Catnip schreef:Zonder kan inderdaad ook
Maar interferon beschermt de nog intacte T-helpcellen (die zijn cruciaal voor het immuunsysteem), zodat de afbraak van de weerstand trager gaat.
Dus in een stadium waarin de kat nog een kwaliteitsvol leven heeft, zou ik absoluut voor interferon willen kiezen, zodat de duur van dat stadium langer is.
Zodra de kat in het laatste stadium zit heeft het geen zin meer.
Ik denk maar zo, bij een mens met HIV gaan ze ook tot het uiterste om zo lang mogelijk een kwaliteitsvol leven te geven, en katten verdienen niet minder!![]()
Bedankt weer voor de fijne reacties!
Ik ga alles op alles zetten om dit meisje gelukkig en gezond te houden
Klopt, onze dierenarts schatte het op 300 euro/maand.... we waren nog aan het twijfelen om eraan te beginnen, want zoals TS zegt; heeft het maar zin eraan te beginnen als je kat nog 'goed' is. En toen ging het zo rap achteruit dat we in het weekend met een kat in coma naar de kliniek zijn moeten racen... als dat niet het geval was, gok ik dat we het toch geprobeerd hadden... het is enorm veel geld, maar je hecht je aan je beestje en wilt toch alles geprobeerd hebben.
edit: een vriendin van ons is dierenarts en zij raadde het gebruik ervan af, omdat de werking per kat erg wisselt en je dan misschien veel geld betaald voor iets dat misschien amper helpt. Voor de kat zelf, is het denk ik al gewoon enorm fijn om de jaren dat ze wél nog goed zijn, een leuk baasje en warm mandje te hebben. Onze aidskat was een echte lieverd en we hebben geen spijt dat we hem geadopteerd hebben