Huisdier in appartement

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:51

Papiervisjes dan misschien?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:04

Koper schreef:
Papiervisjes dan misschien?

Of ovenvisjes.. Al komen die in NL niet zoveel voor heb ik begrepen. Papiervisjes zijn ronduit kaa-uu-tee want die eten je boeken op. Maar we gaan een piepkleinbeetje offtopic geloof ik :')

Tazzey

Re: Huisdier in appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:17

Wij hebben twee cavia's in ons appartement. Beiden allergisch voor katten en een hond kun je niet maken in een flat. We hebben buren met een hond en de hele VVE staat op de achterste poten omdat dat beest een overlast van hier tot Tokio veroorzaakt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:01

Ik heb een kat, gaat prima want ze wil niet naar buiten en waar ik ben is zij normaal ook. :)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:07

Ik woon in een boven appartement en we hebben een hond en een kat. Hond is erg rustig in huis, de buurman wist de eerste acht weken niet dat we een hond hadden gehaald :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:11

Ik heb 5 cavias en 2 honden. Dat gaat prima.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 19:15

Ik denk dat ik toch het meeste neig naar 2 caviaatjes :)
Hebben jullie s nachts last van ze of valt dat wel mee ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:18

Ik heb 2 jonge kittens gehad op een tweekamerappartement. Met de kennis van nu zou ik het nooit meer doen omdat ze in vergelijking met nu (we zijn verhuisd) , zo weinig ruimte hadden. Ze komen nu nog steeds niet buiten, maar ze hebben een heel huis om te spelen, zijn veel actiever. Natuurlijk waren ze op mijn appartementje best heel blij want ze waren niet anders gewend. Maar achteraf vind ik het zielig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:21

Ik zou in een appartement ook voor 2 of meer cavia's of een hamster kiezen.

Slaap je in dezelfde ruimte als waar de cavia's zouden staan? Dan zou ik ze te luidruchtig vinden, want ze piepen en pruttelen wel wat tegen elkaar, maar met een muur/deur ertussen hoor je dat niet.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 19:24

Nee slaapkamer is wel apart van de woonkamer, maar het is hier best gehorig.
Dat ze wat piepen enz vind ik helemaal niet erg, maar niet dat ze s nachts het hele hok door rennen ofzo :P

Ik heb me inmiddels ook aangemeld op het cavia forum :) Heb wel ervaring met cavia's ( heb ook in een opvang gewerkt ) maar aangezien ik nu op mezelf in een appartement woon is het toch iets anders dan bij mn ouders thuis, meer ruimte en tuin haha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:29

Ik denk niet dat je ze dan hoort, zelfs niet als het gehorig is. Dat gepiep als ze eten willen gaat wel vrij hard, maar dat doen ze hier alleen als ze ook echt eten verwachten.. Dus tenzij je besluit om ze 's nachts te gaan voeren neem ik aan dat ze dat niet doen :P

Ik vind het zelf heel gezellige dieren, heb er 8 :D Ben zelf wel voor een wat grotere huisvesting dan zo'n standaard kooi van 1 meter, maar dat is natuurlijk een mening.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 19:32

Klinkt goed ! Ik wil minimaal een kooi van 1.20, 1 meter vind ik te klein voor 2....
Nu nog opzoek naar kooi en cavia's haha

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:56

Ik heb 5 cavia's op de slaapkamer en hoor ze eigenlijk nooit 's nachts, behalve als de hond besluit dat dat het moment is om cavia's te gaan pesten, dan hoor ik ze wel eens rennen (en het tralies schuiven waarna ik de hond een standje geef en de rust weer wederkeert).

De enige periode dat ze irritant veel lawaai maakten was toen ik twee volwassen beren die al gedekt hadden aan elkaar koppelde. Die hebben een week lang ook 's nachts met regelmaat met elkaar lopen bakkelijen (is overigens wel goedgegaan).

Hier verwacht ik in maart en in april een nestje (dus totaal 2). Maar uiteraard kan ik nog niet zeggen wat voor en hoeveel cavia's daaruit voort komen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:09

Leuk dat je een nestje verwacht ! :D Je woont helaas niet in de buurt anders wilde ik graag 2 reserveren

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:21

Mocht je dan nog wat zoeken dan valt er misschien wel wat te regelen. Een vriendin en ik moeten nog altijd in Groningen naar de Mac Donalds (lang verhaal) dus mogelijk valt er dan wat te combineren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:36

Ik ben nu zo nieuwsgierig naar je lange verhaal :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:40

Haha ik ook :))

Maar ik stuur je ook even pb

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:19

Het verhaal (met toestemming van de TS):
Een vriendin en ik wilden samen wat meer autokilometers maken en dat besluit namen we rond 10 uur 's avonds . Maar waarheen? We hadden al eens ergens een nachtelijke boswandeling gemaakt maar dat was toch wel erg avontuurlijk, dus riep ik droog "Groningen". Vond ze een strak plan, maar waarom? "gewoon." vond ze een topreden. Toen kwam de discussie wat we daar gingen doen en na enig puzzelen kwamen we uit om een McFlurry te halen bij de MacDonalds aldaar. Dus wij op weg, maar om het moeilijker te maken gingen we het zonder Navigatie doen. Dat ging prima, totdat de twee afslagen die ik dacht dat we moesten hebben afgesloten waren. En daarna konden we niet meer naar links (het Noorden). Het resultaat was dat we in Wageningen begonnen en in Arnhem eindigden.

Afbeelding

En sindsdien zijn we er nog steeds niet aan toegekomen om naar Groningen te gaan voor die McFlurry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:26

Wij hebben twee katten in een vrij groot appartement. Ze hebben hier de hele woonkamer tot hun beschikking, keuken + bijkeuken en mijn ene huisgenoot heeft haar kamerdeur altijd open staan waardoor ze ook daar kunnen liggen. Ook kunnen ze hier naar buiten, al doen ze dat in de winter niet heel erg vaak.

Het is misschien niet ideaal maar er is hier altijd wel iemand thuis en daardoor krijgen ze imo wel weer meer aandacht dan ze ooit ergens anders zouden krijgen. We hebben genoeg plekjes waar ze zich terug kunnen trekken en zelfs in onze woonkamer een hele 'bovenverdieping' van planken aan de muur gemaakt zodat ze op ons neer kunnen kijken :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:52

Mijn caafs staan in de woonkamer. In de zomer staan ze in de slaapkamer ivm airco. Ik hoor ze nooit in de nacht. Ze liggen voornamelijk te pitten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 09:58

Ik denk dat ik er wel uit ben om 2 cavia's te nemen. Nu alleen nog zien van hoe en wat.

Ik had voor m'n konijnen altijd grote baal hooi en grote baal hennep vezel maar dat kan ik in m'n appartement niet kwijt haha
Misschien bij m'n ouders neer zetten en elke week een zak vullen ofzo. .. Maar eens even bedenken. Ik heb geen haast :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:01

Ik heb 2 katten, ik heb wel een benedenwoning dus ze komen ook buiten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 17:29

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:31

Wat een leuk hok! Hoe hoog is de zijkant?

Ik neem aan van niet, het zijn niet echt klimmers.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:38

In principe zou ik 30cm aanhouden, jonkies zijn soms wat avontuurlijker is mijn ervaring. Achter tralies blijven ze ook beter dan achter massieve wanden.