katertje gevonden en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:11

ClaudiaHS schreef:
De grote kater hier vind hem wel lief volgens mij.
Die geeft hem ook kopjes op zijn manier *lees:beukt hem zowat omver* :')
Ik zet hem straks wel in de schuur en dan maar hopen dat hij er morgen nog is

Zo doet mijn kater dat ook. Met een snurk er bij. Leuk dat hij Mytens al geadopteerd heeft.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 21:16

zigranta schreef:
In Wilsum zit een dierenasiel.

Goed om te weten, maar ik spreek nog geen Duits.
Ik was ook niet van plan hem in een asiel te stoppen.
dat vind ik zo sneu.
Even afwachten of hij hier blijft hangen, dan bel ik maandag even de DA voor chip controle

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:19

In Nederland is het wel zo dat je eigenlijk, officieel, voor een gevonden dier contact moet opnemen met een asiel of een dierenbescherming. Misschien de moeite waard om eens uit te zoeken hoe dat in Duitsland is.

zigranta

Re: katertje gevonden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:28

Je kan op hun site kijken of hij als vermist staat opgegeven.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 21:52

zigranta schreef:
Je kan op hun site kijken of hij als vermist staat opgegeven.

Website doet het niet.

Koper, ja ik weet dat dat in Nederland eigenlijk moet.
Ik weet niet hoe dat hier zit.
Ik hoorde van de buurman dat de jagers hier loslopen katten gewoon afschieten (geen idee of dat waar is)
En sws ben je hier verplicht je kat te chippen.

Wij wonen hier nu 4 maand.
Bij de overdracht van de woning werd ons medegedeeld dat de katten achterblijven omdat deze hier zijn geboren.
Afgelopen zomer waren het er 6, nu nog maar 3 + Mytens nu.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:59

Ik zou hem eigenlijk niet zomaar buiten zetten. Zou dan toch bang zijn dat hij weer gaat zwerven.
Heb je echt geen mogelijkheid om hem in een kamer apart te houden vannacht en dan toch een bak improviseren?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:12

Ja, jagers mogen je katten afschieten en ook je honden. Nu zijn de meeste jagers er niet op uit om je beesten af te schieten, maar je heb er galbakken bijzitten die hier geen moeite mee hebben.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 22:48

Mijn hond loopt op mijn erf dus daar blijven ze vanaf -:(-
Hoor ze op zondags wel schieten idd.

Mytens is buiten en rent nu achter zwart/witte poes aan.
Morgen kijken of hij er nog is.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:52

Hier liepen ze ook gewoon op het erf, maar die lamzak kwam wel even melden dat als hij ze buiten het terrein zou zien hij ze af zou schieten.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:05

Als eerste, wat hartstikke leuk dat je je hem 'adopteert', meer mensen zouden dat moeten doen (als het kan natuurlijk).
Ten tweede zou ik het katje wel laten nakijken bij de dierenarts, kunnen ze meteen kijken of die is gechipt en wat je nu verder moet/kunt doen. Ik hoop natuurlijk dat hij bij zijn eigen baasjes terug kan komen en zo niet, dan ben ik blij dat hij bij jou nog een goed plekje heeft. :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:08

Oh nou lekker dan 8)7
Ik kan hier niet voorkomen dat de katten buiten m'n erf gaan. Zijn gewoon geen huiskatten.
Zijn vanaf de geboorte al buiten en geen mensen gewent.
Schijnt dat ze af en toe op een km van huis lopen (bij de buurvrouw )

Aedema, maandag bel ik de DA.
Hij is heel tam dus neem hem zo mee in de auto.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:12

Pff, die jagers kunnen beter niet mijn dieren afschieten, mijn hond en kat zijn mijn kinderen, afblijven dus. Nu komen ze gelukkig niet buiten, maar toch, het idee al..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:14

Ik sta er liever ook niet bij stil wat er met de andere 3 katten is gebeurd die hier eerst ook woonden.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:15

Nee, maar het feit dat je er eerst meer had dan je nu hebt is een aanwijzing dat het gebeurt en zeker katten waarvan ze het idee hebben dat ze wild zijn worden geschoten, want hé, de enige die op konijntjes mag jagen is de jager, want die heeft een vergunning 8)7

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:23

Je kunt de dierenambulance bellen, volgens mij zijn die dag en nacht bereikbaar en die komen het beestje dag en nacht ophalen.
Hebben wij laatst met een jong katertje gehad, kon ook niet blijven vanwege onze eigen kat.
Dierenambulance gebeld en die zijn hem om half elf savonds nog op komen halen ( rond half tien gebeld)
ze hebben gekeken of hij een chip had, had hij niet, daarna hebben ze hem meegenomen naar de opvang, twee weken later is die naar een nieuw baasje gegaan

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:24

Heel herkenbaar, hier liep 2 jaar geleden ineens een katertje van ca 8 weken.
Inmiddels gecastreerd en de vriend van mijn Kids.
Nog niet vaak zo'n schat gezien, net of hij ons heeft uitgezocht :D

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:24

Evelyne79 schreef:
Je kunt de dierenambulance bellen, volgens mij zijn die dag en nacht bereikbaar en die komen het beestje dag en nacht ophalen.
Hebben wij laatst met een jong katertje gehad, kon ook niet blijven vanwege onze eigen kat.
Dierenambulance gebeld en die zijn hem om half elf savonds nog op komen halen ( rond half tien gebeld)
ze hebben gekeken of hij een chip had, had hij niet, daarna hebben ze hem meegenomen naar de opvang, twee weken later is die naar een nieuw baasje gegaan

Dat zou inderdaad goed kunnen als TS het katje niet wilde, maar ze vind het niet erg om hem in huis te nemen :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:37

Als hij niet gewenst was dan had ik inderdaad de dierenambulance kunnen bellen (als dat hier al is in DL)
Maar ik ben toch wel een behoorlijke dierenvriend en vind alles lief en aaaahhww <3 en schattig en dan kan ik zo'n beestje echt niet meegeven aan een vreemde als ik weet dat hij het bij mij heel goed gaat hebben :D
Het is dat ik nog een echtgenoot heb die me af en toe halt toe roept anders was het nu al een complete dierentuin geweest met allemaal 'zielige' beestjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:56

Evelyne79 schreef:

Even off-topic, s'nachts rijd de dierenambulance eigenlijk alleen spoedritten, als je om half 10 belt omdat je hem net gevonden hebt en hij kan niet blijven is dat prima, maar als je hem overdag gevonden hebt en s'nachts pas belt dan is dat niet zo grappig voor de vrijwilligers.. Die slapen namelijk gewoon en hebben de telefoon bij zich voor de spoedritten.

Is hij er nog TS? Mooi dat hij kan blijven als er geen eigenaar is.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:53

Denk ook goed na over wat het beste is voor het dier ipv alleen je eigen 'maar ik vind hem zo schattig'.
Het is een sociale, tamme schootkat die aangeeft graag binnen en bij de mensen te zijn. Dat kan jij hem nog niet 1 nachtje bieden.
Verder ben je in 4 korte maandjes al 3 katten kwijt :wow: . Maar je denkt er maar liever niet over na waar ze gebleven zijn...
Als deze volgende maand ook met een lijfje vol hagel in de bosjes ligt te sterven en de baasjes maar niet teveel nadenken over waar hij gebleven is, heeft ie het dan echt zo goed gehad voor een mensgericht diertje wat liever binnen was?!
Ik wil niet naar overkomen, maar denk goed na wat eerlijk is voor hem.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 10:31

Iedereen hier in de buurt heeft katten en ja de jagers schieten ze af.
En ze rijden hier met auto's 100 km/u waar je 60 mag.
Dus ja, er zullen er wel eens wat sneuvelen, dat heb je hier maar ook in andere steden.
Ik heb nog wel gezocht naar de andere katten maar het is hier zo ontzette wijds......

Maar hij was er vanmorgen nog.
En hij was op de grote katten aan het jagen :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:22

Ik vind dat eerlijk gezegd een zeer ongeschikte omgeving om buitenkatten te houden. Als baasje ben je toch als eerste verantwoordelijk voor een min of meer veilige leefomgeving voor je beestjes. Ik vind dat er erg luchtig gesproken wordt over de levens van de een na de andere kat...
Dat je bij die verhuizing die katten 'in je maag' hebt gekregen kun jij natuurlijk niets aan doen, die ga je niet meer veranderen. Maar ik vind het nog al wat om weer een nieuw katje daaraan bloot te stellen. Zeker omdat hij vanaf het begin heel duidelijk heeft aangegeven dat je hem geen plezier doet met zo'n zwerversbestaan...

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:32

Nou ja...wat een onzin. Wat vind jij dan een geschiktere omgeving voor een buitenkat dan buitenaf of op een boerderij ergens?
Lekker laten rondlopen, beestje heeft het nu prima. Boerderijkatten hebben nu eenmaal een iets ander leven dan een stadstheemuts en ook daar zitten heel aanhankelijke types bij <3 . Ik zou ze wel laten vaccineren en castreren, anders heb je er in het voorjaar wellicht een paar meer dan nu :D . Soms zijn er van die castratieacties, dan kost het niet zoveel.
...ook in NL worden katten in het wild afgeschoten...Het jachtseizoen is gelukkig bijna weer voorbij. Wij horen ze hier ook vaak knallen. Er woont nog een halftamme losgelaten Fazant bij een kippenhok in. Ook leuk om op te schieten hoor, gefokte fazanten. :roll:

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:49

Het boerderijerfgedeelte is natuurlijk het probleem niet. Dat kan uitermate geschikt zijn voor het houden van boerderijkatten.
Alleen in een omgeving waar de verkeerssituatie dusdanig is en er zoveel geschoten wordt dat het haast normaal wordt gevonden om 3 katten in 4 maandjes kwijt te zijn. Sorry, daar kan ik ff niet bij...

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:18

Ik lees nergens dat men dat haast normaal vindt? Het is wel realiteit dat katten op ontdekkingstocht verkeersslachtoffer worden. Net als vele andere dieren... ik ken niemand die dat leuk vindt.