Pup zindelijk maken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Pup zindelijk maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:30

Zo jong nog maar, met 8 weken komen ze net uit het nest :D
Heb je de pup dan net opgehaald?
Gewoon een paar weken/veel maanden veel aandacht besteden aan het zindelijk maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:15

Hebben meerdere honden en die waren allemaal binnen een dag/paar dagen zindelijk. Kwestie van goed opletten en na elke slaapbeurt, speelbeurt, voeren enz enz. naar buiten zetten. Plassen ze dan commando plassen en meteen wat lekkers, dat hebben ze zo door.
Water weg zetten doen we niet ze hebben gewoon een bak in de bench. S'nachts wekker zetten om de paar uur. Dat uitbouwen en goed belonen en dan slapen ze met een aantal dagen gewoon netjes door.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:23

Onze pup is zindelijk gemaakt op deze manier:
In de bench en elk uur opstaan. Elke nacht uitbreiden met een kwartier en als hij zo al 3u zonder plas kan, dan bouwde ik het uit met een halfuur.
Nu was het wel niet dat ik altijd op stond, want mijn papa stond vaak met een vroege shift en was dan om 4u beneden, mijn broer staat om half 6 op dus dan kon ik wel doorslapen.
Drinken haalde ik weg na 21u.

Kranten werkte hier ook niet want die at hij idd op.

Hij is nu 5 maanden en zo goed als zindelijk. Soms nog eens een ongelukje als hij heel enthousiast aan het spelen is maar verder geeft hij het altijd braaf aan :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:25

De eerste week hebben wij s'nachts 2 keer en later 1 keer uitgelaten en dan vanaf 7 uur s'ochtends om het uur.
Dat om het uur hebben we nog best een tijd volgehouden maar we probeerde langzaam de tijd wat te rekken, in het begin hield het hondje dit echt niet vol en plaste ze soms in huis maar na een tijdje kon ze het steeds langer ophouden. Wij gingen ook altijd meteen met haar naar buiten als ze per ongeluk in huis had geplast. Dan hoefde ze natuurlijk niet meer, maar ze moest het nog wel leren. Op de puppycurcus hebben we geleerd dat als het hondje volgens ''het schema'' wel moet plassen maar het buiten niet doet we net zo lang op 1 plek moeten blijven staan tot ze wat doet. Dat ging in het begin heel langzaam maar omdat we altijd naar dezelfde plek toegingen in het begin omdat ze toch niet zo lang kon lopen ging dat op een gegeven moment heel snel en wist ze precies dat ze daar moest plassen. Inmiddels is onze ''pup'' 4 maanden oud en doen we haar om de 3 uur even naar buiten, ze maakt eigenlijk nooit meer een foutje. Gewoon rustig opbouwen dus.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:22

Toen mijn hond 4,5 maand jong was was hij opeens zindelijk maar hoe??? Was er wel erg blij mee haha

Omdat ik de enigste in het gezin ben die wat heeft met honden heeft hij veel in een grote bench geleefd. Vloerbedekking en niet zindelijk zijn geeft problemen ;)

Hij ging overdag mee naar mijn werk en verder was het na slapen uitlaten en als hij het aan gaf of na lekker rondlopen en ravotten in huis eerst uitlaten dan bench in met lekkers.

Hij is nog steeds gek op een bench al hebben wij die al het huis uit gedaan toen hij 6 mnd was. Gewoon hele brave hond haha. Lag als pup niet in zo klein mogelijke bench omdat hij er best veel in zat. Dus een 87 cm en daarna vlot eem 107 cm lange bench met deel kussen en deel kleedje. Een waterbak wat speelgoed een grote knuffel om tegen te slapen en knaagmateriaal. Een paradijs voor hem vandaar denk ik dat hij als hin ergens een bench ziet er heel graag in gaat haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:26

Overigrns ook best veel puppen opgevangen die om welke reden in het asiel terecht kwamen of daar geboren waren en rest nest herplaatst maar nog 1 pup over. Dan mochten ze mee s avonds naar mij. 1x een pup 1 week in huis gehad van net 8 wkn jong die in de hele week geen ongelukjes gehad heeft. Was heel knap pupje hoewel wij in het asiel al veel deden aan zindelijkheid bij pups. Wij stonden er vaak versteld van hoe enorm snel honden zindelijk worden. Ook als ze uit bizarre situaties kwamen en al rond de 6 mnd waren. Vaak na 1 week in de opvang allemaal zindelijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:01

die van mij is nu 13 weken en doet het buiten...ze kunnen altijd naar buiten.Toen hij 7 weken was(hij is aan komen lopen) poepte hij nog binnen,en plaste ook binnen.Terwijl hij naar buiten kan :+
Sinds een week of drie is hij zindelijk. :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:34

Barbet: gisteren ;). Wij hebben 'vroeger' ook honden gehad, maar die leefden buiten op het erf en in de schuren, dus zindelijk maken hebben we nog nooit gedaan ;)

Dierenfan: hier ligt ook vloerbedekking, maar als er een ongelukje is gebeurd, wrijven we het goed droog met een oude handdoek en daarna met azijn er nog een keer over heen. En die vloerbedekking is toch al een keer aan vervanging toe :p

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:42

Ik heb er hier nu 1 van 14 weken. Op zich doet hij het hartstikke goed. Snachts droog en ook overdag gaat het vrij goed. Alleen de mand van mijn oudere hond...daar piest hij in als hij de kans krijgt. Mijn oudste hond is een redelijk onzeker teefje pup is een erg zelfverzekerd reutje.
Hoop dat vlot overgaat. Voor de rest doet hij niks in huis meer.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:54

Ik weet van mijn ouders nog dat ze de pup in een aparte kamer hadden 's nachts. Krantjes op de vloer (alleen 's nachts) en overdag nadat de puppie had geslapen met haar uit. 's Nachts de kranten steeds kleiner laten worden tot de pup geen plek meer had om te plassen en volgens mij was het toen opgelost. Heeft volgens mij niet lang geduurd maar het is dan al 14 jaar geleden...

Sinds kort zit ik weer op school waarbij ik van half 7 tot half 5 weg ben, mijn vriend is dan wel thuis maar die werkt s' nachts en slaapt overdag. De hond was niet gewend dat ze nu dus meer op haarzelf was aangewezen en plaste overdag op de grond wanneer ik naar school was. Nu kwam een klasgenootje van mij met een idee een om bench aan te schaffen, als de hond dan zou plassen moest ze er zelf in liggen en komen ze er snel genoeg achter dat ze het liever even in houden. Mijn hond zit in de bench van half 9 tot 3 ongeveer. Wanneer mijn vriend thuis komt uit het werk laat die haar uit, en als hij thuis komt weer. Ik laat haar 's morgensvroeg uit en als ik thuis kom uit school weer, dan 's avonds rond 9 en 12 nog een keer and so on.
Nu plast zij waarschijnlijk omdat ze haar alleen voelt ondanks dat mijn vriend op bed ligt. 's Nachts heeft ze dit probleem nooit terwijl ze tijden heeft gekend waarbij ze het toen langer in moest houden dus vandaar dat wij het nu op deze manier proberen, wat tot nu toe ook werkt.

Overigens kan ze 3 en soms 4 keer in de week bij mijn schoonouders blijven wanneer ik op school zit, dus het gaat soms maar om 1 of 2 dagen dat ze een middag in de bench moet blijven. Als iemand hier er een probleem mee heeft dat ik het op deze manier doe mag mij gerust een PB sturen, ik wil voor de TS geen reltopic starten en zal daarom niet reageren wanneer iemand het er niet mee eens is.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:39

Tot de laatste maaltijd 's avonds (rond 21.30) hebben ze hier vrij toegang tot water. Daarna gaan de honden in de bench.
Pup mag in het begin in de bench op de slaapkamer. Als ze midden in de nacht piepen en/of onrustig zijn, haal ik ze eruit voor een plas. In het begin is dat elke 2 uur, na een tijdje is dat al een stuk minder. Hier sliep Damy na 1 maand 's nachts door, Noa na 1,5 week :D
De overgang om ze vervolgens beneden te laten slapen is dan altijd een tweede, haha.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 17:40

Ik vroeg mij nog af. Als je nu wel die matjes gebruikt, leer je de pup dan niet dat hij naar die plek (bij de deur) gaat.. en zodra je dat ziet dat hij daar heen wil, je hem oppakt en dan naar buiten gaat?
En als hij het dan buiten doet, heel overdreven belonen, gaat hij het dan over een tijdje aangegeven als hij naar buiten moet?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:02

Hier nooit matjes gebruikt. Immers ik wil de hond binnen zindelijk hebben dus ga ik niet eerst leren dat ze wel een mogelijkheid hebben om binnen hun behoefte te doen ;)
Overigens nooit een situatie gehad waarbij ik niet makkelijk de deur uit kon en de hond buiten op het gras kon zetten. Wij wonen landelijk en gras is aan de overkant van de weg al in overvloed. Op het moment dat je 10 hoog op een flat woont snap ik wel dat je binnen of op balkon een mogelijkheid maakt ;)

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:09

Wij hebben een hond van ruim 8 mnd en een van 8 weken rondlopen.
Beide pups beginnen naast bed zodat ik wakker word van evt piepjes of vraag naar contact.

De oudste kwam met 7 weken en sliep na 4 nachten door. Onze nieuwe pup van 8 weken slaapt al de hele nacht door met soms een zoekend piepje naar contact.
Wij hebben voor haar een zandbakje in de tuin gemaakt zodat ze niet op het natte gras hoeft. Commando "plasje doen" zat er al na 3x in, zo makkelijk!

Matjes heb ik hier ook voor de eerste dagen. Nu zijn deze er niet meer en ga ik er elke keer na spel en slapen uit. Ik wil niet dat er gewenning ontstaat door op matjes te plassen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:21

Onze pup is echt razendsnel, je ziet bijna niet dat hij moet en dan is het al te laat. Soms gaan pups wel snuffelen, rondjes draaien en dergelijke, maar dat doet hij niet. Daarom ben ik een beetje erg zoekend :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:43

Hij is 8 weken, dat komt nog wel. Hier was het aan het begin ook gewoon plassen waar ze stonden, maar dat veranderde toch vrij vlot.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:55

Mizora: heb je nog enig idee hoeveel dagen dat duurde? En begon jouw pup dan te snuffelen of rondjes te draaien? Ik weet dat het per hond verschillend is, maar ben gewoon even nieuwsgierig :o. Het is voor ons de eerste keer dat wij een pup zindelijk moeten maken, dus het is voor mij ook nieuw :o

Wat opvoeding verder betreft lukt het prima tot nu toe.. weet al vrij goed tot waar die mag komen, en 1x duidelijk nee is genoeg om hem met ongewenst gedrag te laten stoppen, dus wat dat betreft ben ik tot nu toe super tevreden!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:59

Die van mij begonnen op een bepaalde manier te lopen, dus niet echt te snuffelen. Maar op een keer ga je toch patronen herkennen (zoals naar een bepaalde hoek van de kamer lopen) en bij één van de twee direct na het eten als ze niet direct voor het eten uit geweest was. Je had dan echt niet meer de tijd om schoenen aan te trekken. Je moet nog op elkaar afgestemd raken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:43

Ik denk dat toen Black zo tussen de 8 a 10 weken was, wel elk half uur met hem buiten stond. :D
Behalve natuurlijk als hij lag te slapen, dan meteen als hij wakker was.
Maar als hij wakker was, en hij had maar even gespeeld, gekauwd, rondgelopen, dan pakte ik hem op naar buiten en hij deed weer een plasje.
Scheelde wel dat ik zo vanuit de keuken de achtertuin in kon wat weer uitloopt in een weiland.
Ik kon zo op m'n sloffen met hem naar buiten. :D
Het is lastiger als je op een flat woont of als je geen tuin hebt, dan kun je niet zo snel elke keer naar buiten.
Maar in ieder geval, ik denk dat Black in totaal zo'n 4 x een plasje in huis heeft gedaan, dat ik net te laat was.
Dat ik dacht, Black moet naar buiten maar ik zet even gauw de koffie aan, maar dan was ik toch al te laat.
Ik denk dat vanaf hij zo'n 10 weken was, het al makkelijker ging en vanaf zo'n 3 a 4 maanden was hij zindelijk.
Nog wel regelmatig naar buiten omdat hij nog zo jong was en niet lang kan ophouden.
En vanaf zo'n 5 a 6 maanden was hij goed zindelijk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:48

Chasey schreef:
Wij zijn gewoon 's nachts (net als een mensenbaby je 's nachts nodig heeft) eruit gegaan om hem te laten plassen. Soms wel 4 keer per nacht. Leuk is het niet. Maar hij werd wel snel zindelijk en hoe ouder hij werd hoe langer hij het kon ophouden.
We woonde toen op een appartement, dus ook 's nachts 2 verdiepingen naar beneden met trap naar plantzoen lopen en weer terug :P Het is even doorbijten haha.

En nog een tip. Wij hebben onze hond op commando leren poepen. Klinkt misschien raar, maar dat is zooooo hadig!!
Hij kan nu op commando zijn behoefte toen. Stel je loopt ergens waar het poepen je niet uit komt, zal hij niet zo snel zomaar ergens gaat zitten poepen. En zie je een plekje waar het beter uit komt (of speciaal zo hondenuitlaat plek) geef je hem het commando. En doet hij zijn ding.
Ons commando is gewoon 'poepen!' :') :')
Soms wordt je raar aangekeken als je dat tegen je hond zegt. Maar het is heeeel fijn dat hij het kan _/-\o_
Elke keer als ik met hem uit ga zeg ik eerst poepen, zodat hij weet dat hij gewoon rustig zijn ding kan doen. :=

Wij hebben hetzelfde gedaan, in de nacht zijn we vanaf het begin toch wel elk uur/anderhalf uur opgestaan :j Ze was ontzettend snel zindelijk omdat we het hebben doorgezet. Als er binnen wat gebeurt nu is als ze ziek is, ze is erg gevoelig op de darmen dus we hebben wel eens diaree op moeten ruimen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 08:33

Vanochtend lag er alleen een plasje in de bench :D.
Wij zijn niet direct buiten met de pup als hij plassen moet. We moeten eerst de hal door en dan de berging nog door.. maar voor mijn gevoel wordt het al beter :).

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:39

Komt vanzelf goed :D
Gewoon ervoor zorgen dat er snelle instappers staan. Pupje oppakken en lopen!
Als ik thuis kom, loop ik ook linea recta naar buiten met het gespuis, zodat de kleinste uit enthousiasme niet binnen pist.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:41

na het spelen plassen,
Als hij wakker werd plassen,
Na het drinken plassen,
'S avonds voor het slapen plassen en dan in de bench,
'S ochtends als hij wakker werd gelijk plassen.

Zo deed ik het bij mijn pup.
Al na 16 dagen!! Ging hij het zelf al aangeven door voor de deur te gaan zitten *\o/*

Ik deed ook nooit straffen als hij het eens binnen deed ( gebeurde ook niet zo vaak )
Al heb ik 1 uitzondering gemaakt toen hij z'n poot optilde tegen mijn tafel <<)
(Hij begon te puberen denk ik) heeft hij uiteindelijk ook maar 1x gedaan.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:33

we hebben het redelijk drastisch gedaan. elke twee uur met de pup naar buiten en wachten totdat hij palst. goed belonen en weer naar binnen. dit ook in de nacht. wakker maken om te plassen en door. dit heeft uiteindelijk een paar dagen geduurd voordat ze het in de gaten had. is onder tussen al 7 wahah maar dan nog. zo ga ik het met de volgende ook weer doen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 21:07

Vanavond gaat het ook weer goed :)