Welk hondenvoer is goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unbelievable

Re: Welk hondenvoer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:00

Mijn hond en dus ik ook is helemaal wild van Hill's!

Hij gaf altijd snel over en met deze brokken echt niet! Hij vind ze smakelijk,
Hij ziet er super uit en de brokken zijn goed gebalanceerd. Voor ons geen andere brokken meer.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:04

Ben eens bij een presentatie van BARF menu geweest, leek mij heel erg goed voer. Nadeel is alleen dat het vers is en dus best smerig is om te geven en om op te bergen :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:08

Hier op aanraden van de fokker Versele Laga Opti-form. Zeer tevreden over. Zonder granen en onze pup vond het lekker van dag 1. Valt ook wel nog mee qua prijs.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:15

Ik heb mijn Jonkies tot 8 maanden optilife puppy van versele laga gevoerd en ook een beetje lotgering erbij zodat ze dit gewend werden. Nu voer ik de goedkopere versie van versele laga de happy life adult (een bodem van een bak per dag) en ze krijgen hier nog 250gr lotgering per hond per dag bij. En blinken mooi zijn enrgierijk goede ontlasting wat vroeger een drama was. O het gaat om australian cattle dog is mischien ook handig om te weten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:22

Voer al 15 jaar naar volle tevredenheid Smuldier vlees compleet. Haal het gewoon bij de supermarkt, nog geen 0,70 voor een 400 grams pakje. Een pakje per dag is Voldoende voor twee kleinere honden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:25

Ik zou even informeren wat de fokker van je Aussie voert en dan doorvragen hoe zijn honden het daarop doen. Dan kun je de overgang van de fokkersbrokken naar jouw brokken/vers vlees ook wat geleidelijker doen. Het is vaak al heel wat voor zo'n jong ding: nieuwe omgeving etc. Als de brok dan nog even gelijk blijft krijgt zijn gestel daarvan iig geen klap ;) .

Mijn Aus krijgt Henne-Kronch brok. Een brok die voornamelijk uit zalm bestaat. Eigenlijk puur uit gemakzucht. In de opvang voeren ze deze brok ook en hij doet het er goed op. Dus waarom niet.

Ik geloof niet zo in puppybrok. Dat vind ik een verkooppraatje. Een manier om meer geld te vragen voor dezelfde brok (maar dan in kleinere brokjes). Bovendien groeien pups vaak sneller op puppybrok, wat dan weer groeipijnen met zich mee kan brengen.
Ik zou dus gewoon meteen de volwassen versie van het merk dat je kiest gaan voeren.

Voor wat betreft vers vlees: ik voerde mijn vorige hond altijd Prins. Dat kwam perfect uit qua hoeveelheden, hij had namelijk 100 gram per dag nodig en Prins bestaat uit schijfjes van 100 gram :D . Qua hoeveelheden vers vlees: gemiddeld genomen voer je zo'n 3% van het lichaamsgewicht van de hond per dag. Een hond van 10 kilo krijgt dus 300 gram per dag. Maar... iedere hond is verschillend, blijf dus goed naar je hond kijken of hij meer of minder nodig heeft.

Oja, ik ben wel benieuwd bij welke fokker je pup vandaan komt.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:50

Normaal krijg je sowieso een pakket mee van de fokker met voeding en informatie voor de eerste week zodat je puppy makkelijker kan wennen.
Ik had jammer genoeg de pech dat de pups het helemaal niet goed deden op het voer dat ik meekreeg dus heb zelf moet zoeken voor geschikt voer.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:02

Ik zal een pup nooit vers vlees geven. Heb nu al van twee pups gehoord dat ze hierdoor een giardia bacterie hebben opgelopen en vrij vlot ingeslapen/overleden zijn.

Mijn honden doen het goed op Caro Croc. Is een betaalbare brok met een goede verhouding vlees.
Is een brok voor verschillende doelgroepen beschikbaar. wij hebben voor onze jack de brok voor kleine honden en voor de appenzeller de original versie.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:28

Mijn hondje is opgegroeid met jarco puppybrok.
Echter bleef hij spugen en misselijk zijn.
Toen andere brokken uitgeprobeerd, maar probleem bleef.
Toen overgestapt naar kvv, en na een week de misselijkheid en het spugen helemaal over.
Voor hem is het een uitkomst, zodra hij ergens wat gejat heeft bij een ander, word ie weer misselijk en komt het binnen een paar uur er zo weer uit.

Dat was mijn ervaring.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
En kijk naar de hond, de 1 is de ander niet.
Mocht je toch voor brok gaan, zou ik persoonlijk wel een brok nemen die hoog in vleesaandeel zit.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:35

Ja.. wat is goed? Je hoort verschillende verhalen. Hills en Royal Canin zijn qua brokken voeding de bekendste, maar dat betekend niet dat de rest slecht is. Waar je vooral op moet letten is dat het een volledig hondenvoeder is, dat hij het lekker vindt, en dat hij het er goed op doet. Dat is het belangrijkste toch?
Die markt is zo groot geworden en groeit alleen maar, er is bijna geen 'slechte' voeding te vinden ^^

Wat betreft vlees voeren is mijn kennis niet zo breed, hoor er veel verschillende verhalen over. Zie dat er over het algemeen veel barf / kvv wordt gebruikt.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:01

Onze hond krijgt gewone brokken uit de dierenwinkel, geen idee van wat er in zit maar deze winkel raadde het ons aan, simpele brok van geen merk en gewoon van een boerendierenwinkel. Veel honden zouden het er goed op doen en die van ons ook!

Hiermee wil ik niet zeggen dat je voor simpel voer moet gaan zonder dat je weet wat erin zit, helemaal niet, het is handig om te weten wat je jou hond voert. :) Dit verschilt per hond maar, brokken hoeven niet duur te zijn, en in ons geval ook niet vers, zoals vlees. Het ligt er gewoon aan, als jou hond makkelijk is en het goed doet op een bak brokken waarom dan in de weer gaan met vers vlees?

Dit is puur mijn mening hoor, snap dat mensen hier misschien anders over denken, maar hiermee wil ik gewoon zeggen, dat goed voer voor een bepaalde hond niet duur hoeft te zijn, of van een merk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:41

Je moet ook kijken waar je hond het goed op doet.

Mijn oudste hondje eet bijvoorbeeld alleen maar vers vlees, die laat brokken gewoon staan.
Was sowieso altijd al een moeilijke eter.

Jongste hond is begonnen met Prins, daarna Dog Lovers Gold Passion maar hij bleef altijd wat breiïge ontlasting houden.
Toen vorig jaar overgestapt naar Acana Wildgrass en sindsdien gaat het heel goed.
Het is een goede brok met 70% vlees en geen granen, ook geen kip omdat ik vermoedde dat Black daar niet zo goed tegen kon.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:18

Simbaa schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik ga meteen googlen.
Weet iemand ook hoeveel gram vers vlees een hond per dag nodig heeft? :)

je moet naar je hond kijken. niet naar cijfertjes die voor worden geschreven

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:22

Mariloulou schreef:
Ik zal een pup nooit vers vlees geven. Heb nu al van twee pups gehoord dat ze hierdoor een giardia bacterie hebben opgelopen en vrij vlot ingeslapen/overleden zijn.

Mijn honden doen het goed op Caro Croc. Is een betaalbare brok met een goede verhouding vlees.
Is een brok voor verschillende doelgroepen beschikbaar. wij hebben voor onze jack de brok voor kleine honden en voor de appenzeller de original versie.

Mijn pup krijgt al vanaf dat ik hem heb ,7 weken....rauw vlees ,met wat rijst en doperwten,wortels of spersiebonen.Hij heeft nog nooit diarree gehad,is ook niet geent.Hij is nu 14 weken

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:23

Kijk eens op zooplus daar is al het voer (verschillende merken) een stuk voordeliger dan in een dierenspeciaalzaak! Onze 2 goldens krijgen verschillende brokken van Royal Canin!
Wordt nog eens gratis thuis bezorgd!

De oudste (12 jaar) de croc adult en de jongste (8 maand) de puppy brok voor goldens. Beiden doen ze het er heel goed op!

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:35

unbelievable schreef:
Mijn hond en dus ik ook is helemaal wild van Hill's!

Hij gaf altijd snel over en met deze brokken echt niet! Hij vind ze smakelijk,
Hij ziet er super uit en de brokken zijn goed gebalanceerd. Voor ons geen andere brokken meer.

Welke brokken gebruikte je eerst als ik vragen mag?

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:38

Onze chihuahua at altijd Royal Canin Chihuahua, maar hij braakte vaak al z'n brokjes heel uit. Op aanraden van de dierenarts moesten we Hills i/d nemen of Royal Canin Sensivity Control of uit de dierenwinkel Royal Canin Sensitive Digestive Care (lichtverteerbaar).
Deze laatste gebruiken we nu, er komen geen hele brokken meer uit en hij braakt minder. Helaas is het sinds een paar dagen weer begonnen.
We hadden dentastix gegeven en 's nachts direct kotsen, het lijkt erop dat hij niet zo goed tegen graan kan?

Helaas is het een hele klus om uit te zoeken of we alleen graanvrij moeten proberen, hypoallergeen, lichtverteerbaar of voor een gevoelige maag.. :?

Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:41

Ja moeilijk hè dat voer? Zoveel keuzes, zoveel meningen...

Mijn hondje krijgt zowel vers als brok. Toch wel handig vind ik om ook brok in huis te hebben als ik het vlees eens vergeten ben uit de vriezer te halen. Vriezer is een groot woord overigens, ik heb alleen maar zo'n klein vriesvakje :P Gelukkig is mijn hondje ook klein ;)

Als pup kreeg hij eerst Kenner van de Welkoop, dat kreeg ik mee uit het asiel. Dat was niks, Toby lustte het niet en poepte wel 7 keer per dag...

Toen overgestapt op Prins puppybrok en daar kreeg hij dan eenmaal daags vers bij. Prins vond meneer ook niet zo lekker...

Toen Profine zalm, dat was al een stuk beter en toen Profine uit het assortiment ging bij de dierenwinkel in het dorp ben ik Yami zalm gaan geven en dat eet hij nog steeds goed op! Beter dan de Profine, hij is een beetje kieskeurig :P

Hij krijgt nu nog steeds Yami brokken en wat KVV betreft vaak Smuldier of Rodi en soms eens Farmfood. Smaken wissel ik af en ik voer vaak de compleet versies. Vers krijgt hij inmiddels al lang twee maal daags, ik voer brok en vlees 50-50 in aparte maaltijden. Dit bevalt goed en Toby poept alleen op de lange wandeling en heeft een prima conditie!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:42

Orijen, super goed voer.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:45

heb mn honden denk 1,5jaar op versvlees gehad maar mn reutje bleef maar enorme honger houden,toen ik zwanger werd er uiteindelijk toch maar gestopt want ging ervan over mn nek :o
daarna overgegaan op farmfood en probleem van mn reu was verdwenen.
nu voer ik de farmfood met zalm olie en ben er nog steeds tevreden over.
kwa vacht kan ik er weinig over zeggen want die hebben ze niet :+

mn oude inmiddels overleden border collie met voedsel allergie deed het op de farmfood ook goed terwijl hij op de andere speciale dieet voedingen het slecht deed (behalve Hill's ZD)

soms twijfel ik wel terug te gaan naar vers vlees maar aan de andere kant doen ze het hier goed op,geen honger,makkelijker en goedkoper al zou dat laatste me niet tegen houden.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:51

Wij hebben voor onze twee honden voer van natural health, de rode versie (lam&rijst). Onze ene hond kan alleen 100% natuurlijk vlees eten want hij is allergisch en onze andere hond heeft artose en ze reageren hier beide super op. Kost 58.80 voor 12,5 kg, weet niet wat jij duur vind maar dit is een zeker een aanrader.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:56

Simbaa schreef:
Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp, maar een voor mij bevredigend antwoord is er nog niet.

Voor mijn aanstaande Australian Shepherd pup ben ik op zoek naar kwalitatief goed hondenvoer. Het liefst geen supermarkt kwaliteit.
Ik ben op zoek naar voer voor tijdens de pup-periode, maar zeker ook voor de periode erna.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar vers vlees, maar wegens een kleine vriezer kunnen we niet veel inslaan en komen we dus uit bij smuldier. Geen idee of de kwaliteit daar van goed genoeg is. En kunnen pups dit ook eten?

Kort gezegd mijn eisen:
* Goed betaalbaar
* Goede kwaliteit

;)

Verder heb ik er zo weinig verstand van, dat ik geen eisen op kan noemen :+ Mochten jullie ergens goede ervaringen hebben, hoor ik ook graag wat jullie ongeveer aan het voer kwijt zijn per maand/dag.

Bedankt alvast!

Bij de fokker van mijn aussie waren ze daar als pup zowel brok als KVV (vers vlees) gewend.
Als brok kregen ze smolke, en als KVV destijds Rodi hamburgers.

Ik ben toen vrij snel overgegaan op KVV (dogmeat via dogmeat.nl of dieza.nl) en dat bevalt erg goed. Tussentijds heb ik wel brok gevoerd (platinum Iberico and greens via http://www.foodforpets.be). De brok was oké, maar de KVV beviel veel beter. Ik heb ook een poos (andere hond ander ras) Wolfsburg gevoerd, maar het calcium gehalte is daarvan te hoor voor een pup/puber.

Op KVV, meer energie, betere spieropbouw, natuurlijke calciumbron (blijkbaar minder kans op HD of ED). Hele mooie glanzende volle vacht.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:58

mirkip schreef:
Simbaa schreef:
Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp, maar een voor mij bevredigend antwoord is er nog niet.

Voor mijn aanstaande Australian Shepherd pup ben ik op zoek naar kwalitatief goed hondenvoer. Het liefst geen supermarkt kwaliteit.
Ik ben op zoek naar voer voor tijdens de pup-periode, maar zeker ook voor de periode erna.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar vers vlees, maar wegens een kleine vriezer kunnen we niet veel inslaan en komen we dus uit bij smuldier. Geen idee of de kwaliteit daar van goed genoeg is. En kunnen pups dit ook eten?

Kort gezegd mijn eisen:
* Goed betaalbaar
* Goede kwaliteit

;)

Verder heb ik er zo weinig verstand van, dat ik geen eisen op kan noemen :+ Mochten jullie ergens goede ervaringen hebben, hoor ik ook graag wat jullie ongeveer aan het voer kwijt zijn per maand/dag.

Bedankt alvast!

Bij de fokker van mijn aussie waren ze daar als pup zowel brok als KVV (vers vlees) gewend.
Als brok kregen ze smolke, en als KVV destijds Rodi hamburgers.

Ik ben toen vrij snel overgegaan op KVV (dogmeat via dogmeat.nl of dieza.nl) en dat bevalt erg goed. Tussentijds heb ik wel brok gevoerd (platinum Iberico and greens via http://www.foodforpets.be). De brok was oké, maar de KVV beviel veel beter. Ik heb ook een poos (andere hond ander ras) Wolfsburg gevoerd, maar het calcium gehalte is daarvan te hoor voor een pup/puber.

Op KVV, meer energie, betere spieropbouw, natuurlijke calciumbron (blijkbaar minder kans op HD of ED). Hele mooie glanzende volle vacht en geen kleine gezondheidsklachten zoals oorontstekingen etc (had mijn andere hond wel op brok).

Op orijen en taste of THE wild bleven ze hier dunne ontlasting houden.

Het ligt ook heel erg aan de hond waar de hond het goed op doet.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:03

Mariloulou schreef:

Hoe hebben ze dat vastgesteld, dat het van het vlees kwam? Want de incubatietijd is rond de twee weken.
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... Giardiasis

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:05

Onze opvanger doet het prima op Prins droge brokken. Hond ruikt minder en ontlasting is steviger dan met ander droogvoer dat we gegeven hebben.