 100%;vlees maar wel een goede (tussen)stap. Het is qua ingrediënten vergelijkbaar met de brok (lam en rijst dus) en het ziet er niet zo uit als gehakt (maakt het makkelijker voor TS om te voeren)

Kijk wat bij de hond past, en wat je zelf wilt en kan voeren.

Als je kvv als in compleet vers vlees voert kun je niet heel veel verkeerd doen.
Maar kijken naar waar de hond het het beste op doet is natuurlijk altijd het beste.
Deze hond doet het iig niet goed op de brok waar die nu op zit.
En om te weten of die op rauw vlees wel goed doet zal iemand het toch moeten proberen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:08

Ginger1991 schreef:
powerhorse2 schreef:

Ik denk dat je in de war bent met hills/royal canin. Dierenartsen verkopen geen prins..

Er zijn ook wel degelijk dierenartsen die prins aanraden. Net als dat er dierenartsen zijn die wel overstag zijn en rauwvlees ook mee nemen in hun adviezen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:16

Klinkt wel als mijn witte herder toen ze nog jong was. Zij kreeg op een gegeben moment 1200 gram eten per dag en bleef daarmee op gewicht. Was een onwijze stresskip en actief. Nadat de jaren vorderden kon ik steeds wat minder gaan voeren. En ze krijgt nu 400/500 gram per dag (is wel gecastreerd in de tussentijd).
Je zou satin balls kunnen proberen, al weet ik niet of hij alle ingrediënten mag?
Recept:
- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
- 1 vel gelatine
- en 100 gram havermout (nutrix rijstebloem (nutricia) of ander merk
- 1 rauw ei (zonder schil)
- eetlepels stroop (appelstroop)

Los de gelatine in warm water op.
Daarna voegt u havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.

Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. (grote ping-pong balletje)
In porties verdelen en invriezen.

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:16

Ik zeg niet dat de dierenarts prins aanraad ik zeg dit merk vermijden een smerige droge brok met weinig toegevogde waarde maar veel oliebol en jeukende honden
spreek uit ervaring op mijn werk werd dit voer gesponsoord helaas
elke keer huidproblemen en slechte conditie niet aan willen komen

maar ieder zijn eigen mening