Hond meenemen naar zuid Spanje, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Hond meenemen naar zuid Spanje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:09

Hond mee op terras is niet omdat ze het niet op prijs stellen; maar omdat het wettelijk verboden is in Spanje.
Alleen in gebieden waar ze niet zo heel streng optreden wordt het in het hoogseizoen soms gedoogd door de restaurants.
Maar zij kunnen fiks boetes krijgen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:35

Esirene schreef:
Alle entingen zijn sowieso verplicht, en, rabiës al helemaal als je naar het buitenland wilt.
Laat je ook even goed voorlichting over bescherming ecto- en endoparasieten, er komen daar wormen en beestjes voor die we hier niet hebben. Volgens mij heb je daar ook de hartworm die je absoluut niet in je diertje wilt hebben.

Je zult in restaurants en hotels niet vaak een hond mee mogen, zijn er uiteraard wel waar het wel mag maar moet je goed naar zoeken haha!

Wil er even op inhaken, niet alle entingen zijn verplicht namelijk. Alleen de rabies vaccinatie is verplicht (minstens 21 dagen voor vertrek dus regel dat optijd) de rest is verstandig maar eigen keuze. Verser is een chip en een europees paspoort verplicht.

De site van het licg is een hele goede betreft wat wel en wat niet. Voor hartworm kan je ontwormen met bijv. Milbemax en dan op de dag van thuiskomst en 4 weken na thuiskomst. Fijn middel tegen zandvliegen en teken is bijv. Advantix

Denk er ook aan voldoende eten, reserve riem etc mee te nemen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:33

Er is ook zoiets als een Europees paspoort voor huisdieren? Verplicht? Weet ik eigenlijk niet ...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 08:36

Dank je wel allemaal voor het meedenken. Als we gaan/hond meenemen is dat sowieso met de auto. Mijn vriend heeft transport gereden naar het buitenland en is bekend met de afstanden.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:16

XxDiandraxX schreef:
Esirene schreef:
Alle entingen zijn sowieso verplicht, en, rabiës al helemaal als je naar het buitenland wilt.
Laat je ook even goed voorlichting over bescherming ecto- en endoparasieten, er komen daar wormen en beestjes voor die we hier niet hebben. Volgens mij heb je daar ook de hartworm die je absoluut niet in je diertje wilt hebben.

Je zult in restaurants en hotels niet vaak een hond mee mogen, zijn er uiteraard wel waar het wel mag maar moet je goed naar zoeken haha!

Wil er even op inhaken, niet alle entingen zijn verplicht namelijk. Alleen de rabies vaccinatie is verplicht (minstens 21 dagen voor vertrek dus regel dat optijd) de rest is verstandig maar eigen keuze. Verser is een chip en een europees paspoort verplicht.

Oh ik dacht dat je verplicht was om uberhaupt je hond te laten enten, dan heb ik dat verkeerd :3

XxDiandraxX

Re: Hond meenemen naar zuid Spanje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:17

Jeps en zelfs de rabies is alleen verplicht als je de grens over gaat.

Ts, de belangrijkste tip die ik je als dierenartsassistente kan geven. Begin op tijd met voorbereiden!

Ik wil ze de kost niet geven die 1 week of zelfs 1 dag voor vertrek bij ons aankloppen. En dan mag de hond dus niet mee!

(ze controleren niet vaak maar je wil het risico niet nemen dat ze je hond in beslag nemen)