Ik denk dat je voor de rest al perfect bezig bent zo, met hetzelfde voer en haar eigen mandje met haar dekentje. Kleine houvastjes voor het katje. Voor de rest gewoon de tijd geven om te laten wennen, laat ze zelf maar komen en een beetje in de gaten houden of alles er netjes in en aan de juiste kant er weer netjes uitkomt. Een paar fijne verstopplekjes vind ze misschien ook wel lekker. Een kast waar ze in mag of een doos achter de bank of zo.
Ik heb hier nu al 10 jaar zo'n 'moeilijk geval' uit het asiel zitten. Schichtig en wat timide katje, moeilijke eter, kon niet bij andere dieren of kinderen en was het beste af bij een rustig en kalm huis. Vreemde mensen vind ze nog steeds niks, dan verdwijnt mevrouw naar boven, andere dieren wíl je er niet bij zetten, die vreet ze op, maar voor de rest is het zo'n heerlijk braaf en snoezig diertje. Geen seconde spijt van gehad.

Overigens is echt niet elke asielkat een moeilijk geval. Er zitten er vast ook wel gewone, leuke, makkelijke katten bij. Destijds zaten er maar 2 'probleemgevallen'. De één zat nog in quarantaine en de ander ligt dus alweer 10 jaar regelmatig in haar doos op mijn verwarming te soezen.