Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Misschien een vooroordeel, maar misschien ook gebaseerd op ervaringen.
Ik weet heus dat er leuke zijn, die kom ik ook wel tegen en die mogen best snuffelen of spelen met mijn hond.
anneliesdj schreef:Als je er een blokje voor om moet, zal dat zijn omdat je jezelf of je eigen honden niet vertrouwd, anders is er geen enkele reden voor.
anneliesdj schreef:Wanneer een eigenaar zijn verantwoordelijkheid over zijn agressieve hond niet neemt is het wat anders. Maar er wordt gezegd; wanneer ik er eentje zie. Dus niet die specifieke hond of eigenaar en dan gaat het dus gewoon om vooroordeel.

anneliesdj schreef:Anoniem schreef:Misschien een vooroordeel, maar misschien ook gebaseerd op ervaringen.
Ik weet heus dat er leuke zijn, die kom ik ook wel tegen en die mogen best snuffelen of spelen met mijn hond.
Je kunt iemand ook gewoon passeren.
Je hebt meer keuze's dan alleen omdraaien en wegrennen of je hond laten spelen.
Anoniem schreef:anneliesdj schreef:Als je er een blokje voor om moet, zal dat zijn omdat je jezelf of je eigen honden niet vertrouwd, anders is er geen enkele reden voor.
wat een onzin.
Ik vertrouw de meeste personen aan t eind van de lijn niet.
Of nog erger: de mensen die de lijn in hun hand hebben en de hond 'lekker laten rondrennen', terwijl je ziet dat dit helemaal niet goed gaat.
die lopen er hier in de buurt genoeg.
en ik pas ervoor om mijn hond daardoor te laten grijpen.
BKonline schreef:Klopt anneliesdj, hij neemt neemt zijn verantwoordelijkheid.
amyz: denk je nou echt dat iemand uit de buurt van Ts., zijn hond wel even wil testen op een 3 jarige Pittbull reu waarvan het verleden niet bekend is. Ik zie haar al aanbellen.
Billy schreef:Ik vind pitbulls en aanverwanten mooi en lief en ik knuffel best met ze.
Ik wil ze alleen niet in de buurt van mij honden hebben, het risico is me te groot

banditlove schreef:Hoihoi,
Wij hebben sinds kort een 3 jarige pitbull kruising reu. Hij is niet gecastreerd. Wij durven hem niet los te laten bij andere honden omdat we niet weten wat hij doet naar andere honden. Aan de riem is het erg verschillend hoe hij reageerd per hond. Maar ik zou graag zien dat hij wat meer sociaal word en ook rustig reageerd naar honden en dat hij ook met andere honden kan spelen. Heeft iemand tips? Eventueel hondenscholen die dit doen in de buurt van zutphen ? Of iemand die hierbij kan helpen etc? Hoor het graag!!