Autogordel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:05

Duhelo schreef:
Mizora schreef:
In Nederland is het dus niet verplicht, goederen mogen niet hinderen, maar een losse hond hindert niet per definitie.

Maar volgens mij is dit wel voor interpretatie vatbaar... Als meneer de politieagent je aan de kant zet, en in zijn ogen hinderen je "goederen" kan je wel een bekeuring krijgen. En voor de ene agent mogen ze rondbouncen in je auto en hinderen ze niet, en voor de andere agent hinderen ze al als ze nog maar kijken.

Nee hoor. Enkel wanneer ze zich onder je rempedaal verschansen of wanneer je je Deense dog op schoot hebt terwijl je rijdt hinderen ze je. Niet al blaffende op de passagiers of achterbank.

Klasien

Re: Autogordel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:22

Ik heb een rek tussen de voorstoelen en achterbank en zo'n kleed zodat ie op de achterbank blijft. Eerst zat hij in een gordel maar die was al vlot kapot gebeten. Hij vindt dit prettiger. Nu rijden wij altijd kleine stukjes. Voor een flinke afstand zou ik in ieder geval een gordel mee nemen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:43

Mijn hond zit in de kofferbak met een rek tussen hem en de achterbank.

Mocht ik een aanrijding krijgen. Gaat hij nergens heen (helaas dus ook niet als ze mijn kofferbak in elkaar rijden.

Ik doe mijn hond echt niet graag zomaar los in de auto

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:34

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:46

Realiseer me goed dat al die tuigjes ed bedoelt zijn om te voorkomen dat je hond je hindert bij het autorijden. Bij een auto-ongeluk doet het allemaal helemaal niks in het gunstigste geval en doet het een hoop kwaad in het minst gunstige geval.
Een goed gemonteerde transportbench in de achterklep is het meest veilig.
Eye-opener:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:50

Er zijn tuigjes die er wel degelijk voor geschikt zijn, maar de gemiddelde tuigen kunnen er inderdaad niet tegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:51

Ashkerlon schreef:
vast zetten... bij een ongeluk is een rondvliegende hond in de wagen ook maar zielig :\

Niet te vergeten levensgevaarlijk voor de overige passagiers...

Als de hond niet in de kofferbak kan (of hoe het dat ook bij een station) met normale afscheiding met de passagiers, dan ALTIJD in de gordel...

Ik heb jaren geleden ook een ongeluk gehad, droeg een gordel en had zwarte plekken van de gordel. In plaats van de gordel de schuld te geven kan je ook zeggen: Jeetje, wat een geluk dat ik een gordel om had! Hoe erg waren de verwondingen geweest zonder gordel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:59

Mizora schreef:
Er zijn tuigjes die er wel degelijk voor geschikt zijn, maar de gemiddelde tuigen kunnen er inderdaad niet tegen.

Bovenstaand filmpje zijn tuigjes die claimen geschikt te zijn met gordels er aan die ook claimen geschikt te zijn. Mijn honden zijn na het zien van dit soort filmpjes verhuisd naar de kofferbak. Ik schrok ook behoorlijk van die slecht gemonteerde bench waar de hond gewoon doorheen vloog.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:10

Mijn honden liggen vast aan deze tuigen: http://www.ruffwear.com/Web-Master-Harn ... egory=1131

Maar het riempje dat gebruikt wordt is nog niet ongeluk-proof, dat zorgt er alleen voor dat ze op een plaats blijven waar ze geen gevaar vormen bij een ongeluk (namelijk op de grond bij de bijrijdersstoel). of ze zitten in een bench die tussen de voorstoel en de achterbank ingeklemd is (letterlijk, ik moet flink duwen tegen de voorstoel om hem dicht te kunnen doen).

In een volgende auto komen er goede autobenches maar die kan ik in deze auto niet kwijt. En één van de honden durft niet in een logische maat, die heeft maat Rottweiler nodig om niet in paniek te raken (hond van 10kg).