Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azara71 schreef:Mijn vriend is nogal "aanwezig" in huis. Hij is best wel druk en praat hard, maar negeert haar eigenlijk.
Van mijn vader is ze ook bang maar hij kan wel gewoon naar haar toe lopen zonder dat ze weg vlucht.
Duhelo schreef:ik zou haar de eerste tijd niet naar je ouders doen hoor. Het is al goed dat ze aandacht komt vragen bij jouw, dus dat is al een goede stap. Haar gedrag die omslaat als je vriend er is is ook geen probleem.
Geef hem in eerste instantie de opdracht dat hij haar negeert. Dus echt geen aandacht aan schenken. Maar als hij thuis is wordt HIJ de voedselbron.
(en dat dan heel traag opbouwen, iedere keer dat hij in de kamer gaat waar zij aanwezig is moet hij haar negeren, maar wel iedere keer iets van voedsel achterlaten. Zijn geur zit er aan, en dat zal ze met tijd associëren met eten.)
Maar hier moet hij heel erg voorzichtig zijn dat het van haar uitkomt, dus dat hij zelf niks anders doet dan voedsel aanbieden. (en dan vooral de lekkere hapjes, gekookte kip, gekookt ei, dingen dat ze anders niet krijgt)
En geef het tijd. Door haar nu ieder weekend naar je ouders te brengen maak je het gewoon maar moeilijker voor haar. Ze moet jullie huis als vertrouwd gaan zien, en dan komt alles wel goed...
geerke schreef:Geduld is iets wat in je moet zitten,je vriend kan zich wel iets aanpassen maar zichzelf voor 100 procent veranderen dat gaat niet...ze is als de dood voor hem...weet je zeker dat hij niet een keer boos is geworden doordat ze zo bang was?
Cayenne schreef:Ik heb eigenlijk het gevoel dat je de beslissing al genomen hebt?
Wat balen dat het niet werkt zeg. Ook heel jammer dat je vriend het zo enorm onderschat heeft.
Met veel geduld, consequentie en de goede tips die je hier gekregen hebt, komt het echt goed!
Azara71 schreef:Mijn vriend is er doordeweeks niet dus dan kan ik alles in alle rust doen met haar