Heb je de pup dan net opgehaald?
Gewoon een paar weken/veel maanden veel aandacht besteden aan het zindelijk maken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Wij hebben 'vroeger' ook honden gehad, maar die leefden buiten op het erf en in de schuren, dus zindelijk maken hebben we nog nooit gedaan 
. Het is voor ons de eerste keer dat wij een pup zindelijk moeten maken, dus het is voor mij ook nieuw 
Chasey schreef:Wij zijn gewoon 's nachts (net als een mensenbaby je 's nachts nodig heeft) eruit gegaan om hem te laten plassen. Soms wel 4 keer per nacht. Leuk is het niet. Maar hij werd wel snel zindelijk en hoe ouder hij werd hoe langer hij het kon ophouden.
We woonde toen op een appartement, dus ook 's nachts 2 verdiepingen naar beneden met trap naar plantzoen lopen en weer terugHet is even doorbijten haha.
En nog een tip. Wij hebben onze hond op commando leren poepen. Klinkt misschien raar, maar dat is zooooo hadig!!
Hij kan nu op commando zijn behoefte toen. Stel je loopt ergens waar het poepen je niet uit komt, zal hij niet zo snel zomaar ergens gaat zitten poepen. En zie je een plekje waar het beter uit komt (of speciaal zo hondenuitlaat plek) geef je hem het commando. En doet hij zijn ding.
Ons commando is gewoon 'poepen!'![]()
![]()
Soms wordt je raar aangekeken als je dat tegen je hond zegt. Maar het is heeeel fijn dat hij het kan![]()
Elke keer als ik met hem uit ga zeg ik eerst poepen, zodat hij weet dat hij gewoon rustig zijn ding kan doen.
Ze was ontzettend snel zindelijk omdat we het hebben doorgezet. Als er binnen wat gebeurt nu is als ze ziek is, ze is erg gevoelig op de darmen dus we hebben wel eens diaree op moeten ruimen.