Felicxa schreef:xxxjanna schreef:Lijkt me ook wat overdreven. Alle katten die wij gehad hebben, hebben ook veel last van ruzies/ veel geluid/prikkels. Een kat die we nu hebben springt zelfs naar mensen toe als ze ruzie hebben, om vervolgens een poot in je gezicht te leggen. Erg lief, maar in mijn ogen absoluut niet 'hooggevoelig' te noemen.
Katten zijn gewoon erg gevoelig voor hun omgeving. Onze andere kat is dan weer heel erg schrikkerig, maar echt behoorlijk dom in de omgang met andere katten. Dus als een kat die schrikkerig is hooggevoelig is, zou die kat dat ook moeten zijn terwijl ze echt niets begrijpt van signalen van andere katten.
Ik vind het dan ook geen argument dat 'je dingen op internet kunt vinden en dat dus wel laat zien dat niet alle katten zo zijn'. Mensen verschillen, dieren verschillen. Heel simpel. Ieder beest reageert op zijn eigen manier, en niet tegen veel prikkels kunnen is gewoon iets heel normaals voor katten.
Je kijkt teveel met 'mensenogen' naar je katten. Als je je kat hooggevoelig noemt omdat die niet tegen veel prikkels kan en dat bij mensen ook een teken is van hooggevoeligheid, is dat geen argument. Dieren zijn nou eenmaal geen mensen.
Maar mensen zijn wel dieren.
Maar het lijkt me verder wel onzin. Het ene beest zal best gevoeliger zijn dan het andere, maar een kat hooggevoelig? Lijkt me niet, jouw kat doet net zoals ieder andere kat.
Klopt! Scherp haha. Wel een andere soort dan katten.
Maar we zijn het verder met elkaar eens denk ik

Ja, ik ben introvert en observeer meer dan dat ik deelneem in groepen. Door meer te kijken zie je meer en leer je onbewust sneller signalen 'lezen'. Ook hou ik er heel erg van om onder mijn steen te kruipen en van alle drukte af te zijn na een paar uur sociaal doen. Toch wil ik absoluut neit een stempeltje 'hoogsensitief'. Ik hou niet zo van hokjes en labels. En inderdaad, het verandert niets aan wie ik ben of hoe ik me voel in bepaalde situaties. Een ander heeft en zelfs